Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Itse pakkilukkohan on ihan mekaaninen systeemi, joka on yhteydessä virtalukkoon.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Pakkilukko tekee vain sen että avainta ei saa pois ellei ole pakki pesässä. Kyllä virrat pitää saa täysin pois ja auton sammutettua ilman että pakki on päällä (ja tässä kohtaa turbotaimen jättäisi moottorin käyntiin). Toki avain kääntyy vielä vähän enemmän kun vaihde on pakilla (tällöin jos turbotaimen on käytössä niin sitten kannattaa polkaista kytkin pohjaan ja pitää se siellä jos avaimen haluat pois virtalukosta).
(omat kokemukset pakkilukon toiminnasta og:sta, toki jos ng:ssä toimi eri tavalla niin juttu on eri)

Mutta on tuo varusteena tosiaan aika turhake, etenkin pakkilukollisessa autossa.

Tässä tapauksessa ongelmat johtuu joko siitä että taimeri on paskana tai väärin kytketty, epäilen jälkimmäistä.
Daygon
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Elo 01, 2013 00:58

Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä

Viesti Kirjoittaja Daygon »

No ei siinä, asennetaan kaverin autoon ja katotaan mitä käy =)
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä

Viesti Kirjoittaja jus »

Tai asennetaan solenoidi, joka pitää kytkinpolkimen pohjassa niin kauan kun Timer käyttää moottoria :-)
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tonnarissa muistaakseni ei riittänyt että "syötti" vaan yhtä johtoa virtalukolta että auto olisi pysynyt käynnissä. Lisäksi ei saanut käyttää tiettyä johtoa tuoksi heräteeksi koska se taisi olla se toinen johto mikä piti kanssa kytkeä syötöksi.

Eli onkohan sinulla nyt sama homma että pitäisi olla herätteenä esim. mittarinvalot jotka häviää kun kytkee offille virtalukon ja sitten syöttää yhtä tai kahta johtoa jotka ovat koneet virtoja (esim. saattaa olla toinen samassa kun ne puhaltimet sun muut).
Vastaa Viestiin