eikös sen renkaan runkovikaisuuden saa helposti selville kun
a) tasapainottaa vanteet erikseen.
b) olikos ne vanteet tasapainossa vanhoilla renkailla?
c) pyöräyttää rengasta vanteella puolikierrosta ja kokeilee, mihin kohtaan ne tasapainot nyt tulee?
Tasapainoitus pielessä
Re: Tasapainoitus pielessä
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Tasapainoitus pielessä
tuota b) kohtaa ajattelin juuri, kun väitti myyjä olevan vanteissa kieroutta. Vanhoilla renkailla ei nimittäin ollut mitää vipatuksia.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tasapainoitus pielessä
Terve,
Uusien renkaiden asennus aluvanteille taittaa olla hankalaa hommaa. Olen parin vuoden aikana ostanut autoihini 4 uutta rengaskertaa ja kolmella kerralla on ainakin yhden renkaan tasapainotus jouduttu uusimaan, jopa pari kertaa. Sen jälkeen on kulkenut tasaisesti. Suurin "epätasapaino" oli viimeisimmällä kerralla: yhteen vanteista oli liimattu painoja 140 gramman verran. Siis sellainen hauska puolikaari. Uudelleen asennuksessa painot putosivat 40 grammaan.
Uusien renkaiden asennus aluvanteille taittaa olla hankalaa hommaa. Olen parin vuoden aikana ostanut autoihini 4 uutta rengaskertaa ja kolmella kerralla on ainakin yhden renkaan tasapainotus jouduttu uusimaan, jopa pari kertaa. Sen jälkeen on kulkenut tasaisesti. Suurin "epätasapaino" oli viimeisimmällä kerralla: yhteen vanteista oli liimattu painoja 140 gramman verran. Siis sellainen hauska puolikaari. Uudelleen asennuksessa painot putosivat 40 grammaan.
Re: Tasapainoitus pielessä
Heh, minulla on kerran tasapainotettu rengas siten että painoa oli laitettu yhteensä noin 150g ripoteltuna venteen kehälle n. 120 asteen välein.pilkkitikka kirjoitti:Terve,
Uusien renkaiden asennus aluvanteille taittaa olla hankalaa hommaa. Olen parin vuoden aikana ostanut autoihini 4 uutta rengaskertaa ja kolmella kerralla on ainakin yhden renkaan tasapainotus jouduttu uusimaan, jopa pari kertaa. Sen jälkeen on kulkenut tasaisesti. Suurin "epätasapaino" oli viimeisimmällä kerralla: yhteen vanteista oli liimattu painoja 140 gramman verran. Siis sellainen hauska puolikaari. Uudelleen asennuksessa painot putosivat 40 grammaan.
Molemmille puolille

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Tasapainoitus pielessä
Minua hivenen ärsyttää näissä rengashommissa (kuten muissakin auton huoltoon ja korjaukseen liittyvissä asioissa) se että pitää niin agressiivisesti vahti ja vaatia minusta ihan itsestäänselviä oikeuksia, jos haluaa asioiden menevän hyvin.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Tasapainoitus pielessä
Mulle kun on asennettu renkaita, niin olen pyytänyt vaihtamaan rengasta siinä vaiheessa kun puntit alkaa ylittämään 50gramma. Pari kertaa on tuo mukisematta tehty.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11