SCANTOOL softat

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

http://www.troublecodes.net/technical/scaninfo.shtml

http://www.skpang.co.uk/elm323.htm
EDIT: on vähän pienempi toi loota kuin nää meidän boxit

EDIT: 7.7 Vaikuttaa siltä että ei ole kovin montaa softaa mitkä toimii ton ELM323 piirin kanssa.
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Pistetäämpä hieman väliaikatietoa.

Täytyy taasen sanoa että sontaa haukkaus tämä homma tai ainakin osittain. Varmuutta en asialla ole vileä saanut, mutta kyssäri menossa.
Jok tap homma menee näin. Ruudulla anturidata päivittyy yksitellen, mutta logissa kaikki aktiiviset anturit kirjataan yhdelle "aikastämpille"/virkistys. Ei kuulosta kovin suurelta ongelmalta, mutta yritäppä logata esim rpm ja MAF ja laskea siitä ilmamassa/palaminen niin ongelma on todellinen. MAFin näyttämä ei siis vastaa sille osoitettua kierroslukua vaan pikemminkin kahden peräkkäisen kierrosluvun ka:ta jos ja kun MAFin arvo luetaan siinä välissä.

Pari päivää olen tässä arponut että miks svidussa mulla jää ilmamassat systemaattisesti alle softaan koodatun arvon. Tästä suivaantuneena rupesin tillistelemään tota loggeria tarkemmin, josta tulin ko. päätökseen.

Tällä koko hommalla ei olisi mitään väliä jos loggaus noepus olisi nopeampi, mutta kun ei ole niin ei ole. Esim nelosella jos nykii niin loggaus tapahtuu about joka 200rpm. Pyör.nop.tieto kun tarvitaan ilmamassa/palaminen laskelmiin niin soppa on valmis.

Pikkuhiljaa hiipii taas mieleen että paskan möivät :evil: No tulipahan taas avauduttua...
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Vigge kirjoitti:
Pikkuhiljaa hiipii taas mieleen että paskan möivät :evil: No tulipahan taas avauduttua...
Niinpä, no loppukesästä pitäisi tulla se uusi versio scantoolin softasta. Katsotaan sitten............
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Eli menee kuten epäilin
Hello, Olli.

The timestamp is when the data is saved to the file. The elm is too slow to produce accurate data, and I found it useless to even put ms. there ... Anyway, sorry that it may mess up the calculations, but it was not intended for direct measurement.

If you have any experience with vb, you can download the eVB tools from microsoft and modify one of my first test sources to only read the air & rpm/calculate the valueyou need etc. The files are here: http://www.geocities.com/a_ser_files/stz.zip

Let me know if I can help with anything.
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Vigge kirjoitti:Eli menee kuten epäilin
Hello, Olli.

The timestamp is when the data is saved to the file. The elm is too slow to produce accurate data, and I found it useless to even put ms. there ... Anyway, sorry that it may mess up the calculations, but it was not intended for direct measurement.

If you have any experience with vb, you can download the eVB tools from microsoft and modify one of my first test sources to only read the air & rpm/calculate the valueyou need etc. The files are here: http://www.geocities.com/a_ser_files/stz.zip

Let me know if I can help with anything.

No kunhan sais edes vikakoodit tolla matolaatikolla mikä on jossain tuolla muiden muuntajien joukossa :lol:
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tää on niitä juttuja osta ja ohjelmoi :lol:
Kyllä välillä :evil:
9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Visual Basic kuuluu 2000-luvulla jokaisen kansalaisen perustaitoihin? :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Visual joo mutta, kun ostaa tuotteen mistä vähän lupaillaan liikoja niin se..........
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

sveduillakin jonkin viritelmä, löytyy myös englannin kielistä tekstiä. Tuolta löytyy myös kattava vikakooditaulukko kun jaksaa surffailla.

http://www.obd2.se/

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Jooolen kokeillut juurikin tuolla softalla mikä tossa fläppärissä on näytöllä ja tolla scantoolin boxilla kaatui tai ei toiminut ollenkaan.
Mutta ei tuo olekkaan scantoolin boxi, tosin en katsonut sen tarkemmin kaikkia sivuja että millä piirillä toi on varustettu.
9-3.1972
Vastaa Viestiin