Ei vaan "Hero" Cro-MoCDTA kirjoitti:Lukeeko siinä hylsyn kyljessä stahlwille?
Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Aaaa Hero Mullakin on muuten Heron 3/8" sarja, n.30 vuotta vanha mutta kaikki osat vielä ehjiä
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Vaikka Hero lieneekin tuntematon merkki monille niin ne olivat ihan laatutyökaluja männävuosina... tiedä sitten jos myöhempinä aikoina olisi myyty kuraa tuon nimen alla (tyyliin, Bahco, Beta, Sandvik, Facom etc), mutta minun käsiini ei ole osunut kuin kaksi hyösysarjaa, jotka ovat yhtä vanhoja kuin minäkin ja toimivat huomattavasti minua paremmin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Mulla näyttää paikat vähän öljyisiltä sieltä kampiakselin hihnapyörän kohdalta. Mitä kaikkea kannattaa tehdä asialle?
Öljyä ei tipu maahan, muuten vaan vähän rasvainen.
Minulla vissiin on mahdollista vaihtaa etustefan ja O-renkaan. Kannattaako kuitenkin tuo etustefa vaihtaa, vai pärjääkö yleensä pelkällä o-renkaan vaihdolla?
pro-carservice ilmoitti että heillä on sitä etustefaa ja o-rengas, mutten mie ole koskaan kuullut mistää o-renkaasta kampiakselin kohdassa. Oisko jollain kuvaa joka kertois mihin ja mitä se o-rengas nyt tiivistää?
Ja onko minkälainen homma vaihtaa tuo o-rengas ja etustefa.. Onnistuuko näin maalikon taidoilla?
P.S.
Niin, hyökkään sinne koska haluan kiristää samalla torxit. Joten ei oo pahasti offtopic..
Öljyä ei tipu maahan, muuten vaan vähän rasvainen.
Minulla vissiin on mahdollista vaihtaa etustefan ja O-renkaan. Kannattaako kuitenkin tuo etustefa vaihtaa, vai pärjääkö yleensä pelkällä o-renkaan vaihdolla?
pro-carservice ilmoitti että heillä on sitä etustefaa ja o-rengas, mutten mie ole koskaan kuullut mistää o-renkaasta kampiakselin kohdassa. Oisko jollain kuvaa joka kertois mihin ja mitä se o-rengas nyt tiivistää?
Ja onko minkälainen homma vaihtaa tuo o-rengas ja etustefa.. Onnistuuko näin maalikon taidoilla?
P.S.
Niin, hyökkään sinne koska haluan kiristää samalla torxit. Joten ei oo pahasti offtopic..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Se O-rengas on varsinaisesti Öljypumpun tiiviste ja kannattaa vaihtaa samalla kun stefakin. Eli kun hihnapyörä on pois niin alta paljastuu iso lukkorengas, jolla pumpun kansi on lukittu. Lukkorengas pois ja kansi vetämällä ulos.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Se pultti aukeaa kun laittaa avaimen pultin kantaan ja tukee toisen pään hyvin ,kääntö virta avaimesta riittää
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tänään vaihdoin öljyt , ja tarkastin torx:it , kaksi sormilla auki , 5 avainta näyttämällä , ja 1 oli kiinni Eli tarkastakaa , ja lukitetta väliin
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tänään oli tutun autossa täystuho lähellä. Alkoi pitää kovaa rohinaa motari vauhdissa. Ajoi kuitenkin jonkun aikaa. Kaverin luona kateltiin että mikä pitää tuommosta ääntä. Onneksi muistin tämän topicin ja olihan ne paskat kaikki irti ja syöneet reiät soikeaksi, eli jonkin aikaa olleet löysällä. Nyt homma kunnossa, miten tämmösiä virheitä voi lähteä tehtaalta. Huomenna katon oman auton.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Minkälaiseen momenttiin nuo torxit pitää kiristää?
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
10 Nm on aika lailla suurin lukema mitä WIS antaa 6 millisille ruuveille. Itse vedän ranteella torxmeisselillä aikalailla niin piukkaan kun pystyy.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ajattelin lisätä oman tarinani tähän ketjuun, joka onneksi päättyi onnellisesti http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=129023
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Elo 23, 2003 10:58
- Paikkakunta: Kemi
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Kehtaako tätä edes kirjoittaa, piti saada osat tälle päivälle kun unohdin PCS:n tilauksesta, löytyikin suoraan hyllystä marmorilta (Aineelta).
Päivän hinnat: Stefa 48€ ja o-rengas 3,80€.
Päivän hinnat: Stefa 48€ ja o-rengas 3,80€.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tilastoihin taas yksi läheltä-piti -tapaus:
240 tkm ajettu 2002 9-5 ja tuo kuvassa näkyvä ruuvi oli pari milliä koholla, siitä vasemmalle piilossa oleva millin verran ja molemmat siis sormin pyöriteltävissä.
Öljypumpun pesän reunoilla näytti olevan epäilyttävää kiillotusta siinä missä lukkorengas
lukitsee pumpun kannen paikalleen.
240 tkm ajettu 2002 9-5 ja tuo kuvassa näkyvä ruuvi oli pari milliä koholla, siitä vasemmalle piilossa oleva millin verran ja molemmat siis sormin pyöriteltävissä.
Öljypumpun pesän reunoilla näytti olevan epäilyttävää kiillotusta siinä missä lukkorengas
lukitsee pumpun kannen paikalleen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Moro, koskeeko tämä myös allekirjoituksen autoa? Eli MY2007 9-3 1.8t?
Nimittäin huoltoon menossa keskiviikkoa, vois pistää lisäpuuhastelulistalle...
Nimittäin huoltoon menossa keskiviikkoa, vois pistää lisäpuuhastelulistalle...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Omassasi on T8 kone joten ei koske.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC