Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Speedou kirjoitti:Vaikka ideana taisi ollakin tuon matkan suorittaminen kolmosella, niin muistakaa RS6:sta se, että se on automaatti ja kulkee kakkosella n. 120km/h. Joten tosi tilanteessa audimiehellä lienee kakkonen silmässä ja auto voi olla silloin paljonkin nopsampi. Ja vaihdothan eivät automaatissa juurikaan hidasta menoa.
Jutussa ei mainita millä vaihteella väli on ajettu, mutta kun kysessä on automaatti niin veikkaisin kick-down vetoa. Se on vielä epäselvää onko lähtönopeus tasan 80. Täytyy tonkia nettiä, jos sieltä löytyisi jotain faktaa tai essonbaaritietoutta :lol:
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Vigge kirjoitti:Jutussa ei mainita millä vaihteella väli on ajettu, mutta kun kysessä on automaatti niin veikkaisin kick-down vetoa. Se on vielä epäselvää onko lähtönopeus tasan 80. Täytyy tonkia nettiä, jos sieltä löytyisi jotain faktaa tai essonbaaritietoutta :lol:
Voisi tosiaan olettaa, että pienimmällä mahdollisella, jos ei ole erikseen mainittu. Nimittäin jos lähtönopeus on 80, niin silloin aika olisi ymmärrettävissä, meneehän tovi ahtojen nousuun + vaihteiden hakemiseen.

Minäkin voisin tossa vähän tonkia esson arkistoja ja katsoa, jos löytyisi ihan lehtipohjaista faktaa :)
STCF #3
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

mutta mitä sillä on väliä jos auto on automaatti ?

sitten se vaihtaa itsestään, sehän on automaatin etu :)

esim jos auto olisi joku "aavikko" 3,08:1 perällä ja muncie m21 "close ratio" 2,2:1-1,0:1 4-speed manuaalilla varustettu Corvette niin 80-120km/h vedettäisiin ko testissä 2. vaihteella
@ 6000rpm tuommoisella varustuksella ja viritetyllä padalla Vette 68-81 kelaisi
1. n 110km/h
2. n 140km/h
3. n 190km/h
4. n 250km/h

nythän haetaan tietoa parhaasta ohituskiihtyvyydestä yhdellä vaihteella 80-120km/h :)
eihän nopealla autolla (vaikka turbosaabilla :) ) tarvita noin lyhyelle välille enää vaihtamista kun sopiva numero tuvassa

koska aihe alunperin koski Saab autoja puhuttiin 3. vaihteesta koska se sopii ko välille parhaiten
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

T16 kirjoitti:koska aihe alunperin koski Saab autoja puhuttiin 3. vaihteesta koska se sopii ko välille parhaiten
Uskaltaisin kuitenkin epäillä, että 2 lähtö ja vaihto kolmoselle tuottaisi nopeamman ajan.
STCF #3
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

varmastikkin vaihtamalla tuottaisi useimmilla parhaan ajan jos ei sudi.... :)

kuitenkin yhdellä vaihteella oli kysymys koska se on "sitkeystesti" ja helppo toteuttaa

lisäksi en minä ainakaan viitsi vaihtaa kesken ohituksen vaan ennen sitä sopiva numero ja kaasu pohjaan

ellei sitten mennä koko jonon ohi ja tulisi rajoitin vastaan :)
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Uusi video lisätty... http://www.streetcarsoulu.cjb.net
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

T16 kirjoitti:kuitenkin yhdellä vaihteella oli kysymys koska se on "sitkeystesti" ja helppo toteuttaa

lisäksi en minä ainakaan viitsi vaihtaa kesken ohituksen vaan ennen sitä sopiva numero ja kaasu pohjaan
Totta kummatkin kohdat. Usein vain tahtoo tuo kolmonen loppu ihan pienissäkin ohituksissa kesken :)
STCF #3
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä erään saabistin (Vade vaivaa, kun en muista nikkiä) tuore veto 100-150 0.8 bar ahdoilla.
http://195.237.18.60/viggen/100-150_3v_0.8bar.avi


Video kuvattu suljetulla alueella, tottakai. :lol:

Asia varmistui, video on ala Turbo-s
Viimeksi muokannut Vigge, Ma Touko 03, 2004 21:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Laitoin tuossa viikonloppuna frendille meiliä Hampuriin RS6:n kiihtyvyydestä ja hän ilmoitteli tänään, että Audi menis tuon 80-120 välin 3,5 sek. Kickdown ja lähtö 80:stä. Mutta löytyy kuulemma lähistöltä 9-5:n joka jättää Audin 220:n saakka kunnes Audi tulee ohi. Pyysin jonkunmoista videon pätkää: koittaa järjestää, että saisi myös Saabin kuviin !! Jäämme odottamaan...
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

Eihän tossa turbo-s videossa päästä edes 150 kun tulee rajoitin vastaan 148-149 mittarinopeudella. Kyllä noissa tonnareissa on lyhyet välitykset ng900 turbo tulee rajoitin vastaan 168-169 mittarinopeuksissa kolmosella.
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Eiköhän se rajoitin tuu vastaan hieman aikaisemmin ng900.Mula on kierroksia n.7000 ku rajotin huikkaa et paas isompaa vaihetta.N.160km\h oisko lähempänä.+-2km\h.Mut muisti onkin mitä on :( Jos vakioboxi kierrokset leikkaa n.6190).
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

Tossa vedossa ei mene vielä rajoittajalle mutta lähellä varmaan on...kertaakaan en ole vielä vetänyt niin pitkälle että tulis rajoitin vastaan.Onkohan kukaan mitannut aikaa mitä tuossa menee,itse en omista minkäänlaista sekkaria.
Täytyy keväällä testata uudemman kerran ja nostaa vähän paineita.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

turbo-s kirjoitti:Onkohan kukaan mitannut aikaa mitä tuossa menee,itse en omista minkäänlaista sekkaria.
Täytyy keväällä testata uudemman kerran ja nostaa vähän paineita.
Mä voin katsoa, kun pääsen himaan.
#1730
500whp.net member
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

kiitoksia!
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

TURBO S kyllä se rajoittimeen menee tolla videolla, näkeehän sen kun kiekkamittarin neula heilahtaa rankasti muutaman kerran 6200 jälkeen.


Ja ng 900 turbolla-97 pääsee 169km/h kolmosella sitten pätkäsee n.6200rpm!!!
Vastaa Viestiin