ruostumaton pakoputki hyvä?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

ruostumaton pakoputki hyvä?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Mitä olette mieltä näistä? Periaatteessa kannattavuuden puolesta järkevää jos
meinaa pitää auton monta vuotta?

http://www.eurostainless.fi/saab.htm
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
saab84
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: La Loka 04, 2003 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja saab84 »

Yrityksen sivuillahan mainitaan, että putkille myönnetään elinikäinen takuu mm. puhkiruostumiselle.

Kalliiltahan ne omalta kohdalta vaikuttaa suhteessa auton arvoon. Auto osapuilleen samanarvoinen kuin pakoputkisto :)

Ja jos suunnittelee auton pitämistä pitkään, niin varmasti hyvä vaihtoehto.
Omat autot ei ole kuitenkaan siinä kunnossa, että viitsisi sijoittaa ruostumattomaan pakoputkistoon.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos olen käsittänyt oikein, katalysaattoriautoissa rosteriputki voi olla taloudellinen valinta. Olen kuullut joissakin katalysaattoriautoissa pakoputkisto menee vaihtoon pahimmillaan kolmen vuoden välein. Mistähän tämä muuten mahtaa johtua?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Laittaa oikeen ohutta 3" rosteriputkee, nin saa aikas vänkeät äänet :wink:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jos olen käsittänyt oikein, katalysaattoriautoissa rosteriputki voi olla taloudellinen valinta. Olen kuullut joissakin katalysaattoriautoissa pakoputkisto menee vaihtoon pahimmillaan kolmen vuoden välein. Mistähän tämä muuten mahtaa johtua?
Katalysaattori tuottaa aikas paljon vettä.. Sitten kun putki on koko ajan sisältä märkä ja lämmin niin käy heikosti.
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Ja nykyinen lyijytön tehnee pakoputkelle pahempaa kuin aiempi mustien letkujen tavara. Muistelen vaan katalysaattorittoman Mazdamme putken vaihtotarpeen lisääntymistä huomattavasti, kuin lyijytön tuli käyttöön.
JK
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Onko ketään vielä kerinny kysyyn saako isompana kuin vakio koossa :?:

Jos aikoo autoo pitää ja hankkii (tai jos edes saa) esim. 3 tuumasen, niin tossa vois olla aika hyvä vaihtoehto....... :?: ... :arrow: ainakin kestäs 8O
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Pääsenpäs leveilemään. :D Tarttis laittaa elle tonnariin 3" haponkestävä. Eräs henkilö on tehny sen itse. Rustumaton kannattaa tosiaan ostaa pitkällä takuulla, koska ne ovat aika arkoja tärinälle.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Aksu900 kirjoitti: Katalysaattori tuottaa aikas paljon vettä.. Sitten kun putki on koko ajan sisältä märkä ja lämmin niin käy heikosti.
Mie en nyt välttämättä tuota katalysaattorin piikkiin laittaisi. Jos mietit, mitä tarkoittaa kun moottorissa poltetaan bensaa, joka on hiilivety ja ilmassa taasen on happea. Siellä moottorissahan suurimmat palammisreaktiot tapahtuu hiilen yhtyessä happeen -> häkää ja hiilidioksiidia ja vedyn yhtyessä happeen -> vettä. Muutakin palamista tapahtuu, ja niissähän ne haitalliset aineet syntyy, joita tuo katalysaattori vähän muokkaa.

Kyllähän se selvää on että pakokaasussa oleva vesi tiivistyessään esimerkiksi äänenvaimentimen villoihin lyhyessä ajossa ruostuttaa vaimentimen rikki nopeasti. Joskushan vesi suorastaan valuu pakoputken päästä noroina...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin