Vaihtaakko automerkkiä saabista toiseen?
Omien kokemusten perusteella voin erittäin lämpimästi suositella og900 i16. Vie vähän ainetta ja kulkupuolikin on aivan riittävä normaaliin ajoon. Tietenkin 2,1 i16 ja S on varmasti myös erittäin hyviä käyttöpeleiksi, mutta tavallisen i16 pelin voi saada erittäinkin edullisesti nykyään...
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Og900 on ehdottomasti yksi järkevimmistä autoista hintaluokassaan. Tekniikka on kestävää, ajettavuus hyvä, ja turvallisuuskin on kunnossa. Siinä syitä miksi minullekin muinoin tuli saabi...nyt se ei sitten vaihdukkaan (nooh, tällä hetkin kyllä saabitonna, mutta asia korjataan)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Jos on ostamassa og satkua niin 16v malli kannattaa panna kyllä harkintaan
-parempi alusta
-sähkö ruisku on hyvä,eli kylmäkäynti/veto on parempi kuin 8v malli.
-kulutus pienempi ja teho suurempi kuin 8v malli
-taitaa olla harvempi välitys kuin 8v malli,siis enska.
Itsellä on ollu molempia mutta tää 16v on kyllä hyvä auto tähän hintaluokkaan,eli nåitähän saa jo alle tonnilla ja jos löytää hyvän niin on autoa pitkäksi aikaa.
-parempi alusta
-sähkö ruisku on hyvä,eli kylmäkäynti/veto on parempi kuin 8v malli.
-kulutus pienempi ja teho suurempi kuin 8v malli
-taitaa olla harvempi välitys kuin 8v malli,siis enska.
Itsellä on ollu molempia mutta tää 16v on kyllä hyvä auto tähän hintaluokkaan,eli nåitähän saa jo alle tonnilla ja jos löytää hyvän niin on autoa pitkäksi aikaa.
Viimeksi muokannut YKÄ, Su Maalis 13, 2005 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tartteeko tätä nyt perustella mitenkään, kerran SAABisti niin aina SAABisti...
Ja jos on SAABilla kerran ajanut niin kyllä sen itse tajuaa....
*auto on tehty ihmistä varten, eikä ihmistä ole tehty autoa varten*
Itse tein kerran erehdyksen, ostin Mitsubishi Lancer GL merkkisen kulkineen
kadun sitä vieläkin, onnneton kärry no vähäruokainen se tosiaan oli
( kaupungissa ja itsestään kun ajeli ) kun 5-henkeä tuli kyytiin ja
lähdettiin tien päälle...!!!!!
No kaasuläpät olivat koko ajan selällään..ja max nopeus ( alamäessä )
125km/h...ylämäessä 70km/h.
Kulutus oli varmaan 30L/100km.
Auto oli 5 vaihteinen ( mutta tuosta 5 vaihteesta ei tarvinnut uneksiakkaan-
tien päällä )
Joten paluu omien pariin ei ollut vaikeata ( SAABiin )...

Ja jos on SAABilla kerran ajanut niin kyllä sen itse tajuaa....

*auto on tehty ihmistä varten, eikä ihmistä ole tehty autoa varten*
Itse tein kerran erehdyksen, ostin Mitsubishi Lancer GL merkkisen kulkineen
kadun sitä vieläkin, onnneton kärry no vähäruokainen se tosiaan oli
( kaupungissa ja itsestään kun ajeli ) kun 5-henkeä tuli kyytiin ja
lähdettiin tien päälle...!!!!!
No kaasuläpät olivat koko ajan selällään..ja max nopeus ( alamäessä )
125km/h...ylämäessä 70km/h.
Kulutus oli varmaan 30L/100km.
Auto oli 5 vaihteinen ( mutta tuosta 5 vaihteesta ei tarvinnut uneksiakkaan-
tien päällä )
Joten paluu omien pariin ei ollut vaikeata ( SAABiin )...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
^^ Se 16v on hyvä silloin kun suostuu käymään ilman häiriöitä... Parin 16v "Check Engine"-erehdyksen perusteella en koske enää pitkällä tikullakaan. Kaasari tai 8v on paljon huolettomampi, ei tarvitse koko ajan tehdä entten tentten korjauksia nimimerkillä missäs nyt mättää kun kaikki on jo vaihdettu.
Okei, mulla on varmaan ollut paska säkä, mutta nuo 90-luvun taitteen 16-venttiiliset ovat lähinnä kategoriassa "mihin se veto nyt hävisi" ja "mikäs valo siellä kojetaulussa taas tuikkii".
Pierburg 175 CDUS - tasaista vetoa jo vuodesta 1988
Okei, mulla on varmaan ollut paska säkä, mutta nuo 90-luvun taitteen 16-venttiiliset ovat lähinnä kategoriassa "mihin se veto nyt hävisi" ja "mikäs valo siellä kojetaulussa taas tuikkii".
Pierburg 175 CDUS - tasaista vetoa jo vuodesta 1988

Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
edullisemmat vakuutusmaksut?? mitenkä niin? on tässä tullu kaikkea koitettua (kerran), enkä kyllä mitenkään voi ymmärtää tommosta asiaa... saabissahan on kyllä edulliset vakuutukset... eikä vaihto foordiin tai pököttiin kyllä kustannuksia vähennä... laita vaan ajatuksella etsien hyvä og900
osia tulee ja menee, mutta joutuu niitä osia vaihtamaan kaikkiin muihinkin... nimimerkillä on tullu rempattua.
osia tulee ja menee, mutta joutuu niitä osia vaihtamaan kaikkiin muihinkin... nimimerkillä on tullu rempattua.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.