Itse ajattelisin niin, että helpompi on laittaa pakilta ykköselle liikkeelle lähdettäessä, kuin toisinpäin. Ja yleensä täytyy olosuhteiden pakosta sieltä parkkiruudusta nimenomaan peruuttaa pois
virtalukon sijoituksesta
Vaistomaisesti tulee muillakin autoilla ajettaessa laitettua pakki päälle sammuttaessa.
Itse ajattelisin niin, että helpompi on laittaa pakilta ykköselle liikkeelle lähdettäessä, kuin toisinpäin. Ja yleensä täytyy olosuhteiden pakosta sieltä parkkiruudusta nimenomaan peruuttaa pois
9-5 2,3t -03
Re: virtalukon sijoituksesta
Kyllä kyllä... Aiemmin on ollut 99 ja 900 eikä pakkilukon käyttö ole koskaan tuottanut ongelmia. Näiden kahden saabelin jälkeen olikin hommaa totutella siihen, ettei autoa tarvi laittaa pakille pysäköidessä. Ja avaimia sitä yritti aina penkkien väliin työntää...9-5T kirjoitti: Tonnarin ratissa on helppo olla pakkilukon kannattaja.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
-
scania-vabis
- "Turbo"
Pakkilukko on hankala korjata tai kallis korjauttaa...ja sehän rikotaan aina luvattomassa käyttöönotossa.
Katsastuksessahan sen olisi oltava ehjä - onneksi eivät kaikki tätä muista.
Katsastuksessahan sen olisi oltava ehjä - onneksi eivät kaikki tätä muista.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Aina menee pakki automaattisesti päälle, autossa kun autossa!! Aina kun pysähtyy esim. jollain kaverin O*elilla niin aina menee pakki päälle
Totta tuo käsijarrun toimimattomuus... Katsastus mies juuri hylkäsi eilen saabin käsijarrusta...

Totta tuo käsijarrun toimimattomuus... Katsastus mies juuri hylkäsi eilen saabin käsijarrusta...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Minä ainakin tykkään tuosta pakkilukosta, pakkikin aina valmiiksi päällä, kun starttaa ja peruuttaa pois ruudusta, sekä kotona että töissä.
Eikä tarvi mäkiparkeissa aina varmistella onko vaihde päällä, kun se on aina "automaattisesti" kun poistuu autosta ja lyö ovet lukkoon
Eikä tarvi mäkiparkeissa aina varmistella onko vaihde päällä, kun se on aina "automaattisesti" kun poistuu autosta ja lyö ovet lukkoon
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Mulla oli tossa ysisatasessa kaksi sellasta avainta, jotka saa pois, vaikka ei ole pakki päällä. Oli kätevä, kun sai avaimen irti, vaikka oli auto käynnissä, jos esim. talvella piti käyttää autoa ja avata peräluukku samalla. Oli sitten katsastusta varten tommonen "oikea" avain, jonka sai ulos vain pakki päällä.
Tuli se pakki kuitenkin aina laitettua päälle, kun käsijarru tuppasi jumittamaan, varsinkin talvella.
Hyvät puolet 900:n virtalukossa ovat omaperäisyys ja se, ettei avaimenperiä roiku polvissa. Huonona puolena lukko vie tilan, johon ysitonnissa laitan esim. lompakon usein.
Tuli se pakki kuitenkin aina laitettua päälle, kun käsijarru tuppasi jumittamaan, varsinkin talvella.
Hyvät puolet 900:n virtalukossa ovat omaperäisyys ja se, ettei avaimenperiä roiku polvissa. Huonona puolena lukko vie tilan, johon ysitonnissa laitan esim. lompakon usein.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Itsehän ajelin yli kaksi vuotta ysiysillä luullen, että pakkilukko on vain ysisatasissa
Pientä väljyyttä.
Mutta istuinten väli on loistava paikka. Väärän merkkisissä häiritsee kun puolen kilon avainnippu kolisee polvissa, ja aina se käsi sukeltaa penkkien väliin startatessa/sammutettaessa, merkistä riippumatta.
Mutta istuinten väli on loistava paikka. Väärän merkkisissä häiritsee kun puolen kilon avainnippu kolisee polvissa, ja aina se käsi sukeltaa penkkien väliin startatessa/sammutettaessa, merkistä riippumatta.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viesti:
Se missään väärässä paikassa ole...toni1976 kirjoitti:Hienosti ajateltu Fiatilla - nyt myös Fiatissa Saabismeja!!! Paras paikka virtalukolle mielestäni. Vähän vain harmittaa tuollainen matkiminenmike kirjoitti:Se oli näköjään sitten uuden Croman virtalukko löytänyt oikean paikan penkkien välistä.![]()
En vain ymmärrä miks ysitonnisessa aikoinaan päätettiin sijoittaa virtalukko väärään paikkaan![]()
Sitä paitsi minulla olleista satkuista, niin yhdessäkään ei tuo pakkilukko
toiminut, ja aina se "katsastus inssi" sai roplattua sen avaimen irti lukosta
auton ollessa käynnissä...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Mulla toimi kyllä pakkilukko niinkuin pitääkin, mutta katsastusmies onnistui myös minun autoista tuon avaimen irrottamaan auton ollessa käynnissä9000CD23T kirjoitti: Sitä paitsi minulla olleista satkuista, niin yhdessäkään ei tuo pakkilukko
toiminut, ja aina se "katsastus inssi" sai roplattua sen avaimen irti lukosta
auton ollessa käynnissä...
Tässä juuri isäukon 9-5:lla ajaneena täytyy sanoa, että on se keskikonsoli loistava paikka virtalukolle
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006