Addiktio, kyllä. Tunnustan. Harrastus, myös. Nämähän ovat mulle käyttöautoja, joten siinä mielessä tämä ei ole bisnestä. Joskus saa omansa pois, joskus voittoa, joskus tulee takkiin. Ei voi kyllä henkseleitä paukutella sillä, mitä viivan alla on. Kyllä tämä on enemmän kokemusten keräämistä. Ostaessa ja myydessä tutustuu mielenkiintoisiin ihmisiin, erilaisten autojen kohdalla oma tietotaito merkkien ja mallien suhteen kasvaa, kun on nälkää ja kiinnostusta.
Rommitommi kiteytti omat ajatukseni ja filosofiani erittäin hyvin. Samasta puusta ollaan veistetty. Pelaan pikkurahoilla, budjetti on maksimissaan tasan se mitä edellisestä saa. Aikaisemmin ei näin ollut, mutta nyt on. Olen sen verran vakavissani tuon eläkerahaston kasvattamisen suhteen, että se on prioriteetti nro 1 nyt ja ainakin seuraavat kolme vuotta.
Bemarista kaveri halusi luopua ja minä tiesin, että se on helmi. Oli helppo päätös ostaa, kun hintakin oli järkevä. Ehdin ajaa autolla 809 km ja tutustua siihen niin, että nälkä Baijerin Ihmeen suhteen tuli tyydytettyä. Ostaja oli etsinyt tälläistä yli kaksi vuotta, joten nyt on onnellisuutta hänellä ja minä sain autosta asiallisen korvauksen. Win-win.
Se on vaan sellainen homma, että minä "rakastan" autojen tsekkailua netistä, ominaisuuksien ja vikakohtien opiskelua ja toisaalta kaupantekoa ja aina uuteen yksilöön tutustumista. Tullaan taas addiktion puolelle, vahvasti. Olen elänyt ajat, jolloin autoja etsittiin Ilkka-lehden "myydään"-palstalta, nykyaika netteineen ja se hurja tietomäärä joka on sormien ulottuvilla, avaa tämmöiselle wanhalle aivan uusia maailmoja ja se jos mikä on koukuttavaa.
Nyt huvittaisi toisaalta löytää auto, jolla voisi kesän pari pidempää vetäisyä ajaa, eli tarpeeksi suuri, mielellään ilmastointi ja vakkari. Toisaalta taas innostaa ajatus siististä ja hyvin pidetystä vähän vanhemmasta japsista. Auton pitäisi olla myös siinä määrin markkinaystävällinen, että se olisi helppo realisoida. Siksi unohdan tässä vaiheessa, ehkä, isot automaatti-sedanit, tyyliin Chevrolet Epica, Chrysler Sebring jne. Ne kun eivät ole ihan parasta a-ryhmää myydessä. Toki, jos oikein sopivaan hintaan saa, niin miksei. Kuten huomaatte, ajatukset singahtelevat. Maailma on täynnä kiinnostavia autoja !
Samaan hengenvetoon muistutan kuitenkin, että nämä ovat harraste-käyttiksiä, se ykkösautoni aloitti jo kolmannen vuotensa, eli Hiace. On vaan niin ylivoimaisen monikäyttöinen vekotin, että edes minä en siitä hevillä luovu. Toisaalta, auton hinnanmuodostus on pikemminkin nousussa, kuin laskussa, joten pari vuotta sinne tänne ei tunnu missään. Kun hyvin pitää, niin uskon, että Hiacesta saa ns. omat pois vielä pitkään. Autoihin en tosiaan pahemmin rakastu, mutta Hiaceen olen kyllä hieman lätkässä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634