Tasapainoitus pielessä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Re: Tasapainoitus pielessä

Viesti Kirjoittaja peinu »

eikös sen renkaan runkovikaisuuden saa helposti selville kun
a) tasapainottaa vanteet erikseen.
b) olikos ne vanteet tasapainossa vanhoilla renkailla?
c) pyöräyttää rengasta vanteella puolikierrosta ja kokeilee, mihin kohtaan ne tasapainot nyt tulee?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Petter
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Petter »

tuota b) kohtaa ajattelin juuri, kun väitti myyjä olevan vanteissa kieroutta. Vanhoilla renkailla ei nimittäin ollut mitää vipatuksia.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
pilkkitikka
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja pilkkitikka »

Terve,

Uusien renkaiden asennus aluvanteille taittaa olla hankalaa hommaa. Olen parin vuoden aikana ostanut autoihini 4 uutta rengaskertaa ja kolmella kerralla on ainakin yhden renkaan tasapainotus jouduttu uusimaan, jopa pari kertaa. Sen jälkeen on kulkenut tasaisesti. Suurin "epätasapaino" oli viimeisimmällä kerralla: yhteen vanteista oli liimattu painoja 140 gramman verran. Siis sellainen hauska puolikaari. Uudelleen asennuksessa painot putosivat 40 grammaan.
MacTurbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

pilkkitikka kirjoitti:Terve,

Uusien renkaiden asennus aluvanteille taittaa olla hankalaa hommaa. Olen parin vuoden aikana ostanut autoihini 4 uutta rengaskertaa ja kolmella kerralla on ainakin yhden renkaan tasapainotus jouduttu uusimaan, jopa pari kertaa. Sen jälkeen on kulkenut tasaisesti. Suurin "epätasapaino" oli viimeisimmällä kerralla: yhteen vanteista oli liimattu painoja 140 gramman verran. Siis sellainen hauska puolikaari. Uudelleen asennuksessa painot putosivat 40 grammaan.
Heh, minulla on kerran tasapainotettu rengas siten että painoa oli laitettu yhteensä noin 150g ripoteltuna venteen kehälle n. 120 asteen välein.
Molemmille puolille :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Petter
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minua hivenen ärsyttää näissä rengashommissa (kuten muissakin auton huoltoon ja korjaukseen liittyvissä asioissa) se että pitää niin agressiivisesti vahti ja vaatia minusta ihan itsestäänselviä oikeuksia, jos haluaa asioiden menevän hyvin.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulle kun on asennettu renkaita, niin olen pyytänyt vaihtamaan rengasta siinä vaiheessa kun puntit alkaa ylittämään 50gramma. Pari kertaa on tuo mukisematta tehty.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin