Maaliruiskut?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Maaliruiskut?

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Ruosteita pitäisi korjailla...

Maalaamiseen ajattelin josko jonkin sortin harrastemaaliruiskusta
olisi hyötyä.
Vai ryhdynkö spraypurkkimieheksi (tm)?

Niin ja paineilmaa on siis toistaiseksi saatavilla...
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

DeVILBISS on hyvä ruisku. On niitä 1K spraypurkkejakin tullut kokeiltua 2kpl ja ne oli kyllä vikat. Ja tuosta "pienestä paikkailusta" se on aina levinnyt siihen, että on tullut maalattua koko auto tai nokka / muuta vastaavaa isompaa aluetta eikä sitä kyllä sprayllä tee kunnollista. Ei kannata tehdä huonoa kun se ei kuitenkaan kestä edes vuotta.
9-3.1972
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Taitavat nuo vehkeet vähän kalliinpuoleisia vaan olla... 8O

Onko esim. Bilteman ruiskut mistään kotosin?
Sinänsä tyhmä kysymys, kysynpä kuitenkin :D
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ei ole tullut kokeiltua. Mutta kai niilläkin maalaa. Eiköhän ne ole kopioita noista ammattivehkeistä. Meillä on ton hyvänruiskun kaverina joku toinen millä on tullut vedettyä pohjat ja ruiskukitit puskureihin. Tuskin sitä tavallinen pulliainen eroa huomaa kummalla on maalattu jos sen ammattimies tekee.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Eka auto minkä maalasin oli muuten 99 vm. -82
9-3.1972
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

se93tbo kirjoitti:jos sen ammattimies tekee.
:lol: Oon mä semmonen ammattilainen että!
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Sama juttu. Veljeni ne hommat on sen jälkeen tehnyt se ne osaa. Mutta sain kuitenkin maalattua. Kokeilin kyllä eri säätöjä meidän autotallin puulevyihin sun muihin tasaisiin pintoihin ja kyllä siellä oli sen näköistäkin sen jälkeen. KAIKKI OLI PUNAISTA.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Niin tohon ammattimies juttuun sen verran että ´jos minä maalaan hyvällä tai huonolla ruiskulla niin kyllä se ero saattaa jäädä aika pieneksi. Työkseen kun maalaa vain noita puhelimia ja senkin homman tekee robotti.
9-3.1972
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

se93tbo kirjoitti:Tuskin sitä tavallinen pulliainen eroa huomaa kummalla on maalattu jos sen ammattimies tekee.
Ei joo. Setä (automaalari) maalasi omasta tuplaysistä kuskinpuolen "paukkupullolla" ja jälki on todella hyvä. Sitten ku loppu auto on vielä myllytetty raskaalla kädellä, niin koko auto hyvän näköinen, kun mitään sävy/kirkkauseroja ei näy. Ammattimies on aina ammattimies.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla kun on mennyt esim. kolarissa joku nurkka/lokari niin ne on maalattu suoraan kunnonruiskulla. Tosin auton ylimaalaamisen ja kolarin valilla oli 3kk, että ei tarvinnut alkaa myllyttään kun ei tullut tuota sävyeroa :lol:
9-3.1972
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Aina ennen on tullut maalattua paukkupullolla, mutta nyt pari kertaa ruiskulla maalanneena en enää paukkupulloihin koske, jälki on ruiskulla ihan eri maailmasta, vaikka en maalari olekkaan.

Sen verran tyytyväinen olen maalausjälkeen, että aion maalata koko auton ruiskulla. Auton maalattavat pellit on tosin melkein kaikki irti joten maalaus hiukan helpottuu. Täytyy aloittaa konepellistä joka on sieltä helpoimmasta päästä.

Niin ja ruisku ei ole DevilBiss eikä SataJet :)
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Totta ruisku on aina ruisku. Eikä kunnon maaleja, jolla saa hyvän jäljen kannata pilata.

Oli ruisku sitten mikä hyvänsä paineilmakäyttöinen, niin aina se sprayn voittaa. Paukkupullon 1K maali ei ole koskaan niin laadukas kuin 2K maalit. Se lukee jo siinä paukkupullopurkissa. Esim. PPG:n puteleissa.
9-3.1972
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

No, entäs sitte paukkupullo 2k maalilla? Ite maalasin pienen paikan vasemmalta puolen matkustajan oven takaa sellasella 2k maalilla ja ihan hyvä tuli. Se 2k paukkumaali ei valu niin paljon ku ruiskumaali, että sitä saa laittaa vähän enemmän pintaan, ettei jää "kuoppia".

Ruisku olis kyllä mullekin erittäin hyvä, kun pari kertaa juuri tehty tollasia projekteja. Ei vaan oo kompressoria, eikä ne nyt ihan ilmasia ole.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Niimpä. Se kompura siinä eniten maksaa. Kävin motonetissa toissapäivänä, siellä oli myynnissä yksi halpisruiskusetti 29.90€.
tiedä sitten millainen se on. Mutta eihän niistä ikinä ennenkuin kokeilee.
9-3.1972
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Minkälaisen kompressorin se maaliruisku vaatii?
Vastaa Viestiin