Omatoimista huoltoa?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Kyllä minä ainakin olen aina ollut paikalla kun huoltoa on tehty. Huoltomiesten suhtautuminenkin on omasta asenteesta paljon kiinni. Jos esiintyy kaikkitietävänä niin saa varmaan huonompaa palvelua kuin toimimalla positiiviseen sävyyn.

Toisinaan kyllä tuntuu että mikähän hyöty merkkihuollosta on, kun täällä pohjoisessa kalustoa on niin vähän että kokemusta ei merkkiliikkeestäkään mahdottomasti löydy.
DI-kasettejakaan ei ole täälläpäin kuulemma mennyt ollenkaan, muitakaan tyyppivikoja 9-5:ssa ei ole merkkihuollon mukaan. No itselläni ei ole poksahtanut yhtään kasettia, mutta panee miettimään kun näitä juttuja särkyneistä kaseteista on täällä netissä paljonkin.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Toi pesunesteen lisäyksen jättäminen väliin on todellista asikaspalvelua :)

nimim. 4 litraa Saab-pesunestettä á 4e edellispäivänä ötökkälasolilla täytettyyn pissapoikaan.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

9-5T kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Perhana, pitäs varmaan itekin olla aina mukana, sais tosiaan vakoiltua mitä/miten ne hommat hoitaa/jättää hoitamatta :wink:
Minä tosin vahdin etteivät tee liikaa turhia hommia kuten jarrunesteen vaihto 1/2 vuoden välein ja pesunesteen lisäys.
Joo, aina enne huoltoa on lirutettava p-poika piripintaan sillä muuten tulee halvaus kun katsoo sen täytön hintaa. :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

93t sport kirjoitti: Joo, aina enne huoltoa on lirutettava p-poika piripintaan sillä muuten tulee halvaus kun katsoo sen täytön hintaa. :wink:
Jaahas ettekö voi sanoa työtä tilattaessa että ei tarvii täyttää sitä taikka tätä. Niin minä ainakin teen ja homma toimii. Tuon jopa omat osat jotka vaihtavat autoon joten maksan vain tehdystä työstä.
Viimeksi muokannut potkuhousu, Ma Marras 03, 2003 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

93t sport kirjoitti: Ja tietty oma "kalupakki" mukaan ja sitten huolto-veikon kanssa vääntelemään muttereita, takin selkämyksessä lukis "Huoltoapuhenkilö" :mrgreen:
OT: Loimaan W-Twin cityssä oli ainakin ennen taulu
Huolto 180,-
Jos asiakas paikalla 240,-
jos asiakas osallistuu 300,-
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Mun on pakko kysästä oikeestaan vahän kaikilta, jotka pelejänsä käyttää huolloissa...miksi ette tee simppelihommia itse 8O :?:

En oo omaa saapastani vieny vielä kertaakaan huoltoon, en kyllä edellistäkään tonnaria! Ihmetyttää vaan, että miksi maksaa turhasta...eihän ole toki ongelma jos kierii rahassa??? :roll:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

9-5T kirjoitti: Näinhän se on, huollon kallita öljyjä ei pysty ostamaan ja muut osat saa yleensä muualta halvemmalla(yleensä hommaan ruotsista) jos jättää huollosta jotain tekemättä tulee usein halvemmaksi pyytää tuntiveloituksena.

Nyt taitaa olla pakko suostua Saab öljyn(64e/4l) ostoon, ainut öljy millä 30000km huoltoväli on voimassa.
Samaan tapaa kuten minäkin, esim käyttöhihnan vaihtoon en ryhdy koska en ole sitä ikinä tehnyt. Mutta hyvin säästää tälläkin tavalla noin 200 Eur per huolto.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyllä vaan, köyhällä ei ole varaa jaella vähiä pennosiaan ympäriinsä. Siksi myös minä yritän tehdä itse kaiken mihin rahkeet riittää. Hitsivehkeitä tai koneen ja lootan nostoon autosta kykenevää kalustoa (tai tallipaikkaa) en omaa, joten mahdolliset suuremmat peltityöt ja laatikonvaihdot tms. jää tekemättä. Muuten yleensä ainakin yritän ensin itse ja menen itkemään ammattilaisten pakeille vasta sitten kun oon mokannu jo koko homman :D

-Ville
#1572
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Olen päättänyt että koska tota ropposta meinaan pitää vielä vuosia niin alan tehdä "kaiken" itse.
Nosturin puute rajoittaa jonkun verran mutta aika paljon sitä saa itse tehtyä, ja mitä ei saa niin sitten pajalle.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

V.J.S kirjoitti:Kyllä vaan, köyhällä ei ole varaa jaella vähiä pennosiaan ympäriinsä. Siksi myös minä yritän tehdä itse kaiken mihin rahkeet riittää. Hitsivehkeitä tai koneen ja lootan nostoon autosta kykenevää kalustoa (tai tallipaikkaa) en omaa, joten mahdolliset suuremmat peltityöt ja laatikonvaihdot tms. jää tekemättä. Muuten yleensä ainakin yritän ensin itse ja menen itkemään ammattilaisten pakeille vasta sitten kun oon mokannu jo koko homman :D

-Ville
#1572
No joo mul on sama homma, ei oo ylimääräsiä pennosia...Vaihdoin just joku aikasitten käyttöhihnan, takajarrupalat, suodattimet&nesteet...toinen käsi kipsissä (kaveri kyl auttoi hieman ku ei aina oikeen yks käsi riittäny) 8O

Mut joo kyllähän noit laittelee niin kauan ku on paikka ja kunnon työkalut...en mäkään noita himassa tee!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Vastaa Viestiin