ACC ei oikeen pelitä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

ACC ei oikeen pelitä

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Samasta aiheesta ollut juttua ennenkin, mutta apuja tarvittaisiin. ACC siis puhaltaa lämmintä (=kuumaa) riippumatta siitä mikä on tavoitelämpötila, ainoastaan jos asettaa sen (siis lämmönvalitsimen) asentoon "LO" tulee kylmää ilmaa.

Kerran (ainakin) on myös ollut toisinkin päin, eli tulee ainoastaan kylmää ilmaa, paitsi jos lämmönvalitisin on asennossa "HI", tulee kuumaa.

Kalibrointi ei tehonnut, mitä seuraavaksi?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Olisko ilmaseosläpän askelmoottori mennyt rikki?
Uuden hinta on joku 100 euroa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Mitenkäs tuo ACC kalibroidaan, onko se monimutkainenkin juttu? (huoltokirjassa olisi tietty varmaan ohjeita, jos sen jostain löytäisin)
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Mimmi kirjoitti:Sinulla on joko kylmäaineet "taivaalla" tai matkustamon lämpötila-anturi viallinen.

Tulikos muten mitään vikakoodeja kalibroinnissa (siinähän pitäisi näkyä 0 ja jos tulee jokin muu numero, ne ovat vikojen lukumäärä).
Ei tullut mitään vikakoodeja.

Toi lämpötila anturi on kyllä pitänyt pelottavaa meteliä aina välillä, onkos se miten iso homma vaihtaa, jos siitä lähtisi vikaa hakemaan...

-Heikki
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Mimmi kirjoitti:Kampea ritilä päältä pois ja sitten itse anturi lähtee SISÄÄNPÄIN pois kojelaudasta (kannattaa ottaa tuhkakuppi pois ja sitä kautta saa (pienen) käden sinne taakse). Itse tosin jouduin ottamaan ACC:n paneelin pois, jotta sain käden mahtumaan taakse. Minulta löytyy anturin vastusarvotaulukko, jos haluat tarkistaa sitä.
Niin siis onkohan CS:ssä anturi eri paikassa kun CD:ssä? Minä en ainakaan näe että tuhkakupin irroittamisesta olisi hyötyä. Mutta tuo ACC paneli täytyy siis kiskaista irti...

-Heikki

Kuva[/url]
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

Tonnarin kojelautahan on kasattavissa eri järjestykseen, joten tuhkis voi olla eri paikoissa.

Ota varovasti toi ACC:n paneelielektroniikkolootineen pois. Mulla se oli vain kevyesti työntämällä paikallaan. Mulla oli tuhkis sen alla ja tuhkisen aukosa sai sormilla työnnetyksi ACC:n pois paikaltaan. IrrotaACC:n liittimet takaa, muistaakseni kaksi isoa sarjaa ja irrota anturi sitten takakautta. Kannattaa tietty ottaa ekaksi toi anturin suojaritilä pois.

Nimim. sata kertaa ACC:n kanssa tapellut
Vastaa Viestiin