0-100

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mä ainakin tykkään siitä kiihtyvyydestä :D

Prätkällä kun nyt kesällä ajanut, niin tuntuu toi Saba kyllä vähän nuhaiselta :o

Siitä tulee niin hyvä fiilis :P

Ja ehdoton turvallisuustekijä.

Tosin, mihin niitä ohituksia tarvitaan :roll: no ei niitä tarvittaisikaan jos ihmiset osaisivat määrittää oikean ajonopeuden oikeisiin paikkoihin... :x

Ja mielenrauhakin säilyy paremmin, kun reservissä muutama extra hepo ja yllätysmomentti :wink:

toiset hyppii lentokoneista, minä pysyttelen maankamaralla, kummastakin saa kuulemma kivan mielen...

edit


Kuva :lol:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Todellakin, auton hyvä kiihtyvyys on turvallisuustekijä. Mitä ripeämmin auto kiihtyy, sitä turvallisemmin voidaan ohittaa. Tietenkin pitää järkeä käyttää. Tämä siksi, että itse pidän auton hyvää kiihtyvyyttä ja huippunopeutta/autolla ajettua ylinopeutta kahtena eri asiana. Nimittäin, on Suomesakin pitkät suorat vähänä, jos ohitus pitäisi tehdä nopeusrajoitusta noudattaen. Joten suon tienkäyttäjille oikeuden ylittää nopeus ohitustilanteessa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

onhan se nyt selvää et kovempaa on päästävä, keinolla millä hyvänsä.

Jos miettii et tommosessa motari kiihytyksessä 0-100km/h säästyy viritetyllä vehkeellä se 2sekuntia. kiihytyksiä tulee n.yli 1000kpl vuodessa, siinäkin on jo yli 15min. ja koko elämän aikana 40vuoden ajon aikana 666min eli reilu 11tuntia.

Ja toinen on jarrutuksissa niitä on ainakin kaks kertaa enemmän ku kiihytyksiä, nekin kaks päivää voi käyttää paljon parempiin tarkotuksiin ku jonossa korottelyyn tai vastaavaan...

Eli kunnon jarruilla ja tehoilla ja muilla tarpeilla on hyötyä....
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

900aero-84 kirjoitti:onhan se nyt selvää et kovempaa on päästävä, keinolla millä hyvänsä.

Jos miettii et tommosessa motari kiihytyksessä 0-100km/h säästyy viritetyllä vehkeellä se 2sekuntia. kiihytyksiä tulee n.yli 1000kpl vuodessa, siinäkin on jo yli 15min. ja koko elämän aikana 40vuoden ajon aikana 666min eli reilu 11tuntia.

Ja toinen on jarrutuksissa niitä on ainakin kaks kertaa enemmän ku kiihytyksiä, nekin kaks päivää voi käyttää paljon parempiin tarkotuksiin ku jonossa korottelyyn tai vastaavaan...

Eli kunnon jarruilla ja tehoilla ja muilla tarpeilla on hyötyä....
:lol: Todella hyvät perusteet. :twisted:
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Tässä teekkarien autokerholla on tuollainen G-tech. Sitä voi varmaan lainailla. Ja mittarihan sijaitsee espoossa otaniemessä. Voi vaan olla, että joudun tulemaan mukaan pitämään mittaria silmällä ;)

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
V4
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2004 20:54
Paikkakunta: PORVOO

0-100

Viesti Kirjoittaja V4 »

Yllättävän vaisuja arvoja 300hv peleille. Kajakilla olemme kellottaneet n. 7s aikoja, tosin välitetyllä lootalla, mutta tehojakin vajaa puolet !!
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 0-100

Viesti Kirjoittaja Vigge »

V4 kirjoitti:Yllättävän vaisuja arvoja 300hv peleille. Kajakilla olemme kellottaneet n. 7s aikoja, tosin välitetyllä lootalla, mutta tehojakin vajaa puolet !!
Ja massaa vajaa puolet?

Ei vaisinkaan tehoja on käytössä ykkösellä noin puolet ja kakkosella jonkun verran vajaa täydet. Käytännössä aika ei hirvesti parane vakioon verrattuna, koska tehot ykkösellä samat kakkosella hieman enemmän.
Tässä suurin syy miksi vajaa 300hp auto ei irtoa viivalta yhtään sen äkäisemmin kuin mitä 230hp vakio. Toisaalta vaikka tehoa olisi enemmän käytössä niin pitoa ei, joten se siitä.
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Niin ja mun tomaatissa luistaa laatikko jos ei renkaat :lol:
9-3.1972
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

se93tbo kirjoitti:Niin ja mun tomaatissa luistaa laatikko jos ei renkaat :lol:
Luistaako oikeasti ? Oliko sulla viel steg3:nen kiinni ? Taitaa olla sähköinen ohjaus sun laatikossa.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9000cst kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Niin ja mun tomaatissa luistaa laatikko jos ei renkaat :lol:
Luistaako oikeasti ? Oliko sulla viel steg3:nen kiinni ? Taitaa olla sähköinen ohjaus sun laatikossa.
No se nyt on vaan sellainen heitto kun noi toiset voi poltella ykkösellä kumia. :lol: :lol: :lol:

Kyllä se ykkösellä hakee asfaltilla "vähän" paikkaaansa mutta kakkonen on jo niin kaukana että ei ole tarvettakaan stege3 on ollut kiinni 5.5 asti, eikä mitään vikaa ole ollut (Että kyllä noi pojat tuolla Maptunilla hommat osaa). Kun ehdotin että nostetaan ahtoja ja vääntöä kovemmaksi niin sanoivat vaan että ei kannata lähteä laatikkoa rikkomaan tai sitten kun tehot nousee se alkaa laatikko luistamaan siitä se sanonta.

Kyllä laatikko on elektronisesti ohjattu mallia Aisin Warner 50-40LE .
Viimeksi muokannut se93tbo, Ke Heinä 07, 2004 16:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3.1972
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

se93tbo kirjoitti:
9000cst kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Niin ja mun tomaatissa luistaa laatikko jos ei renkaat :lol:
Luistaako oikeasti ? Oliko sulla viel steg3:nen kiinni ? Taitaa olla sähköinen ohjaus sun laatikossa.
No se nyt on vaan sellainen heitto kun noi toiset voi poltella ykkösellä kumia. :lol: :lol: :lol:

Kyllä se ykkösellä hakee asfaltilla "vähän" paikkaaansa mutta kakkonen on jo niin kaukana että ei ole tarvettakaan stege3 on ollut kiinni 5.5 asti, eikä mitään vikaa ole ollut (Että kyllä noi pojat tuolla Maptunilla hommat osaa). Kun ehdotin että nostetaan ahtoja ja vääntöä kovemmaksi niin sanoivat vaan että ei kannata lähteä laatikkoa rikkomaan tai sitten kun tehot nousee se alkaa laatikko luistamaan siitä se sanonta.

Kyllä laatikko on elektronisesti ohjattu mallia Aisin Warner 50-40LE .

Katso toi video 0-100 siitä sen huomaa kuinka se kulkee.

http://members.surfeu.fi/se93tbo/0.AVI

Juu olen katsonut ja hyvin kiekkaa ottaa, onko tuossa pätkässä steg3:nen kiinni ? Maptun sanoi että Stage 3 on suurin mikä kannattaa laittaa rikkomatta autoa automaatille. eli 370nm on vielä kestorajoilla.

Itsellä on ZF-4HP-18 laatikko
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tässä ihan vertailun vuoksi 9-3LPT Maptun Stage-1 manuaali lootalla.
Ensin mennään stage-1: llä ja tasan 7 sekunnissa saadaan 100 tauluun, sitten takaa hyppää vakiolla kiihdytetty pätkä (154hv) jossa aikaa meni 8,3sek.

http://personal.inet.fi/cool/saab93t/vi ... 0steg1.wmv
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Joo kyllä toi manuaali on nopeampi aina, tomaattiin kun ei voi lyodä kierroksia ja sitten vaihdetta muuten kuuluu kraxxxx. Ei yxinkertaisesti saa niin nopeata lähtöä. Mutta ohituksissa sen kyllä huomaa kumpi on vakio vai 3.

tää on vakiona http://members.surfeu.fi/se93tbo/0_100.avi

EDIT: 7.7 poistin noi videot
Viimeksi muokannut se93tbo, Ke Heinä 07, 2004 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

No sanotaan näin, että uskon suurimman osan Saab-kuskeista lähettävän Saabit automaatilla nopeammin sataseen. On nimittäin jokseenkin hankalia tapauksia Saabit tuolla välillä.

Vakio 9-5 Aero automaatti Farkku 2002 vetäsee 7.3s 0-100 (tai näin ainakin tuo mamman biili), saa jo hyvin kepittää vastaavalla manuaalilla... Ja lähdöthän onnistuvat AINA.

Ja älkää ymmärtäkö väärin, itse tykkään kuitenkin enemmän manuaalista!
STCF #3
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Speedou kirjoitti:No sanotaan näin, että uskon suurimman osan Saab-kuskeista lähettävän Saabit automaatilla nopeammin sataseen. On nimittäin jokseenkin hankalia tapauksia Saabit tuolla välillä.

Vakio 9-5 Aero automaatti Farkku 2002 vetäsee 7.3s 0-100 (tai näin ainakin tuo mamman biili), saa jo hyvin kepittää vastaavalla manuaalilla... Ja lähdöthän onnistuvat AINA.

Ja älkää ymmärtäkö väärin, itse tykkään kuitenkin enemmän manuaalista!
Niin ja onhan noi saappaatkin yksilöitä alusta+muut hilut. Kyllä mäkin tykkään kepittää mutta kaupunkiajo ratkaisi tän loota valinnan. Niin ja onhan mulla sitten toi maksalaatikko jos haluan ajaa manuaalia :lol:
Jokaisella on omat mieltymykset eikä niihin tarvitsekkaan muiden vaikuttaa. Kokemuksiahan tässä vaihdellaan.

EDIT: Niin sitä vielä että Maptunilta sanoivat että "ei voi manuaalin ja automaatin steg3:ia vertailla. Ahtopainekäyrät on niin paljon erilaiset".
9-3.1972
Vastaa Viestiin