Opel Insignia OPC

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
IamTheStig
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Opel Insignia OPC

Viesti Kirjoittaja IamTheStig »

dimebak kirjoitti: Ja näin perheellisenä tulee mieleen, että Audiin mahtuu vähemmän, kaikkea.
rahaa siihen saa mahtumaan enemmän :mrgreen: (sori, paska vitsi. lamppu syttyy, maksa tonni)
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Opel Insignia OPC

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Oltsa kirjoitti:
Kulutus (valmistajan ilmoitus): 16,6/8,4/11,4 l., (Sports Tourer 17,0/8,6/11,7 l.).
Eipä ole ooppelin pojat saaneet noita kulutuslukemia ruuvattua yhtään alaspäin, ja tuskin Saabin inssit siitä yhtään pihimpää saa hiottua. Kannattaisi ehkä ottaa mallia vaikka Audin uudesta 5-pyttyisestä tubokoneesta: http://www.iltalehti.fi/autot/200906129734126_at.shtml
Mikään valmistaja ei kuseta kuluttajia niin törkeästi kuin VAG-ryhmä... :evil:
Kulutuslukemat ovat ihan huhaata... Puhumattakaan tehoista ja suoritusarvoista... :evil:
Yli 10% erot luvattuihin saavutusarvoihin ovat vakioita kaikissa alle 10sek quattroissa ym.. TM ei vaan niistä mainitse esim.-1.5sek A5 mut tuloksista ne näkee.
esim 3.0v6 TDI 500nm manuaali A4 farkussa <6sek 0-100. on yhtä nopea tai hitaampi kuin vakio T16 og900 taitaa olla >8sek.. niin paikaltaan kuin sitkeydessä tai korkeimmissa nopeuksissa. :wink: :saab:
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Opel Insignia OPC

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

fforslund kirjoitti: esim 3.0v6 TDI 500nm manuaali A4 farkussa <6sek 0-100. on yhtä nopea tai hitaampi kuin vakio T16 og900 taitaa olla >8sek.. niin paikaltaan kuin sitkeydessä tai korkeimmissa nopeuksissa. :wink: :saab:
Juu...ja audissahan ei ole painokaan kuin vaivaiset ~400 kg enemmän kuin satkussa :wink:
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Opel Insignia OPC

Viesti Kirjoittaja Rafu »

rälläkkä kirjoitti: Juu...ja audissahan ei ole painokaan kuin vaivaiset ~400 kg enemmän kuin satkussa :wink:
Eikös pointti kuitenkin ollut se että Audille ilmoitetaan ~6s ja satkulle ~8s ja silti satku saattaa jopa päihittää Audin.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Opel Insignia OPC

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Ja sitten kun joku vielä kertoo, että mitä ihmeen merkitystä noilla arvoilla on kenellekään? :D
Vai ostaako joku oikeasti auton sillä perusteella, miten nopeasti valmistaja ilmoittaa sen kiihtyvän nollasta sataan? Sillähän kuitenkin on merkitystä peräti 18-vuotiaalle juuri kortin saaneelle isin pikku kakkapöksylle, joka lippa vinossa polttaa nakkia asfalttiin kylä siwan parkkipaikalla. :D Tai ehkä vielä enemmän niille, jotka jo 15-vuotiaana suunnittelee ensimmäisen oman autonsa ostamista. Ja tämä autohan luonnollisesti tulee olemaan esim. takavedostaan ja uskomattomasta suorituskyvystään tunnettu Ford Sierra, johon on vasaraa ja nauloja apuna käyttäen taottu kiinni cosworth-malleistakin tuttu kolmen metrin korkeuteen ulottuva takaspoileri, jonka lisäksi on kauniisti asennettu ennen kaikkea uljasta ulkonäköä sekä sporttisuutta korostavat valoluomet ja liekkitarrat. Ja sitten uhotaan kylillä, kuinka se on joskus tehtaalta ulos tullessaan ilman noita race-parannuksia kulkenut varttimailin minuutissa ja kuinka nämä parannukset varmasti vievät tuosta ajasta lähes kolme sekuntia pois! :D
Ei siis millään pahalla kenellekään. Kaikillahan on omat unelmansa. Ja jotkut saavat kicksinsä siitä, että voivat valoissa jättää jonkun uudenkarhean premium-luokan auton, jonka kuljettaja ei edes tiennyt olevansa mukana kisassa (näitäkin tyyppejä on).
Tästä pienestä harha-askeleesta päästään pointtiin: Eiköhän auton kulkeminen ole vähän kuskista kiinni? Toki autollakin on merkitystä, mutta uskallanpa väittää, että moni meistä tulisi radalla yhden kierroksen kisassa ohitetuksi kierroksella ammattilaisen toimesta, vaikka hänellä olisi suorituskyvyltään paljon heikompi auto allaan. :D

Ja minkä verran tämä liittyy Opel Insignia OPC:hen? Vähintäänkin yhtä paljon kuin moni muukin viesti tässä ketjussa. Eikä pidä vedellä palkokasveja hengityselimiin, se ei kannata; aiheuttaa yllättävää tukkoisuutta. :mrgreen:
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Opel Insignia OPC

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

fforslund kirjoitti:
Oltsa kirjoitti:
Kulutus (valmistajan ilmoitus): 16,6/8,4/11,4 l., (Sports Tourer 17,0/8,6/11,7 l.).
Eipä ole ooppelin pojat saaneet noita kulutuslukemia ruuvattua yhtään alaspäin, ja tuskin Saabin inssit siitä yhtään pihimpää saa hiottua. Kannattaisi ehkä ottaa mallia vaikka Audin uudesta 5-pyttyisestä tubokoneesta: http://www.iltalehti.fi/autot/200906129734126_at.shtml
Mikään valmistaja ei kuseta kuluttajia niin törkeästi kuin VAG-ryhmä... :evil:
Kulutuslukemat ovat ihan huhaata... Puhumattakaan tehoista ja suoritusarvoista... :evil:
Yli 10% erot luvattuihin saavutusarvoihin ovat vakioita kaikissa alle 10sek quattroissa ym.. TM ei vaan niistä mainitse esim.-1.5sek A5 mut tuloksista ne näkee.
esim 3.0v6 TDI 500nm manuaali A4 farkussa <6sek 0-100. on yhtä nopea tai hitaampi kuin vakio T16 og900 taitaa olla >8sek.. niin paikaltaan kuin sitkeydessä tai korkeimmissa nopeuksissa. :wink: :saab:
Ei kai sillä ole mitään väliä viekö auto todellisuudessa 7l/100km vai 6,8l/100km. Hyvä vaan kun pikkusen vedättävät alaspäin virallista kulutuslukemaa niin verottajakin vaattii vähemmän uutta autoa ostettaessa.

Nimim. Ei ikinä varaa uuteen autoon :)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Opel Insignia OPC

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Tais osua arkaan paikkaan.. :D
Ei mut tosiasia oli ettei noihin lukuihin kannata luottaa...
Varmaan ostetaan tehokkain malli, sen takia että halutaan suorituskykyä.
Kyllä teknisten tietojen pitäsisi olla paikkaansa pitäviä, kuten myös paino..

Näitä VAG autoja kehutaan niin paljon että vois luulla toimittajien hulppeilla koeajomatkoilla olevan vähän vaikutusta..
;)
Mutta lukuihin: esim TM03/2009 audi q5 v6 tdi quattro s tronic, 7spd dsg aut 4wd
Tehdas lupaa 6,5sek ja TM mittaa 7,7sek tosi hyvin pojilta mutta 1,2sek lähes 20% uupuu..
Tehdas lupaa 7,5L yhd.kulutus se vie 8L jo 90.tasakaasulla. :O se on ainakin +20% yhd.. Vanha kaasari 99 kin vie vähemmän :D
Jos auto maksaa 70ke niin voisi olettaa sen olevan 14ke (20%) halvempi. ..
Pitäis varmaan kulutusvero kikkailun ansiosta olla vieläkin halvempi?

Mielummin olisitte ostanut rehellistä merkkiä.. Tällä markkinointi kikkailuilla saavutetaan vääristynyt kuva asiakaskunnalle. En enää anna paljoakaan arvoa autolehtien testeille koska ne ovat kyllä enempi tai vähempi subjektiivisia..

Esim TM9/09 Golf tdi 4mot vs. Impreza
Golfilla"kiihdyttäminen on mukavempaa ja helpommin toistettavissa", (vaikka aina jäät sekunnin ilmoitetusta.). Asioita voi kertoa monella tavalla..

Tuo A4 on kaverini auto ja se on ihan mukava, mutta tehtaan alle6s ilmotuksesta voi vaan uneksia, ellei saksalaiset mittaa saavutus ja kulutusarvoja alppien alamäissä. :D
Ennemmin sijoittasin ne rahat TurboX tai vaik Opeliin vaikka on vuoden auto..tai korkeitaan kahden ;)
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Opel Insignia OPC

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Ainakaan ei mulla osunut arkaan paikkaan, sen yritin selventää hymiöillä. Lähinnä nyt vain irvailin tälle 0-100 kiihdytysajalle. Totta kai jos ostetaan malliston tehokkain auto, niin tuskin sitä on autokaupan pihassa seisseen mallikappaleen värin mukaan valittu. Mutta kun sitä tehoa voi mitata myös muulla kuin liikennevalokiihdytyksen perusteella.
Ja mainittakoon nyt vielä, että tuo oma saabi kulkee juuri sen mitä kuski osaa kiihdyttää. Toki teho (ja sen puute) asettaa rajat, mutta vielä useammin sen jatkuva porsiminen. :D Ja niin, kuulun niihin klubilaisiin, jotka haaveilevat uudesta autosta, mutta olosuhteiden pakosta ajelevat ei-niin-uusilla. Enkä siis tarkoita uusia vag-konsernin tuotoksia vaan mieluummin jotain ruotsalaista. :D
Ehkä olen nyt antanut oman osuuteni tälle keskustelulle. Ehkä. Toivottavasti. Jatkakaa. :D
Vastaa Viestiin