SCANTOOL softat
Pistetäämpä hieman väliaikatietoa.
Täytyy taasen sanoa että sontaa haukkaus tämä homma tai ainakin osittain. Varmuutta en asialla ole vileä saanut, mutta kyssäri menossa.
Jok tap homma menee näin. Ruudulla anturidata päivittyy yksitellen, mutta logissa kaikki aktiiviset anturit kirjataan yhdelle "aikastämpille"/virkistys. Ei kuulosta kovin suurelta ongelmalta, mutta yritäppä logata esim rpm ja MAF ja laskea siitä ilmamassa/palaminen niin ongelma on todellinen. MAFin näyttämä ei siis vastaa sille osoitettua kierroslukua vaan pikemminkin kahden peräkkäisen kierrosluvun ka:ta jos ja kun MAFin arvo luetaan siinä välissä.
Pari päivää olen tässä arponut että miks svidussa mulla jää ilmamassat systemaattisesti alle softaan koodatun arvon. Tästä suivaantuneena rupesin tillistelemään tota loggeria tarkemmin, josta tulin ko. päätökseen.
Tällä koko hommalla ei olisi mitään väliä jos loggaus noepus olisi nopeampi, mutta kun ei ole niin ei ole. Esim nelosella jos nykii niin loggaus tapahtuu about joka 200rpm. Pyör.nop.tieto kun tarvitaan ilmamassa/palaminen laskelmiin niin soppa on valmis.
Pikkuhiljaa hiipii taas mieleen että paskan möivät
No tulipahan taas avauduttua...
Täytyy taasen sanoa että sontaa haukkaus tämä homma tai ainakin osittain. Varmuutta en asialla ole vileä saanut, mutta kyssäri menossa.
Jok tap homma menee näin. Ruudulla anturidata päivittyy yksitellen, mutta logissa kaikki aktiiviset anturit kirjataan yhdelle "aikastämpille"/virkistys. Ei kuulosta kovin suurelta ongelmalta, mutta yritäppä logata esim rpm ja MAF ja laskea siitä ilmamassa/palaminen niin ongelma on todellinen. MAFin näyttämä ei siis vastaa sille osoitettua kierroslukua vaan pikemminkin kahden peräkkäisen kierrosluvun ka:ta jos ja kun MAFin arvo luetaan siinä välissä.
Pari päivää olen tässä arponut että miks svidussa mulla jää ilmamassat systemaattisesti alle softaan koodatun arvon. Tästä suivaantuneena rupesin tillistelemään tota loggeria tarkemmin, josta tulin ko. päätökseen.
Tällä koko hommalla ei olisi mitään väliä jos loggaus noepus olisi nopeampi, mutta kun ei ole niin ei ole. Esim nelosella jos nykii niin loggaus tapahtuu about joka 200rpm. Pyör.nop.tieto kun tarvitaan ilmamassa/palaminen laskelmiin niin soppa on valmis.
Pikkuhiljaa hiipii taas mieleen että paskan möivät

#1730
500whp.net member
500whp.net member
Eli menee kuten epäilin
Hello, Olli.
The timestamp is when the data is saved to the file. The elm is too slow to produce accurate data, and I found it useless to even put ms. there ... Anyway, sorry that it may mess up the calculations, but it was not intended for direct measurement.
If you have any experience with vb, you can download the eVB tools from microsoft and modify one of my first test sources to only read the air & rpm/calculate the valueyou need etc. The files are here: http://www.geocities.com/a_ser_files/stz.zip
Let me know if I can help with anything.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
No kunhan sais edes vikakoodit tolla matolaatikolla mikä on jossain tuolla muiden muuntajien joukossaVigge kirjoitti:Eli menee kuten epäilin
Hello, Olli.
The timestamp is when the data is saved to the file. The elm is too slow to produce accurate data, and I found it useless to even put ms. there ... Anyway, sorry that it may mess up the calculations, but it was not intended for direct measurement.
If you have any experience with vb, you can download the eVB tools from microsoft and modify one of my first test sources to only read the air & rpm/calculate the valueyou need etc. The files are here: http://www.geocities.com/a_ser_files/stz.zip
Let me know if I can help with anything.

9-3.1972
sveduillakin jonkin viritelmä, löytyy myös englannin kielistä tekstiä. Tuolta löytyy myös kattava vikakooditaulukko kun jaksaa surffailla.
http://www.obd2.se/
http://www.obd2.se/
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11