Vaihtaakko automerkkiä saabista toiseen?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Omien kokemusten perusteella voin erittäin lämpimästi suositella og900 i16. Vie vähän ainetta ja kulkupuolikin on aivan riittävä normaaliin ajoon. Tietenkin 2,1 i16 ja S on varmasti myös erittäin hyviä käyttöpeleiksi, mutta tavallisen i16 pelin voi saada erittäinkin edullisesti nykyään...
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Saab on ja pysyy :wink:
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Og900 on ehdottomasti yksi järkevimmistä autoista hintaluokassaan. Tekniikka on kestävää, ajettavuus hyvä, ja turvallisuuskin on kunnossa. Siinä syitä miksi minullekin muinoin tuli saabi...nyt se ei sitten vaihdukkaan (nooh, tällä hetkin kyllä saabitonna, mutta asia korjataan)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Sepek
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: To Syys 23, 2004 08:34
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sepek »

Saabismi on sairautta, ja siitä pääsee eroon ostamalla uudempi Saab. :D
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Jos on ostamassa og satkua niin 16v malli kannattaa panna kyllä harkintaan
-parempi alusta
-sähkö ruisku on hyvä,eli kylmäkäynti/veto on parempi kuin 8v malli.
-kulutus pienempi ja teho suurempi kuin 8v malli
-taitaa olla harvempi välitys kuin 8v malli,siis enska.

Itsellä on ollu molempia mutta tää 16v on kyllä hyvä auto tähän hintaluokkaan,eli nåitähän saa jo alle tonnilla ja jos löytää hyvän niin on autoa pitkäksi aikaa.
Viimeksi muokannut YKÄ, Su Maalis 13, 2005 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tartteeko tätä nyt perustella mitenkään, kerran SAABisti niin aina SAABisti...
Ja jos on SAABilla kerran ajanut niin kyllä sen itse tajuaa.... :o

*auto on tehty ihmistä varten, eikä ihmistä ole tehty autoa varten*

Itse tein kerran erehdyksen, ostin Mitsubishi Lancer GL merkkisen kulkineen
kadun sitä vieläkin, onnneton kärry no vähäruokainen se tosiaan oli
( kaupungissa ja itsestään kun ajeli ) kun 5-henkeä tuli kyytiin ja
lähdettiin tien päälle...!!!!!

No kaasuläpät olivat koko ajan selällään..ja max nopeus ( alamäessä )
125km/h...ylämäessä 70km/h.
Kulutus oli varmaan 30L/100km.

Auto oli 5 vaihteinen ( mutta tuosta 5 vaihteesta ei tarvinnut uneksiakkaan-
tien päällä )

Joten paluu omien pariin ei ollut vaikeata ( SAABiin )...
:)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

^^ Se 16v on hyvä silloin kun suostuu käymään ilman häiriöitä... Parin 16v "Check Engine"-erehdyksen perusteella en koske enää pitkällä tikullakaan. Kaasari tai 8v on paljon huolettomampi, ei tarvitse koko ajan tehdä entten tentten korjauksia nimimerkillä missäs nyt mättää kun kaikki on jo vaihdettu.

Okei, mulla on varmaan ollut paska säkä, mutta nuo 90-luvun taitteen 16-venttiiliset ovat lähinnä kategoriassa "mihin se veto nyt hävisi" ja "mikäs valo siellä kojetaulussa taas tuikkii".

Pierburg 175 CDUS - tasaista vetoa jo vuodesta 1988 :D
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Saltsi
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 01:44

Viesti Kirjoittaja Saltsi »

Joo elikkäs ysikympin sain faijan kanssa korjattua, taidan sillä ajella vielä kauan :)
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Saltsi kirjoitti:Joo elikkäs ysikympin sain faijan kanssa korjattua, taidan sillä ajella vielä kauan :)
oikein! 8)
kun saabismi saa otteen, niin se ei helpolla hellitä. :D
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Otsikon mukaisesti olen toiminut.
Olen vaihtanut kuluneet merkit ehjiin.
:lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hah hah haaa , niin minäkin :D :D
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

edullisemmat vakuutusmaksut?? mitenkä niin? on tässä tullu kaikkea koitettua (kerran), enkä kyllä mitenkään voi ymmärtää tommosta asiaa... saabissahan on kyllä edulliset vakuutukset... eikä vaihto foordiin tai pököttiin kyllä kustannuksia vähennä... laita vaan ajatuksella etsien hyvä og900
osia tulee ja menee, mutta joutuu niitä osia vaihtamaan kaikkiin muihinkin... nimimerkillä on tullu rempattua.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

vaihda 9000 iivariin, tai miksei turboon mut aina enemmän vikakohteita on mitä enemmän "krääsää" autos on :)

merkkiä en suosittele vaihtamaan kyl :wink:
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin