ruostumaton pakoputki hyvä?
ruostumaton pakoputki hyvä?
Mitä olette mieltä näistä? Periaatteessa kannattavuuden puolesta järkevää jos
meinaa pitää auton monta vuotta?
http://www.eurostainless.fi/saab.htm
meinaa pitää auton monta vuotta?
http://www.eurostainless.fi/saab.htm
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Yrityksen sivuillahan mainitaan, että putkille myönnetään elinikäinen takuu mm. puhkiruostumiselle.
Kalliiltahan ne omalta kohdalta vaikuttaa suhteessa auton arvoon. Auto osapuilleen samanarvoinen kuin pakoputkisto
Ja jos suunnittelee auton pitämistä pitkään, niin varmasti hyvä vaihtoehto.
Omat autot ei ole kuitenkaan siinä kunnossa, että viitsisi sijoittaa ruostumattomaan pakoputkistoon.
Kalliiltahan ne omalta kohdalta vaikuttaa suhteessa auton arvoon. Auto osapuilleen samanarvoinen kuin pakoputkisto

Ja jos suunnittelee auton pitämistä pitkään, niin varmasti hyvä vaihtoehto.
Omat autot ei ole kuitenkaan siinä kunnossa, että viitsisi sijoittaa ruostumattomaan pakoputkistoon.
Jos olen käsittänyt oikein, katalysaattoriautoissa rosteriputki voi olla taloudellinen valinta. Olen kuullut joissakin katalysaattoriautoissa pakoputkisto menee vaihtoon pahimmillaan kolmen vuoden välein. Mistähän tämä muuten mahtaa johtua?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Katalysaattori tuottaa aikas paljon vettä.. Sitten kun putki on koko ajan sisältä märkä ja lämmin niin käy heikosti.Jos olen käsittänyt oikein, katalysaattoriautoissa rosteriputki voi olla taloudellinen valinta. Olen kuullut joissakin katalysaattoriautoissa pakoputkisto menee vaihtoon pahimmillaan kolmen vuoden välein. Mistähän tämä muuten mahtaa johtua?
Mie en nyt välttämättä tuota katalysaattorin piikkiin laittaisi. Jos mietit, mitä tarkoittaa kun moottorissa poltetaan bensaa, joka on hiilivety ja ilmassa taasen on happea. Siellä moottorissahan suurimmat palammisreaktiot tapahtuu hiilen yhtyessä happeen -> häkää ja hiilidioksiidia ja vedyn yhtyessä happeen -> vettä. Muutakin palamista tapahtuu, ja niissähän ne haitalliset aineet syntyy, joita tuo katalysaattori vähän muokkaa.Aksu900 kirjoitti: Katalysaattori tuottaa aikas paljon vettä.. Sitten kun putki on koko ajan sisältä märkä ja lämmin niin käy heikosti.
Kyllähän se selvää on että pakokaasussa oleva vesi tiivistyessään esimerkiksi äänenvaimentimen villoihin lyhyessä ajossa ruostuttaa vaimentimen rikki nopeasti. Joskushan vesi suorastaan valuu pakoputken päästä noroina...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01