Mistä siirtokilvet?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
The Stig
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 15:24
Paikkakunta: Espoo

Mistä siirtokilvet?

Viesti Kirjoittaja The Stig »

Tallissa istuu ysisatku ulkomaan kilvissä jota en voi juuri nyt maahantuoda, mutta on pakko siirtä muuton vuoksi. Käsittääkseni auton voi siirtorekisteröidä. Miten se tehdään ja mistä kilvet lähdetään hakemaan?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Katsastuskonttorista.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikö traileri ole helpoin???? saako puuhakilvet????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
The Stig
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 15:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja The Stig »

Toki traileri saattasi olla helpompi, mutta auto on seissyt tallissa vuoden ja tekisi sille hyvää jos sillä sais vähän pidemmän matkan ajettua (matka uuteen asuntoon on 330km). Paljonko siirtorekisteröinti maksaa?
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

15 Euroa maksoi yhden päivän siirtotarrat kuorma-autolle toukokuussa.

http://www.ake.fi/forms/B401.pdf
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Mistä siirtokilvet?

Viesti Kirjoittaja Svc »

The Stig kirjoitti:Tallissa istuu ysisatku ulkomaan kilvissä jota en voi juuri nyt maahantuoda, mutta on pakko siirtä muuton vuoksi. Käsittääkseni auton voi siirtorekisteröidä. Miten se tehdään ja mistä kilvet lähdetään hakemaan?
Mikäli autosta ei ole maksettu Suomeen veroja, tarvitaan siirtoon ajamalla siirtotarrojen lisäksi myös lupa tullilta. Tullista saa samalla ne siirtotarrat.

Hinaamiseenkin tarvitaan liikennevakuutus (ja se tullin lupa ?). JOs sopiva veturi löytyy, on traileri lienee edullisin vaihtoehto.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Mistä siirtokilvet?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Svc kirjoitti:
The Stig kirjoitti:Tallissa istuu ysisatku ulkomaan kilvissä jota en voi juuri nyt maahantuoda, mutta on pakko siirtä muuton vuoksi. Käsittääkseni auton voi siirtorekisteröidä. Miten se tehdään ja mistä kilvet lähdetään hakemaan?
Mikäli autosta ei ole maksettu Suomeen veroja, tarvitaan siirtoon ajamalla siirtotarrojen lisäksi myös lupa tullilta. Tullista saa samalla ne siirtotarrat.
Niin tosiaan, unohtuipas. :oops: Eli käyt nimenomaan tullilta hakemassa ne siirtokilvet/luvan. Ehdottomasti hyvä idea ajaa autolla välillä.
The Stig
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 15:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja The Stig »

Joo... Taidanpa sitten hinata, kun on sen verran helpompi. Hinausautona meinasin käyttää Volvo 940 turboa M90 vaihteistolla (165hv/265nm). Eiköhän se riitä hinaamaan.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

The Stig kirjoitti:Joo... Taidanpa sitten hinata, kun on sen verran helpompi. Hinausautona meinasin käyttää Volvo 940 turboa M90 vaihteistolla (165hv/265nm). Eiköhän se riitä hinaamaan.
Hinata miten ? Jos auto ei ole trailerilla niin köydellä hinaamisessa ei taida olla määräysten kannalta mitään helpotuksia omin konein ajamiseen.
The Stig
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 15:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja The Stig »

Trailerilla meinasin hinata.
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

The Stig kirjoitti:Trailerilla meinasin hinata.
Satkulle henkisesti kova paikka, kun joutuu koko matkan roikkumaan turbo-volvon perässä eikä ohituspaikkaan ole mahkuja :lol:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
The Stig
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 15:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja The Stig »

Heh. Onhanse kieltämättä kova paikka satkulle. Eikä tilannetta auta se, että se iso tiilen muotoinen auto on nopeampi ja tehokkaampi kuin satku.

Aloin kuitenkin katsella niitä autotrailereita ja löytyi tämmöinen http://www.rentpoint.fi/vuokraamotjahin ... m#Hinnasto (numero kahdeksan). Kokemusta tälläisestä ei ole joten heräsi eräs kysymys. Onko auton oltava korkeintaan trailerin pituinen vai saako auton perä roikkua yli jonkin verran? Traileri on 415cm pitkä ja saabi (viisiovinen NG 900) 463,7cm pitkä.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

The Stig kirjoitti:Onko auton oltava korkeintaan trailerin pituinen vai saako auton perä roikkua yli jonkin verran? Traileri on 415cm pitkä ja saabi (viisiovinen NG 900) 463,7cm pitkä.
Ei tuo 0,5 m haittaa. Osa tuosta pituuserosta menee varmaan jo trailerin etureunan yli. Muistaakseni vasta metrin ylitys on merkittävä punaisella lipulla ja pimeällä ajettaessa punaisella valolla. (Oletteko muuten ikinä nähneet henkilöauton kuormassa sitä valoa?)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

carimat kirjoitti:
The Stig kirjoitti:Trailerilla meinasin hinata.
Muistahan tsekata nuo painorajat vetoautolle :wink: .
Itse tuotiin aikanaan saab toisella saabilla ja traileri paino useamman sata kiloa...siinä paukku painorajat yli melkosesti :oops:
Ja kuskilla on kortissa luonnollisesti oltava vähintään se BE.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
The Stig
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 15:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja The Stig »

Muistahan tsekata nuo painorajat vetoautolle .
Itse tuotiin aikanaan saab toisella saabilla ja traileri paino useamman sata kiloa...siinä paukku painorajat yli melkosesti
Toivottavasti ei käynyt saabille huonosti.

Painorajassa ei pitäisi olla ongelmaa, kun volvon käyttöohjekirjan mukaan maksimikuorma M90 vaihteistolla on varsin kunnioitettavat 1900kg. Ajokortti on myös kunnossa.
Vastaa Viestiin