http://www.youtube.com/watch?v=2OmhxMf5oYc
Ja sitten boonukseen, sinällään mielenkiintoisempi pätkä

http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Tässä pätkässä onkin sitten keskivertojannua parempi kuski ratissa. Nätisti, ja ennenkaikkea vauhdilla taittuu Saabbi radalla. Liukasratakohta oli mielenkiintonen.renner kirjoitti:Ja sitten boonukseen, sinällään mielenkiintoisempi pätkä![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Yrittikö siinä matkustaja lähtee kyydistä kesken liukastelupätkäntami kirjoitti:Tässä pätkässä onkin sitten keskivertojannua parempi kuski ratissa. Nätisti, ja ennenkaikkea vauhdilla taittuu Saabbi radalla. Liukasratakohta oli mielenkiintonen.renner kirjoitti:Ja sitten boonukseen, sinällään mielenkiintoisempi pätkä![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Hyvää kyytiä ilmeisesti Saabbi antaa, kun äijät siinä kikattaa kun neidit konsanaan..renner kirjoitti:Ja sitten boonukseen, sinällään mielenkiintoisempi pätkä![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Defeat kirjoitti:Jos tuossa molemmat autot liikkuu 60km/h, niin eikö ole aika turhaa mainita mitään 120km/h:sta jos episodissa mikään ei liiku niin nopeasti.
On kyllä täysin eri asia ajaa autolla 120km/h tiiliseinään,pocky kirjoitti: Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120
120+xx=yy.
Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
No varmaan on eriasia ajaa tiiliseinään 120km/h ja varsinkin riippuen tiiliseinän paksuudesta.Defeat kirjoitti:On kyllä täysin eri asia ajaa autolla 120km/h tiiliseinään,pocky kirjoitti: Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120
120+xx=yy.
Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
kuin jos kaksi saman painoista autoa ajaa nokkakolarin ja molemmilla on vauhtia 60km/h.
"Closing speed 120km/h"Defeat kirjoitti:Jos tuossa molemmat autot liikkuu 60km/h, niin eikö ole aika turhaa mainita mitään 120km/h:sta jos episodissa mikään ei liiku niin nopeasti.
Toisessa tapauksessa kineettinen energia on ½mv^2 ja toisessa ½mv^2+½mv^2. Tuosta voisi sitten joku näppärä laskea molemmille tapauksille kappaliden nopeuksien muutokset niin pääsee vertailemaan paremmin.hz81 kirjoitti:No varmaan on eriasia ajaa tiiliseinään 120km/h ja varsinkin riippuen tiiliseinän paksuudesta.Defeat kirjoitti:On kyllä täysin eri asia ajaa autolla 120km/h tiiliseinään,pocky kirjoitti: Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120
120+xx=yy.
Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
kuin jos kaksi saman painoista autoa ajaa nokkakolarin ja molemmilla on vauhtia 60km/h.![]()
![]()
Mutta tuo testi (60km/h + 60km/h) vrt. toinen auto paikallaan ja siihen ajat keulaan 120km/h on loppu tulos varmaan sama?!
Ei ole. Tuossa molemmilla ajoneuvoila liike jatkuu osumasta huolimatta ja törmäysenergia muuttaa liikkeen suuntaa, ts. liike-energiaa ei muutu törmäysenergiaksi niin paljoa kuin esim. tilanteessa jossa toinen ajoneuvoista on paikoillaan. Tuo törmäys kuvastaa tosielämän tilannetta jossa suurella todennäköisyydellä molemmat ajoneuvot liikkuvat.hz81 kirjoitti:No varmaan on eriasia ajaa tiiliseinään 120km/h ja varsinkin riippuen tiiliseinän paksuudesta.Defeat kirjoitti:On kyllä täysin eri asia ajaa autolla 120km/h tiiliseinään,pocky kirjoitti: Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120
120+xx=yy.
Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
kuin jos kaksi saman painoista autoa ajaa nokkakolarin ja molemmilla on vauhtia 60km/h.![]()
![]()
Mutta tuo testi (60km/h + 60km/h) vrt. toinen auto paikallaan ja siihen ajat keulaan 120km/h on loppu tulos varmaan sama?!