Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Nyt se alkoi kulkemaan. Kyllä nuo aikaisemmat luvut olivat oikeasti surkeita huolimatta Vesan puheista. Liekkö syynä sitten pito kun nyt täällä on todella kuivuneet nämä pikitiet. Nyt riittää pito, alla nastarenkaat Nokian HKPL 7 205/55R16.
80-120km/h
3. gear 4,3s
4. gear 5,8s
5. gear 9,7s
Lämpötila noin +4 C-astetta ja ilma oli selkeä ja tuuleton. Tie oli pitävä ja tasainen.
80-120km/h
3. gear 4,3s
4. gear 5,8s
5. gear 9,7s
Lämpötila noin +4 C-astetta ja ilma oli selkeä ja tuuleton. Tie oli pitävä ja tasainen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
En ymmärrä viittausta mutta hyvä että sait aikaan lukemat mitä toivoit.
Ennakkovaroituksena jo mikäli aiot kesähelteillä saman toistaa. Ahtopaineohjatussa T5 järjestelmässä imuilman lämpeneminen johtaa vähempään happimäärään moottorissa samalla paineella kuin nollakeleillä.
-> vähemmän vääntöä, huonommat tulokset.
Ennakkovaroituksena jo mikäli aiot kesähelteillä saman toistaa. Ahtopaineohjatussa T5 järjestelmässä imuilman lämpeneminen johtaa vähempään happimäärään moottorissa samalla paineella kuin nollakeleillä.
-> vähemmän vääntöä, huonommat tulokset.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Sain käsityksen, että aikaisemmat kiihdytyslukemani olivat hyvänlaiset tai odotunlaiset. Ne eivät kuitenkaan olleet hyvät ja sitten täällä muut vertailevat isompiin motteihin, niin sekin hämää. Onneksi minulla on ollut vastaavanlainen auto 5-6 vuotta sitten saman tason softalla niin tiesin mitä odottaa ja toivoa.vesa67 kirjoitti:En ymmärrä viittausta mutta hyvä että sait aikaan lukemat mitä toivoit.
Ennakkovaroituksena jo mikäli aiot kesähelteillä saman toistaa. Ahtopaineohjatussa T5 järjestelmässä imuilman lämpeneminen johtaa vähempään happimäärään moottorissa samalla paineella kuin nollakeleillä.
-> vähemmän vääntöä, huonommat tulokset.
Seuraavaksi kesägummit alle ja dynoon.

Joo ja tiedän, suorituskyky kyllä laskee +35 asteen helteillä.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Niin ja yleensä siinä dynossa missä ole käyttänyt, on noin +20 astetta lämmintä, joka verottaa hieman lukemia, mutta pitäisi sieltä nyt 235-240 hv irrota. Alvit on tässä jo mukana.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Selkeä hyvä puoli on myös se, että kulutus on laskenut muutaman desin keskiarvona.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Vs: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Juu, yksi parhaimmista puolista. Stage 3lla onkin sitten jo vähän vaikeampaa saada vakiota pienempää kulutustajuhokare kirjoitti:Selkeä hyvä puoli on myös se, että kulutus on laskenut muutaman desin keskiarvona.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
#5824
93 B204
93 B204
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Tehonmittaus ei mennyt kuten normaalisti on mennyt. Autossahan on rajoitin 6000rpm asti ja jätkä lopetti vedon siinä 5000rpm:n kohdilla. Väännöt kuitenkin saatiin ihan realistisesti käsittääkseni: 403Nm. Tehot jäivät alle siitäkin mitä mitattiin pari vuotta sitten ennen viritystäni. Silloin ne olivat 210hv ja nyt 207hv.
Kuten sanoin, jätkä halusi vängätä vedon yhteen ja lopetti ennen aikojaan tehonmittauksen. Luulen, että autosta varmastikin irtoaa se noin 400Nm ja tehoja 250hv. Renkaina 225/45R17 Michelin, uudet.
Väitti, että autossa on teknistä vikaa. Sanoin, ettei varmasti ole. Sitten väitti, että vika on saabistin softassa, siitä en ollut niinkään varma. Jos auton nimellinen teho on noin 230hv ja saadaan toimivasta autosta noin 207hv, niin missä vika?
Kuten sanoin, jätkä halusi vängätä vedon yhteen ja lopetti ennen aikojaan tehonmittauksen. Luulen, että autosta varmastikin irtoaa se noin 400Nm ja tehoja 250hv. Renkaina 225/45R17 Michelin, uudet.
Väitti, että autossa on teknistä vikaa. Sanoin, ettei varmasti ole. Sitten väitti, että vika on saabistin softassa, siitä en ollut niinkään varma. Jos auton nimellinen teho on noin 230hv ja saadaan toimivasta autosta noin 207hv, niin missä vika?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24618
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
eikö viritys oo onnistunu jos ei enempää ku 10% tuu tehohäviötä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Laitahan käyrää nähtäville.juhokare kirjoitti:Tehonmittaus ei mennyt kuten normaalisti on mennyt. Autossahan on rajoitin 6000rpm asti ja jätkä lopetti vedon siinä 5000rpm:n kohdilla. Väännöt kuitenkin saatiin ihan realistisesti käsittääkseni: 403Nm. Tehot jäivät alle siitäkin mitä mitattiin pari vuotta sitten ennen viritystäni. Silloin ne olivat 210hv ja nyt 207hv.
Autossa tai mittauksessa. Näillä spekseillä on mahdotonta sanoa tuon tarkemmin.juhokare kirjoitti: Väitti, että autossa on teknistä vikaa. Sanoin, ettei varmasti ole. Sitten väitti, että vika on saabistin softassa, siitä en ollut niinkään varma. Jos auton nimellinen teho on noin 230hv ja saadaan toimivasta autosta noin 207hv, niin missä vika?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Itse luulen, että mittauksessa oli vika nimenomaan. Olisin halunut tarkastaa jollain toisella dynolla, mutta se ei luonnistunut, kun en saanut mittausaikaa.
Onko olemassa mitään aika luotettavia gps(/obd)-mittausdynolaitteita, jotka asennetaan samaan tyyliin kuin navigaattorit? Näkisin joitain suuntia. Ennen niitä oli olemassa, viime vuosikymmenellä.
Onko olemassa mitään aika luotettavia gps(/obd)-mittausdynolaitteita, jotka asennetaan samaan tyyliin kuin navigaattorit? Näkisin joitain suuntia. Ennen niitä oli olemassa, viime vuosikymmenellä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Ja mitä luotettavampi gps-dyno, niin sitä parempi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Tahkoat varttimailia tarpeeksi monta kertaa niin voit saada teholuokan selville, mutta kyllähän noissa kenttätesteissä aina vaikuttaa maasto, tuulet yms tekijät.
Tokihan verrokkipenkillä saisi uskottavan vertailun, mutta kai siitä penkistä jotain muitakin kokemuksia ihmisillä on?
Oliko tehokäyrä vielä kuinka roimasti nousussa siinä 5krpm kohdalla, kun vetäjä lopetti vedon? Sanoiko hän mitään muuta mainitsemastaan teknisestä viasta? Miksi olet absoluuttisen varma, ettei teknistä vikaa voi olla?
Tokihan verrokkipenkillä saisi uskottavan vertailun, mutta kai siitä penkistä jotain muitakin kokemuksia ihmisillä on?
Oliko tehokäyrä vielä kuinka roimasti nousussa siinä 5krpm kohdalla, kun vetäjä lopetti vedon? Sanoiko hän mitään muuta mainitsemastaan teknisestä viasta? Miksi olet absoluuttisen varma, ettei teknistä vikaa voi olla?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tämän päivän stage1 tai stage1+ T5-Saabit
Softa pyytää 1,1 bar ja ennakko 10 asteen paikkeilla. Ei todellakaan irtoa 400Nm sellaisilla pyynneillä bensalla. Penkki on roimasti perseellään tai ahdot piikkaa rajusti yli keskialueella.
Huipputeho vakioputkistolla ja T25:lla voi olla 220-230hp mutta riippuu putkiston tukkoisuudesta, ahtimen ja hukkaportin toimivuudesta, tuleeko nakuvaroituksia mitkä laskee tehoja jne. Täältä käsin ei voi mitenkään tietää ilman suitella ajettuja can-logeja että mitä siellä on tapahtunut.
Oliko ahtologia samalla käyrällä näkyvissä ?
Kierrosrajoitin softassa on 6400 rpm.
Huipputeho vakioputkistolla ja T25:lla voi olla 220-230hp mutta riippuu putkiston tukkoisuudesta, ahtimen ja hukkaportin toimivuudesta, tuleeko nakuvaroituksia mitkä laskee tehoja jne. Täältä käsin ei voi mitenkään tietää ilman suitella ajettuja can-logeja että mitä siellä on tapahtunut.
Oliko ahtologia samalla käyrällä näkyvissä ?
Kierrosrajoitin softassa on 6400 rpm.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko