Vaikka Hero lieneekin tuntematon merkki monille niin ne olivat ihan laatutyökaluja männävuosina... tiedä sitten jos myöhempinä aikoina olisi myyty kuraa tuon nimen alla (tyyliin, Bahco, Beta, Sandvik, Facom etc), mutta minun käsiini ei ole osunut kuin kaksi hyösysarjaa, jotka ovat yhtä vanhoja kuin minäkin ja toimivat huomattavasti minua paremmin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Mulla näyttää paikat vähän öljyisiltä sieltä kampiakselin hihnapyörän kohdalta. Mitä kaikkea kannattaa tehdä asialle?
Öljyä ei tipu maahan, muuten vaan vähän rasvainen.
Minulla vissiin on mahdollista vaihtaa etustefan ja O-renkaan. Kannattaako kuitenkin tuo etustefa vaihtaa, vai pärjääkö yleensä pelkällä o-renkaan vaihdolla?
pro-carservice ilmoitti että heillä on sitä etustefaa ja o-rengas, mutten mie ole koskaan kuullut mistää o-renkaasta kampiakselin kohdassa. Oisko jollain kuvaa joka kertois mihin ja mitä se o-rengas nyt tiivistää?
Ja onko minkälainen homma vaihtaa tuo o-rengas ja etustefa.. Onnistuuko näin maalikon taidoilla?
P.S.
Niin, hyökkään sinne koska haluan kiristää samalla torxit. Joten ei oo pahasti offtopic..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Se O-rengas on varsinaisesti Öljypumpun tiiviste ja kannattaa vaihtaa samalla kun stefakin. Eli kun hihnapyörä on pois niin alta paljastuu iso lukkorengas, jolla pumpun kansi on lukittu. Lukkorengas pois ja kansi vetämällä ulos.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Tänään oli tutun autossa täystuho lähellä. Alkoi pitää kovaa rohinaa motari vauhdissa. Ajoi kuitenkin jonkun aikaa. Kaverin luona kateltiin että mikä pitää tuommosta ääntä. Onneksi muistin tämän topicin ja olihan ne paskat kaikki irti ja syöneet reiät soikeaksi, eli jonkin aikaa olleet löysällä. Nyt homma kunnossa, miten tämmösiä virheitä voi lähteä tehtaalta. Huomenna katon oman auton.
Kehtaako tätä edes kirjoittaa, piti saada osat tälle päivälle kun unohdin PCS:n tilauksesta, löytyikin suoraan hyllystä marmorilta (Aineelta).
Päivän hinnat: Stefa 48€ ja o-rengas 3,80€.
240 tkm ajettu 2002 9-5 ja tuo kuvassa näkyvä ruuvi oli pari milliä koholla, siitä vasemmalle piilossa oleva millin verran ja molemmat siis sormin pyöriteltävissä.
Öljypumpun pesän reunoilla näytti olevan epäilyttävää kiillotusta siinä missä lukkorengas
lukitsee pumpun kannen paikalleen.