Masennusta autojen laittamisen suhteen?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:04
- Paikkakunta: enonkoski
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
no ei onnaistunu lainaus niinku koitin. piti vaan lainata toi. kun se tuotaa nautintoa juttu. sanokee viisaammat kiitos..
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Nyt tuntuu taas paremmalta,en ole koskenutkaan autoihin tuon topicin aloittamisen jälkeen.
Olen vaan ajellut ja nautiskellut kesästä.
Huomenna pitäisi alkaa tekemään ovipahveja reikäpellistä ja muutakin huoltoa taas vaihteeksi.
Parasta oli että emännän kanssa sovittiin käyttöauton huollon ulkoistaminen,joten tästä lähtien se viedään aina pajalle eikä mun tarvitse koskea siihen.
Just tilasin ajan jarrulevyjen vaihtoon ja muutakin tehdään.
Kiva mennä vaan kahtelemaan huoltoa kädet taskusuissa...
Olen vaan ajellut ja nautiskellut kesästä.
Huomenna pitäisi alkaa tekemään ovipahveja reikäpellistä ja muutakin huoltoa taas vaihteeksi.
Parasta oli että emännän kanssa sovittiin käyttöauton huollon ulkoistaminen,joten tästä lähtien se viedään aina pajalle eikä mun tarvitse koskea siihen.
Just tilasin ajan jarrulevyjen vaihtoon ja muutakin tehdään.
Kiva mennä vaan kahtelemaan huoltoa kädet taskusuissa...
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Sehän on oikea nautinto kun pääsee omaa Saabia ropaamaan. Mielestäni maailman mukavinta puuhaa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Käyttiksen ropaus on aina ahdistavaa. Taasen tuon harrastepelin ropausta melkeinpä odottaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Totta. Käyttis pitäisi aina saada liikenteeseen mahdollisimman pian. Harrasteauton rankentaminen on pällinkaventamista parhaimmillaan.Mertmi kirjoitti:Käyttiksen ropaus on aina ahdistavaa. Taasen tuon harrastepelin ropausta melkeinpä odottaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Totta. Käyttikseen ei tule kun öljyt vaidettua ja tankattua. Renkaatkin vasta viimeseen pakkorakoon vaihdoin. Saabissa huomattavasti paremmat renkaat... Harrastepeli masenteli kun jarruihin ei veinannut tulla pitoa. hitsaushommat onkin onneksi olleet vähäisiä Tässä Saabissa. Jotain helppoja paikkoja niinkuin roiskeläpän aluset. Ajan riittämättömyys masentaa ja kyselyt kannattaako tommosta laittaa .Svc kirjoitti:Mertmi kirjoitti:Käyttiksen ropaus on aina ahdistavaa. Taasen tuon harrastepelin ropausta melkeinpä odottaa.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Vastaus kysymykseen "kannattaako tommosta laittaa?" voisi olla vaikkapa "no enemmän kun sua."66Saab74 kirjoitti:[quote="SvcTotta. Käyttikseen ei tule kun öljyt vaidettua ja tankattua. Renkaatkin vasta viimeseen pakkorakoon vaihdoin. Saabissa huomattavasti paremmat renkaat... Harrastepeli masenteli kun jarruihin ei veinannut tulla pitoa. hitsaushommat onkin onneksi olleet vähäisiä Tässä Saabissa. Jotain helppoja paikkoja niinkuin roiskeläpän aluset. Ajan riittämättömyys masentaa ja kyselyt kannattaako tommosta laittaa .
Olettaen että emäntä moisia kyselee.
99T-museopeli
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Vai tuleva ex-emäntä?Passi kirjoitti:Vastaus kysymykseen "kannattaako tommosta laittaa?" voisi olla vaikkapa "no enemmän kun sua."66Saab74 kirjoitti:[quote="SvcTotta. Käyttikseen ei tule kun öljyt vaidettua ja tankattua. Renkaatkin vasta viimeseen pakkorakoon vaihdoin. Saabissa huomattavasti paremmat renkaat... Harrastepeli masenteli kun jarruihin ei veinannut tulla pitoa. hitsaushommat onkin onneksi olleet vähäisiä Tässä Saabissa. Jotain helppoja paikkoja niinkuin roiskeläpän aluset. Ajan riittämättömyys masentaa ja kyselyt kannattaako tommosta laittaa .
Olettaen että emäntä moisia kyselee.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Nyx kyselee ja kyselee appikokelaskin johon voikin vastata ,että ennemmin Saabbia laittaa kun sen volvoa.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Nyt alkaa vitutus taas vaihtua epätoivoon ja masennukseen. Alunperin piti ottaa vain tasapainoketju pois. Siinä sitten purkuvaiheessa, kun irrottelin dp:tä turbosta, päätti yksi pinnapultti katketa. Eihän siinä auttanut muu kuin irrottaa ahdin, että saa sen pultin pätkän pois sieltä reiästä. Öljypohja oli kiinni torxeilla, joista noin viisi kappaletta ei lähtenyt torx-avaimella pois, kun avain pyöri tyhjää. Bilteman ruuvinirrotussarjan avulla ne loppujen lopuksi sain irti. Nyt kun oli tarkoitus ottaa ahtimesta se pinnapultin pätkä irti, akkuporakoneen akkujen virta riitti ehkä noin viideksi minuutiksi, joten keskenhän se homma jäi. Ajattelin, että nyt kun odottelen akkujen latautumista, voisin vaihtaa termostaatin. Eihän siinä mitään, yksinkertainen homma. Termostaattikotelon kansi vaan auki ja termari vaihtoon. Mutta ei. Toinen kotelon kannen pultti aukesi nätisti, mutta toinen vaikutti vähän kireältä. Lähtihän se aukeamaan pienen suostuttelun jälkeen. Sitten kuului naps, ja pultin kanta putosi lattialle. Siihen loppui motivaatio tältä päivältä. On ne Saabit vaan ihania.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Joo, masennusta on ihan riittävästi. Niin paljon ois kaikkee mitä pitäs tehä, mutta puuttuu vua se ~tonnin budjetti mikä vaikuttas oleellisesti toteutukseen. Ja seki ihan vaa "perushuoltoo" kaikki kerralla kunttoon periaatteella... mutta käytännössä ei nyt opiskeluaikana paljon muuta tehä ku laiteta tankkiin benssoo ja ajoa ku käyttiksestä kyse.
Katasttookki pitäs tuas uuestaa, ei ois muuta jos vaihtas käsärivaijerin, ettei jumittelis ja hitsailis pariin kohtaa uutta peltii vähäsen niin ei pitäs olla mitää sanomista, muutaku ehkä öljyvuodot (ne öljyvuodot sis. toho "perushuoltoon")
Mut semmosta se on opiskeluaikana.
Katasttookki pitäs tuas uuestaa, ei ois muuta jos vaihtas käsärivaijerin, ettei jumittelis ja hitsailis pariin kohtaa uutta peltii vähäsen niin ei pitäs olla mitää sanomista, muutaku ehkä öljyvuodot (ne öljyvuodot sis. toho "perushuoltoon")
Mut semmosta se on opiskeluaikana.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
Ja oisha tossa pihalla 3muuta autoa mitä pitäs laitella, mutta kun ei vuan kiinnosta jostaki syystä. Pitäs olla halli johon sopis koko rotjake levälleen ja pukkie päälle, nii sitte ehkä ois enempi mielenkiintoo. Ei tos hietikolla paljo kiinnosta laitella(etenkin hitsailu ei tuulisessa ulkoilmassa tahdo onnistua), eikä tallissa (vaikka montullinen onkin) kun ei koko auto sovi samalla kerttoo montun piälle ja tallin ovet kiinni. Käytännössä jos jotaki isompaa tekköö nii talliovet auki oltava kun ei sovi kiinni ja jos ei autoa voi liikuttaa. Ja nytten ku on syksy ja viileetä niin se karsii mielenkiintoo entisestään.
Mutta itellä se on periaatteena, et ite laitan mitä pystyn ja sen kiirrellisyyvven mukkaa tietenki. Ja mitä ei pysty, niin sitte kysellään tieto/apuja ja sitte koitetaa uuesttaan. Korjaamopalveluihin kun en mielellää tukeudu jos ei oo pakko. Ja samallahan siinä oppii laittelemaan ku ite laittelloo
Ja melkein kaikki oon opetellu ns. kantapiänkautta niin miksi ei jatkossakin
Mutta itellä se on periaatteena, et ite laitan mitä pystyn ja sen kiirrellisyyvven mukkaa tietenki. Ja mitä ei pysty, niin sitte kysellään tieto/apuja ja sitte koitetaa uuesttaan. Korjaamopalveluihin kun en mielellää tukeudu jos ei oo pakko. Ja samallahan siinä oppii laittelemaan ku ite laittelloo
Ja melkein kaikki oon opetellu ns. kantapiänkautta niin miksi ei jatkossakin
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
kimmoisa kirjoitti:Masennukseen auttaa masennuslääkkeet.
Niitä otetaan
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?
paljon olis pientä ja vähän isompaa ropattavaa omassakin Harraste/käyttis autossa.. Mutta menin murtamaan käden tossa joitakin viikkoja sitten niin tuntuu ne pienimmätkin kotiaskareetkin olevan hyvin vaikeita..
Nimimerkki: Kohta osaan käyttää vasentakättä yhtä hyvin kuin oikeata...
Nimimerkki: Kohta osaan käyttää vasentakättä yhtä hyvin kuin oikeata...
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm