Mistä siirtokilvet?
Mistä siirtokilvet?
Tallissa istuu ysisatku ulkomaan kilvissä jota en voi juuri nyt maahantuoda, mutta on pakko siirtä muuton vuoksi. Käsittääkseni auton voi siirtorekisteröidä. Miten se tehdään ja mistä kilvet lähdetään hakemaan?
15 Euroa maksoi yhden päivän siirtotarrat kuorma-autolle toukokuussa.
http://www.ake.fi/forms/B401.pdf
http://www.ake.fi/forms/B401.pdf
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: Mistä siirtokilvet?
Mikäli autosta ei ole maksettu Suomeen veroja, tarvitaan siirtoon ajamalla siirtotarrojen lisäksi myös lupa tullilta. Tullista saa samalla ne siirtotarrat.The Stig kirjoitti:Tallissa istuu ysisatku ulkomaan kilvissä jota en voi juuri nyt maahantuoda, mutta on pakko siirtä muuton vuoksi. Käsittääkseni auton voi siirtorekisteröidä. Miten se tehdään ja mistä kilvet lähdetään hakemaan?
Hinaamiseenkin tarvitaan liikennevakuutus (ja se tullin lupa ?). JOs sopiva veturi löytyy, on traileri lienee edullisin vaihtoehto.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Mistä siirtokilvet?
Niin tosiaan, unohtuipas. Eli käyt nimenomaan tullilta hakemassa ne siirtokilvet/luvan. Ehdottomasti hyvä idea ajaa autolla välillä.Svc kirjoitti:Mikäli autosta ei ole maksettu Suomeen veroja, tarvitaan siirtoon ajamalla siirtotarrojen lisäksi myös lupa tullilta. Tullista saa samalla ne siirtotarrat.The Stig kirjoitti:Tallissa istuu ysisatku ulkomaan kilvissä jota en voi juuri nyt maahantuoda, mutta on pakko siirtä muuton vuoksi. Käsittääkseni auton voi siirtorekisteröidä. Miten se tehdään ja mistä kilvet lähdetään hakemaan?
Hinata miten ? Jos auto ei ole trailerilla niin köydellä hinaamisessa ei taida olla määräysten kannalta mitään helpotuksia omin konein ajamiseen.The Stig kirjoitti:Joo... Taidanpa sitten hinata, kun on sen verran helpompi. Hinausautona meinasin käyttää Volvo 940 turboa M90 vaihteistolla (165hv/265nm). Eiköhän se riitä hinaamaan.
Heh. Onhanse kieltämättä kova paikka satkulle. Eikä tilannetta auta se, että se iso tiilen muotoinen auto on nopeampi ja tehokkaampi kuin satku.
Aloin kuitenkin katsella niitä autotrailereita ja löytyi tämmöinen http://www.rentpoint.fi/vuokraamotjahin ... m#Hinnasto (numero kahdeksan). Kokemusta tälläisestä ei ole joten heräsi eräs kysymys. Onko auton oltava korkeintaan trailerin pituinen vai saako auton perä roikkua yli jonkin verran? Traileri on 415cm pitkä ja saabi (viisiovinen NG 900) 463,7cm pitkä.
Aloin kuitenkin katsella niitä autotrailereita ja löytyi tämmöinen http://www.rentpoint.fi/vuokraamotjahin ... m#Hinnasto (numero kahdeksan). Kokemusta tälläisestä ei ole joten heräsi eräs kysymys. Onko auton oltava korkeintaan trailerin pituinen vai saako auton perä roikkua yli jonkin verran? Traileri on 415cm pitkä ja saabi (viisiovinen NG 900) 463,7cm pitkä.
Ei tuo 0,5 m haittaa. Osa tuosta pituuserosta menee varmaan jo trailerin etureunan yli. Muistaakseni vasta metrin ylitys on merkittävä punaisella lipulla ja pimeällä ajettaessa punaisella valolla. (Oletteko muuten ikinä nähneet henkilöauton kuormassa sitä valoa?)The Stig kirjoitti:Onko auton oltava korkeintaan trailerin pituinen vai saako auton perä roikkua yli jonkin verran? Traileri on 415cm pitkä ja saabi (viisiovinen NG 900) 463,7cm pitkä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Ja kuskilla on kortissa luonnollisesti oltava vähintään se BE.carimat kirjoitti:Muistahan tsekata nuo painorajat vetoautolle .The Stig kirjoitti:Trailerilla meinasin hinata.
Itse tuotiin aikanaan saab toisella saabilla ja traileri paino useamman sata kiloa...siinä paukku painorajat yli melkosesti
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Toivottavasti ei käynyt saabille huonosti.Muistahan tsekata nuo painorajat vetoautolle .
Itse tuotiin aikanaan saab toisella saabilla ja traileri paino useamman sata kiloa...siinä paukku painorajat yli melkosesti
Painorajassa ei pitäisi olla ongelmaa, kun volvon käyttöohjekirjan mukaan maksimikuorma M90 vaihteistolla on varsin kunnioitettavat 1900kg. Ajokortti on myös kunnossa.