Oho, ajoin monttuun...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
SeppoP
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 20:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Oho, ajoin monttuun...

Viesti Kirjoittaja SeppoP »

http://personal.inet.fi/koti/seppop/monttu.jpg


Eipäs käynyt kuinkaan. Saabin panssarit kestää, ja etuspoileri taipuu...
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Kuinkas se nyt noin...? 8O
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tunnustat kuitenkin, vai vaimoko ajoi? :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
SeppoP
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 20:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja SeppoP »

Kyllä ihan ite ajoin. Vaimoa tosin opetusluvalla opetan, ja vaimo istu kyyissä, kun vieraassa pihassa peruuttelin... Onneks nyt ei käyny kuinkaan.
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Kyllä Saabi kestää.
Itse ajoin aikaa sitten silloisen 99:ni sellaisesta n. 30-40 senttisestä pudotuksesta alas.
En sitten huomannut, että bensa-automaatin pihakenttä oli tuon verran alempana, kuin tie.
Eikä tullut sekään mieleen, että olisi voinut käytää ihan niinkuin liittymääkin...

Onneksi tuplis on lujaa tekoa.
Ainut kohta, mikä jysäyksessä otti siipeensä, oli pyyhkijöiden akseli, se meni poikki. Muuten ei tullut mitään vahinkoa.

Että ei muuta kuin rohkeasti vaan monttuja päin jatkossakin :D
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ite muistan kans tilanteen kun edellis talvena tonnarilla olin menossa tieltä erään firman pihaan mutta oli lunta niin paljon että luulin koko alueen olevan "ojaton", mutta eipäs ollutkaan, oja siellä oli ja 5m myöhemmin se tiehaara pihalle :D

tonnari meni kevyesti suht syvän ojan läpi ja sumuvalo"lippa" hieman vääntyi kiinnikkeiltään, mutta kaveri jäi nissanin pick upilla kiinni siihen ojaan :d
BMW 525iA Touring Executive
persetinpersetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja persetinpersetti »

Kotimökin lähellä oli semmonen nyppy, johon riitti kaheksankympin vauhti, että sai auton ilmaan.
16 venttiilinen satku kiihtyi kuitenkin pitkälle toiselle sadalle samaan nyppyyn.
Oli pitkä ilmalento, ja kova alastulo. Mitään ei kuitenkaan näyttänyt särkyneen.
Muutaman viikon päästä, kun avasin pellin katsoakseni mitä lie öljyjä, niin ihmetys oli suuri, kun moottoritilassa oli erittäin paljon hiekkaa.
No ei se kyllä ihmekkään ollu, etukelkka rouhaisi tienpinnasta kai kunnon lastun.
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Satkun kestävyydenkään varaan ei kannata ihan ihmeitä laskea, itsellä tuli muinoin molemmista etuiskareista mehut pihalle, kuskin puolen kierrejousi tuli terveestä yläpäästä läpi ja rusensi paisuntasäiliön, koko keula taipui siten että konepeltiä ei saanut lukkoon sen jälkeen kun sen kerran avasi ja ajovalotkin osoitti noin 5 metrin päähän eteen.

Satku meni purkuun kun leimaakaan ei ollut kuin 2kk jäljellä ja koriltaan se oli täysin loppu(ed. katsastuksessa jo kymmeniä paikkoja ja helvetisti lasikuitua). R.I.P. ULK-740 :cry:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
maverick
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maverick »

Työkaveri ajeli 900:lla liian lujaa hidastetöyssyyn ja valitteli mulle puhelimessa sen jälkeen että ratti ei ole suorassa. Koska oli juuri auton hankkinut niin ei muistanut oliko autossa aluperin ratti suoraan kun renkaat oli suoraan eteenpäin.

Pari päivää tämän tapahtuman jälkeen hänen avovaimonsa jäi kyseisellä autolla tienpäälle kun toinen eturengas taittui lokasuojan sisään, koska etupyörän ylätukivarsi meni poikki kesken ajon. Ylätukivarsi oli aikas ruosteinen ja ilmeisesti töyssystä saatu isku aiheutti sitten lopullisen hajoamisen apri päivää myöhemmin. Autoon vaihdettiin molemmat ylemmät tukivarret koska myös toinen puoli oli aikas pahasti ruostevaurioitunut. Kantsii tsekata etupyörän ylätukivarsien kunto aina silloin tällöin :)

-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
t0.2 3-9 baaS
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja t0.2 3-9 baaS »

Näitä kun lukee, kuten myös threadissä jossa jengi kertoo mukavista kiihdytys- ja ohitusmuistoista, alkaa harmittaa päätös merkin vaihdosta. Mutta minkäs teet kun v***ttaa liikaa...

Toissatalvena tein törmäystestin uudenmallisen Toyota Avensiksen kanssa. Tolppah***o tuli vastaan punaisia päin kun minulla paloi vihreä nuoli vasemmalle. Vauhti oli Toyotalla ehkä 30 km/h, minä lähdin kolmantena autona valoista (kaksi edellistä ehti alta pois, Toyota tuli siksi minulle täysin puun takaa) joten vauhtini oli ehkä 10-15 km/h. Etupuskurit vastakkain, minulla aika keskelle, Toyotaan osui vasempaan kulmaan. Toyotasta hajosi etulyhty, puskuri halkesi ja repsotti niin että kaveri varmaan joutui sen joko irrottamaan tai jotenkin sitomaan jotta pääsi jatkamaan ja lokari vääntyi. Mustan Saabini puskurissa oli kaksi noin 10 sentin mittaista harmaata viivaa, jotka lähtivät kynnellä rapsuttamalla pois, eli oli Toyotan maalinäyte. Hieman huvitti. Vein auton kuitenkin tarkistettavaksi, irrottivat puskurin, tarkistivat kiinnikkeet ym ja varmuuden vuoksi samalla maalasivat puskurin uudelleen. :D

Ei liittynyt monttuajoon, mutta tulipa mieleeni...
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
Vastaa Viestiin