Alustan pesua?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Alustan pesua?

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Missä suoritetaan alustanpesuja pk-seudulla, luonnollisesti halvalla?

Viimekeväänä nyysivät ko toimenpiteestä eräässä ruostesuojafirmassa 50 euroa 8O mikä on mielestäni aika paljon, mutta kyllä sitä odotteluun kyllästymiseen saakka pestiinkin...

Inhottavan näkösiä tiesuolavanoja piirtyy pitkin putkistoa ja hiekkakakkuja vaimentimien päällä, kunnon suihkutus tekis ihan hyvää.

t.sulo vilèn
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
9-3 Coupe
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 09:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9-3 Coupe »

hyvä aihe... löytyiskö mansestakin kokemuksia?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

on se kumma kuinka paljon hiekkaa helmat kerää talven aikana. Pelkästään sivuhelmat kerää pienen hiekkasangollisen santaa. Joutunut ihan ite pihalla suihkuttelemaan ja kummastelemaan tätä asiaa.

Sitä olen useasti miettinyt kun tehdään kauniita helmoja niin mietitäänkö koskaan kuinka hankalia ne ovat käytössä, no mä en ole auto suunnitteli/muotoilija täytyy kysästä broidilta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Noh itse kävin lassilan teboililla automaatissa alustapesussa

Puhdasta tuli, seuraavana päivänä kävin öljynvaihdossa ja kurkistin auton alle, todellakin oli lähtenyt kaikki rapa pohjasta. (Tämä ei ole mainos)

Varmasti vielä parempaa jälkeä saa jos menee ihan ruostesuojafirmaan tms, missä pestään alustakin "käsin" Mutta kylä toi pahimmat suolat vie pois.

Hinta oli pesulle+ alustapesulle ja vahalle kiilloituksineen 22e.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Teemu kirjoitti:Noh itse kävin lassilan teboililla automaatissa alustapesussa

Puhdasta tuli, seuraavana päivänä kävin öljynvaihdossa ja kurkistin auton alle, todellakin oli lähtenyt kaikki rapa pohjasta. (Tämä ei ole mainos)

Varmasti vielä parempaa jälkeä saa jos menee ihan ruostesuojafirmaan tms, missä pestään alustakin "käsin" Mutta kylä toi pahimmat suolat vie pois.

Hinta oli pesulle+ alustapesulle ja vahalle kiilloituksineen 22e.
On ne koneet hyviä, ainaski vanhassa raudassa kuten 99:ssä :) En tiä sitten miten noi uudet, joissa on esim. aero/viggen-helmaa, että yltääkö vesi auton alle?

Ja kyllä sitä hietaa riittää. Eilen vaihdon kesägummit alle ja katselin kaaria, että olis aika siivota autoa sisältä, päältä ja alta :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Tosiaan monista automaateista löytyy myös ohjelma, joka pesee alustankin. Itse kävin tuollaisen ohjelman läpi Etelä-Haagan Shellillä, kuten muutenkin on ollut tapanani...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Joo toki konepesukin menee, helmoin ja madallussarjoin varustetuissa saattaa jäädä alustan osuus vähemmälle. Vaan kyllä oikean kurahousumiehen käsittely tekee kutaa: ruikkivat ensin jonki vahvan pesuaineen sinne pohjaan, annetaan hetki vaikuttaa ja lopuksi kunnon huuhtelu painepesurilla.

Kuten potkis tuolla aiemmin mainitsikin, helmat tuppaavat keräävän paskaa, ja ainaki näissä tämmösissä vanhemmissa autoissa kannattaa ne edes kerran vuodessa ottaa irti ja puhdistaa ruostumisen ehkäisemiseksi. Mä kurkkasin niiden alle viimekesänä ja muutamien kiinnitysruuvien alaosat oli ottanu ihan kunnon ruosteeseen siellä möhnän alla > hioin ja maalasin ja suihkin ruostemassan päälle.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

Se märkä ja kohtuuhintainen tapa:
Käy TI hallilla, nosta ylös ja pese ite, paineella.
Muuten, mitä pitää varoa moottorin pesussa? Ei tietenkään
syylariin täysillä, mutta luetelkaapa muita arkoja kohtia.
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Tapasin taannoin vaihtoautojen fiksarin, joka pesee noin 2500 autoa vuodessa. Kertoi, että nykyautojen moottoreiden pesun suhteen pitää olla varovainen, mieluummin ei vettä konehuoneeseen, muuten seurauksena on runsaasti käynnistys- ja käyntihäiriöitä, muutakin kuin perinteinen virranjakajan kostuminen.
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

kostape kirjoitti:Tapasin taannoin vaihtoautojen fiksarin, joka pesee noin 2500 autoa vuodessa. Kertoi, että nykyautojen moottoreiden pesun suhteen pitää olla varovainen, mieluummin ei vettä konehuoneeseen, muuten seurauksena on runsaasti käynnistys- ja käyntihäiriöitä, muutakin kuin perinteinen virranjakajan kostuminen.
Olen monasti käynyt kysymässä neuvoja "hovihuoltajalta" ja erään kerran hän oli selvittämässä 9-5 2,3t:n käyntivaivoja. Autossa oli kumma pätkiminen, tietyillä kierroksilla auto "sammui" sekunnin murto-osiksi, mystistä. Mielenkiinnosta jäin seuraamaan ja rupattelemaan. Vaivaksi ilmeni hapettunut läppärunko, moottori pätki ku ei saanut tietoa kaasun asentotunnistimelta ja syyksi epäiltiin moottorin pesua.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin