Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
ruiskusaappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:04
Paikkakunta: enonkoski

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja ruiskusaappi »

no ei onnaistunu lainaus niinku koitin. piti vaan lainata toi. kun se tuotaa nautintoa juttu. sanokee viisaammat kiitos..
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Nyt tuntuu taas paremmalta,en ole koskenutkaan autoihin tuon topicin aloittamisen jälkeen.
Olen vaan ajellut ja nautiskellut kesästä.
Huomenna pitäisi alkaa tekemään ovipahveja reikäpellistä ja muutakin huoltoa taas vaihteeksi. :D
Parasta oli että emännän kanssa sovittiin käyttöauton huollon ulkoistaminen,joten tästä lähtien se viedään aina pajalle eikä mun tarvitse koskea siihen.
Just tilasin ajan jarrulevyjen vaihtoon ja muutakin tehdään.
Kiva mennä vaan kahtelemaan huoltoa kädet taskusuissa... :D
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Sehän on oikea nautinto kun pääsee omaa Saabia ropaamaan. Mielestäni maailman mukavinta puuhaa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Käyttiksen ropaus on aina ahdistavaa. Taasen tuon harrastepelin ropausta melkeinpä odottaa. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mertmi kirjoitti:Käyttiksen ropaus on aina ahdistavaa. Taasen tuon harrastepelin ropausta melkeinpä odottaa. :lol:
Totta. Käyttis pitäisi aina saada liikenteeseen mahdollisimman pian. Harrasteauton rankentaminen on pällinkaventamista parhaimmillaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
66Saab74
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 12:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja 66Saab74 »

Svc kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Käyttiksen ropaus on aina ahdistavaa. Taasen tuon harrastepelin ropausta melkeinpä odottaa. :lol:
Totta. Käyttikseen ei tule kun öljyt vaidettua ja tankattua. Renkaatkin vasta viimeseen pakkorakoon vaihdoin. Saabissa huomattavasti paremmat renkaat... Harrastepeli masenteli kun jarruihin ei veinannut tulla pitoa. hitsaushommat onkin onneksi olleet vähäisiä Tässä Saabissa. Jotain helppoja paikkoja niinkuin roiskeläpän aluset. Ajan riittämättömyys masentaa ja kyselyt kannattaako tommosta laittaa .
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Passi »

66Saab74 kirjoitti:[quote="SvcTotta. Käyttikseen ei tule kun öljyt vaidettua ja tankattua. Renkaatkin vasta viimeseen pakkorakoon vaihdoin. Saabissa huomattavasti paremmat renkaat... Harrastepeli masenteli kun jarruihin ei veinannut tulla pitoa. hitsaushommat onkin onneksi olleet vähäisiä Tässä Saabissa. Jotain helppoja paikkoja niinkuin roiskeläpän aluset. Ajan riittämättömyys masentaa ja kyselyt kannattaako tommosta laittaa .
Vastaus kysymykseen "kannattaako tommosta laittaa?" voisi olla vaikkapa "no enemmän kun sua." 8)

Olettaen että emäntä moisia kyselee.
99T-museopeli
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Passi kirjoitti:
66Saab74 kirjoitti:[quote="SvcTotta. Käyttikseen ei tule kun öljyt vaidettua ja tankattua. Renkaatkin vasta viimeseen pakkorakoon vaihdoin. Saabissa huomattavasti paremmat renkaat... Harrastepeli masenteli kun jarruihin ei veinannut tulla pitoa. hitsaushommat onkin onneksi olleet vähäisiä Tässä Saabissa. Jotain helppoja paikkoja niinkuin roiskeläpän aluset. Ajan riittämättömyys masentaa ja kyselyt kannattaako tommosta laittaa .
Vastaus kysymykseen "kannattaako tommosta laittaa?" voisi olla vaikkapa "no enemmän kun sua." 8)

Olettaen että emäntä moisia kyselee.
Vai tuleva ex-emäntä? :lol:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
66Saab74
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 12:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja 66Saab74 »

Nyx kyselee ja kyselee appikokelaskin johon voikin vastata ,että ennemmin Saabbia laittaa kun sen volvoa.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Nyt alkaa vitutus taas vaihtua epätoivoon ja masennukseen. Alunperin piti ottaa vain tasapainoketju pois. Siinä sitten purkuvaiheessa, kun irrottelin dp:tä turbosta, päätti yksi pinnapultti katketa. Eihän siinä auttanut muu kuin irrottaa ahdin, että saa sen pultin pätkän pois sieltä reiästä. Öljypohja oli kiinni torxeilla, joista noin viisi kappaletta ei lähtenyt torx-avaimella pois, kun avain pyöri tyhjää. Bilteman ruuvinirrotussarjan avulla ne loppujen lopuksi sain irti. Nyt kun oli tarkoitus ottaa ahtimesta se pinnapultin pätkä irti, akkuporakoneen akkujen virta riitti ehkä noin viideksi minuutiksi, joten keskenhän se homma jäi. Ajattelin, että nyt kun odottelen akkujen latautumista, voisin vaihtaa termostaatin. Eihän siinä mitään, yksinkertainen homma. Termostaattikotelon kansi vaan auki ja termari vaihtoon. Mutta ei. Toinen kotelon kannen pultti aukesi nätisti, mutta toinen vaikutti vähän kireältä. Lähtihän se aukeamaan pienen suostuttelun jälkeen. Sitten kuului naps, ja pultin kanta putosi lattialle. Siihen loppui motivaatio tältä päivältä. On ne Saabit vaan ihania. :evil:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Joo, masennusta on ihan riittävästi. Niin paljon ois kaikkee mitä pitäs tehä, mutta puuttuu vua se ~tonnin budjetti mikä vaikuttas oleellisesti toteutukseen. :D Ja seki ihan vaa "perushuoltoo" kaikki kerralla kunttoon periaatteella... mutta käytännössä ei nyt opiskeluaikana paljon muuta tehä ku laiteta tankkiin benssoo ja ajoa ku käyttiksestä kyse. :roll:

Katasttookki pitäs tuas uuestaa, ei ois muuta jos vaihtas käsärivaijerin, ettei jumittelis ja hitsailis pariin kohtaa uutta peltii vähäsen niin ei pitäs olla mitää sanomista, muutaku ehkä öljyvuodot (ne öljyvuodot sis. toho "perushuoltoon")

Mut semmosta se on opiskeluaikana. :roll:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Ja oisha tossa pihalla 3muuta autoa mitä pitäs laitella, mutta kun ei vuan kiinnosta jostaki syystä. :roll: Pitäs olla halli johon sopis koko rotjake levälleen ja pukkie päälle, nii sitte ehkä ois enempi mielenkiintoo. Ei tos hietikolla paljo kiinnosta laitella(etenkin hitsailu ei tuulisessa ulkoilmassa tahdo onnistua), eikä tallissa (vaikka montullinen onkin) kun ei koko auto sovi samalla kerttoo montun piälle ja tallin ovet kiinni. Käytännössä jos jotaki isompaa tekköö nii talliovet auki oltava kun ei sovi kiinni ja jos ei autoa voi liikuttaa. Ja nytten ku on syksy ja viileetä niin se karsii mielenkiintoo entisestään.

Mutta itellä se on periaatteena, et ite laitan mitä pystyn ja sen kiirrellisyyvven mukkaa tietenki. Ja mitä ei pysty, niin sitte kysellään tieto/apuja ja sitte koitetaa uuesttaan. Korjaamopalveluihin kun en mielellää tukeudu jos ei oo pakko. Ja samallahan siinä oppii laittelemaan ku ite laittelloo ;)
Ja melkein kaikki oon opetellu ns. kantapiänkautta niin miksi ei jatkossakin :D
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Masennukseen auttaa masennuslääkkeet.
SAAB
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

kimmoisa kirjoitti:Masennukseen auttaa masennuslääkkeet.

Niitä otetaan :lol:
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

paljon olis pientä ja vähän isompaa ropattavaa omassakin Harraste/käyttis autossa.. Mutta menin murtamaan käden tossa joitakin viikkoja sitten niin tuntuu ne pienimmätkin kotiaskareetkin olevan hyvin vaikeita..

Nimimerkki: Kohta osaan käyttää vasentakättä yhtä hyvin kuin oikeata...
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Vastaa Viestiin