Kiinalaiset ja turvattomuus (taas)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Viesti Kirjoittaja m&m »

Haza kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Noo pitää käydä koeajamassa kyseinen kampe, tuskin voi olla laiskempi kuin tuo nyt lainassa oleva 9000cc 2.0iA ;)
Pikaisesti katsottuna grande punton bensakoneista keskimmäisellä 0-100 about sama kuin iA:lla.. Eli kyllä voi olla laiskempi ;)
Ehkä fiiatissa on kuitenkin enemmän vauhdintuntua :)
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

m&m kirjoitti: Ehkä fiiatissa on kuitenkin enemmän vauhdintuntua :)
Tuo pitää kyllä valitettavasti paikkansa melkein kaikkien pikkuautojen kohdalla. :)
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Ansis kirjoitti: No takaisin aiheeseen; muutama vuosi sitten menin teltta-autoon Nummelaan kertoen haluavani kolmeovisen dieselin vetokoukulla, cruisella ja ilmastoinnilla. Myyjät siinä siten änkyttivät, ettei kukaan dieselautoa osta kolmeovisena, kehotin heitä katsomaan mm. klonkswakeneiden mallistoa. Tästä vittuuntuneena menin sitten Skeida kauppaan josta mulle myytiin fobia rs, johon piti saada sitten seuraavalla viikolla koukku ja cruise paikoilleen.
Niin no no niin no .... Fobia RS onkin VIISI ovinen :lol:

Kaide
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kaide kirjoitti:
Niin no no niin no .... Fobia RS onkin VIISI ovinen :lol:

Kaide
No niinhän se olikin, tosin hinta oli sama kuin kolmeovisella Stilolla :idea:
Viisiovisen ovista olisi joutunut pulittamaan vanhan kymmitonnin enemmän.


Mitä eroa on Skodalla ja Saabilla? Keeron vastauksen tarvittaessa myöhemmin :wink:
96 M75 i12 5-speed ;)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ansis kirjoitti:
Mitä eroa on Skodalla ja Saabilla? Keeron vastauksen tarvittaessa myöhemmin :wink:
Jaa-a..! Mistä aloitetaan?? :lol:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Haza kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Noo pitää käydä koeajamassa kyseinen kampe, tuskin voi olla laiskempi kuin tuo nyt lainassa oleva 9000cc 2.0iA ;)
Pikaisesti katsottuna grande punton bensakoneista keskimmäisellä 0-100 about sama kuin iA:lla.. Eli kyllä voi olla laiskempi ;)
0-100 -ajasta en tiedä mutta ei maanpäältä takuulla löydy laiskempaa autoa kuin cc 2.0iA, meinaa jäädä tämän tästä vasemmalle käännyttäessä vastaantulijoiden alle, rampeista kiihdytettäessä palaa hiat ihan täysin kun joutuu painamaan jarrua koska kaasun painaminen ei vaikuta nopeuden kasvuun, jne. :lol:
Tuo ikivanhan mallinen automaattiloota on kyllä karsea käyttää, miettii, miettii miettii ja lopulta vaihtaa vihdoin viimein pienemmän pykälän (kun on jo liian myöhäistä 8) ). Loota on 100% kunnossa ja yhtä karsea se oli 2.3-täyspaineisenkin kaverina.
Jokin 0.8l Suzukikin tuntuu tosi nopealta kun voi vaihtaa vaihteita itse ja kierrättää konetta kunnolla.
Ja tonnarissa vauhti tuntuu myöskin aika kovalta.

No puhutaan vaikka niistä kiinalaista, itse voisin ostaa sellaisen välittömästi kunhan tekevät kopion esim Porschesta ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Tri-Lo kirjoitti:
Ansis kirjoitti:
Mitä eroa on Skodalla ja Saabilla? Keeron vastauksen tarvittaessa myöhemmin :wink:
Jaa-a..! Mistä aloitetaan?? :lol:
Skodasta pääsi eroon lahjoittamatta :cry:
96 M75 i12 5-speed ;)
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Arvon kanssasaabistien pitäisi käydä pikku koeajolla vaikkapa 124-korisella 200D automaatti Meisselillä, jolla on rullattu vaikka se perinteiset 1-2 miljoonaa kilometriä. Tuon jälkeen tietää mitä on todellinen kiihtyvyys. :D
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

CC Aero kirjoitti:Arvon kanssasaabistien pitäisi käydä pikku koeajolla vaikkapa 124-korisella 200D automaatti Meisselillä, jolla on rullattu vaikka se perinteiset 1-2 miljoonaa kilometriä. Tuon jälkeen tietää mitä on todellinen kiihtyvyys. :D
Tai jos ihan oikein niin 123-koppaisella. :wink:

Sen jälkeen tuntuu toimistotuolikin välillä kiihtyvän.. :lol:
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Tri-Lo kirjoitti:Sen jälkeen tuntuu toimistotuolikin välillä kiihtyvän.. :lol:
Oma kokemus rajoittuu 200D:stä muutamaan 124-koriseen. W123 diisselillä en ole päässyt herkuttelemaan valitettavasti, bensalla kylläkin. 8)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

CC Aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Sen jälkeen tuntuu toimistotuolikin välillä kiihtyvän.. :lol:
Oma kokemus rajoittuu 200D:stä muutamaan 124-koriseen. W123 diisselillä en ole päässyt herkuttelemaan valitettavasti, bensalla kylläkin. 8)
Muistaakseni 55<->73hv. Get the picture? :D
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

123 koppaisen 200D:n kyydistä olen nauttinut vain takapenkiltä käsin. 54-hevosvoimaiselle ja vajaan tonnin painoiselle diesel-Escortille luvataan kiihtyvyyttä sataseen huikeat 18,7s, joten osaan kyllä kuvitella muutaman sata kiloa painavamman Mesen kulkuhaluja.
Eipä tuota 200D Mersua suotta kutsuta piippumiehen autoksi.
Tuossa tunnelmointia 240D:llä
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Tähän kiihtyvyyskeskusteluun haluan ehdottomasti tuoda vielä yhden kokemuksen; W108 mb 190d automaatti, 1+4 noin 100-kilosta äijjää kyytissä, kiihtyvyys 0-100kmph ei saavutettu... automaatti vaihtoi kolmoselle vasta ensimmäisessä kunnon alamäessä...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Svc kirjoitti:Mersua suotta kutsuta piippumiehen autoksi.
Tuossa tunnelmointia 240D:llä
Näin silmämääräisesti fiilistelleen tuo mese kiihtyy 0-70km/h paremmin kun mun 900c. Johtuu kai siitä, että mulla ei nuo vaihteet toimi ollenkaan noin sutjakkaasti. :oops: Mutta kun saan 4. vaihteen silmään niin 70-100km/h mun 900c kiihtyy paremmin.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

saab900c kirjoitti: Näin silmämääräisesti fiilistelleen tuo mese kiihtyy 0-70km/h paremmin kun mun 900c.
En kyllä usko että näin on. :D
Vastaa Viestiin