Jälkiasennusmittareiden valoista
Jälkiasennusmittareiden valoista
Tälläviikolla saan Autogaugen ahtomittarin, sekä volttimittarin. Rupesin tutkimaan että mistä saan virrat niiden valoille, ja tuhkakupin valostahan sen saa mainiosti. Ainoa asia mikä ihmetyttää on, että sille tuhkiksen valolle tulee 2 johtoa ja molemmat näyttää 12 volttia maita vasten?? Miten tuo on mahdollista? Eikö tuollaiset 12v:n lamput tarvitse maadoitusta lainkaan?
Noissa tulevissa mittareissa on kuitenkin 2 johtoa, niin uskallanko liittää ne suoraan noihin tuhkakupin valon johtoihin, vai otanko vain toisen virrallisen piuhan käyttöön ja toinen johto maihin?
Noissa tulevissa mittareissa on kuitenkin 2 johtoa, niin uskallanko liittää ne suoraan noihin tuhkakupin valon johtoihin, vai otanko vain toisen virrallisen piuhan käyttöön ja toinen johto maihin?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Ei se olekkaan mahdollista. Mutta kytkentä on vähän hämärä. Sinne tulee kolme johtoa. Kaksi mustaa ja yksi ruskea/valkoinen. Mustat on maita ja ruskea/valkoinen +-johdin...2 johtoa ja molemmat näyttää 12 volttia maita vasten?? Miten tuo on mahdollista? Eikö tuollaiset 12v:n lamput tarvitse maadoitusta lainkaan?
Tarkistappa vielä mittauksesi.
EDIT: Mertmi näköjään jo kerkisi vastata samalla kun itse kirjoitin.
Ei tuonne kyllä kolmea johtoa tule. Ruskeavalkoinen ja keltainen, ei muita.
Homma on nyt kondiksessa, että ei siinä sen enempää, mutta ihmettelin vain, kun puhuttiin että sinne tulisi 3 johtoa... Mahdettiinko siinä sekoittaa tupakansytytin tuohon tuhkakupin valoon? Sytyttimelle varmaan meneekin 3 piuhaa.
Homma on nyt kondiksessa, että ei siinä sen enempää, mutta ihmettelin vain, kun puhuttiin että sinne tulisi 3 johtoa... Mahdettiinko siinä sekoittaa tupakansytytin tuohon tuhkakupin valoon? Sytyttimelle varmaan meneekin 3 piuhaa.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Tuli itekkin laitettua ahtopainemittari satkuun. Perinteisesti "eihän tää ole ku 1/2 tunnin homma" kesti melkein pari tuntia kun ei viittiny vääntyä rautakauppaan hakeen jäykkää rautalankaa
Ainoa ongelma on vielä että mihin ton mittarin ny laittais...kojelaudan päällä on ainaskin ahdasta ja a-pilarissa ei oikeen miellytä silmää.
Vielä pitää varmaan siirtää letku kulkemaan pienemmän läpiviennin kautta ja isomman läpiviennin kautta vetää apc:n piuhat (harmaa boksi...ei viitsi laittaa moottoritilaan) kunhan löydän ic:n

Ainoa ongelma on vielä että mihin ton mittarin ny laittais...kojelaudan päällä on ainaskin ahdasta ja a-pilarissa ei oikeen miellytä silmää.
Vielä pitää varmaan siirtää letku kulkemaan pienemmän läpiviennin kautta ja isomman läpiviennin kautta vetää apc:n piuhat (harmaa boksi...ei viitsi laittaa moottoritilaan) kunhan löydän ic:n

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Ei ole muuten kovin helppoa keksiä hyvää mittarinpaikkaa og satkuun. Itsekin tein aikamoisen virityksen (harmi kun en osaa laittaa kuvia nettiin/tänne). Otin tuhkakupin alta irti sen "kynäkotelon" ja tein siihen sellaisen peitelevyn, johon kiinnitin mittarit. Se osoittautui mielestäni hyväksi paikaksi siinäkin mielessä, että siitä ihan vierestä sai virtaa mittareiden valoille ja ahtomittarin letku oli helppo vetää ja se jäi pois näkyviltä.
Minkä kokoinen mittari sulla "Maikki" on ja mistä läpiviennistä veit sen letkun konetilaan? (uteliaisuuttani vain kysyn)
Minkä kokoinen mittari sulla "Maikki" on ja mistä läpiviennistä veit sen letkun konetilaan? (uteliaisuuttani vain kysyn)
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Autogaugen mittari ja equus:in kotelo.
Jarrutehostimen alapuolella on 2 läpivientiä: iso ja pieni. Tein reiän isomman läpiviennin tulpaan ja siitä läpi...sai hyvin räplättyä kun otti kaiuttimen ritilän irti. Tai no hyvin ja hyvin ilman sitä rautalankaa...ensin tietysti tulppa irtos kun sen paikallaan ollessa yritin painaa reikää ja tietysti tulppa oli laitettu paikalleen sisäpuolelta. Pienoisen etsiskelyoperaation jälkeen eiku reiän tekoon ja tällä kertaa tulppa paikalleen moottoritilan puolelta...letkun sentään tajusin vetää tulpan läpi ennen sen paikalleennysväystä
Näistä sais hyvän juttusarjan: "tumpelot autonnysvääjät vauhdissa...välillä on vaikeempaa ku aina"
Jarrutehostimen alapuolella on 2 läpivientiä: iso ja pieni. Tein reiän isomman läpiviennin tulpaan ja siitä läpi...sai hyvin räplättyä kun otti kaiuttimen ritilän irti. Tai no hyvin ja hyvin ilman sitä rautalankaa...ensin tietysti tulppa irtos kun sen paikallaan ollessa yritin painaa reikää ja tietysti tulppa oli laitettu paikalleen sisäpuolelta. Pienoisen etsiskelyoperaation jälkeen eiku reiän tekoon ja tällä kertaa tulppa paikalleen moottoritilan puolelta...letkun sentään tajusin vetää tulpan läpi ennen sen paikalleennysväystä

Näistä sais hyvän juttusarjan: "tumpelot autonnysvääjät vauhdissa...välillä on vaikeempaa ku aina"

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Eihän og900S:ään tarvitse vetää ahtoletkua konehuoneesta asti
. Itse ainakin aikoinaan haaroitin ahtomittarin letkun ylipainekatkaisijan letkusta. Ei ollut iso homma eikä tarvinnut kuin poistaa polvipaneeli ja keskikonsoli. Ja tosiaan se tuhkakupin tila on hyvä paikka mittarille.
Löytyy sähköt ja vaatii vain lyhyen letkun ahtomittarille ylipainekatkaisijalta.
Mielestäni on ajan haaskausta vetää uusi letku konehuoneesta ahtomittarille...


Mielestäni on ajan haaskausta vetää uusi letku konehuoneesta ahtomittarille...

Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kiitti andelin tuosta tiedosta!! On kai se pirun helppo siitä haaroittaa. Sitä vaan ihmettelen, että miksi keskikonsolin irroitit?andelin kirjoitti:Eihän og900S:ään tarvitse vetää ahtoletkua konehuoneesta asti. Itse ainakin aikoinaan haaroitin ahtomittarin letkun ylipainekatkaisijan letkusta. Ei ollut iso homma eikä tarvinnut kuin poistaa polvipaneeli ja keskikonsoli. Ja tosiaan se tuhkakupin tila on hyvä paikka mittarille.
Löytyy sähköt ja vaatii vain lyhyen letkun ahtomittarille ylipainekatkaisijalta.
Mielestäni on ajan haaskausta vetää uusi letku konehuoneesta ahtomittarille...
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Niin keskikonsoli pitää poistaa alta jos haluat polvipaneelin irroittaa. Tietenkin se haaroittaminen onnistuu jotenkin myös irroittamatta polvipaneelia, mutta mielestäni ko. osan poisto helpottaa kaikkien johtojen vetämistä kojelaudan alla ja muutenkin tulee tilaa työskennellä.900S kirjoitti:
Sitä vaan ihmettelen, että miksi keskikonsolin irroitit?

Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä