Eli tällä logiikalla täytyisi liittyä kolmeen autoklubiin yhden sijasta
Saabismi tarttuu
Harmillisesti taludessamme ei sitten ole yhtään Saabia, ainoastaan pari italiaanoa ja Opel, sekä sitten jokin esihistoriallinen kummajainen, olisikohan se vaikkapa Triumph koska kone on sellaisesta jalostettu Saabin toimesta
Eli tällä logiikalla täytyisi liittyä kolmeen autoklubiin yhden sijasta
Eli tällä logiikalla täytyisi liittyä kolmeen autoklubiin yhden sijasta
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jos joku haluaa ostaa 9-5:n tuskin edes vaihtoehtona joku 15-20 vuotta vanha samanmerkkinen sen vuoksi, että siinä on enemmän jonkun tietyn alihankkijan valmistamia osia?
"Perheessä" on meillä myös -86 noppa ja vielä vissiin Suomessa tehty. Kylläpäs nyt tuntuu pahalta ajella tontulla kun siinä on varmaan joku italialainen tai saksalainen osa... voi kurjuutta. Ja jos olisi varaa, ostaisin uuden auton joka olisi turvallisempi, hiljaisenpi, taloudellisempi, luotettavampi... , kuin tuo nykyinen jo 7 vuotias kulkine.
Pitää odotella kymmenen vuotta, ja katsoa kuinka merkkiuskollisia sitten todella ollaan kun se 20-30 vuotias OG900 alkaa prakaamaan oikein todella ja bensa maksaa 3 euroa litralta...
"Perheessä" on meillä myös -86 noppa ja vielä vissiin Suomessa tehty. Kylläpäs nyt tuntuu pahalta ajella tontulla kun siinä on varmaan joku italialainen tai saksalainen osa... voi kurjuutta. Ja jos olisi varaa, ostaisin uuden auton joka olisi turvallisempi, hiljaisenpi, taloudellisempi, luotettavampi... , kuin tuo nykyinen jo 7 vuotias kulkine.
Pitää odotella kymmenen vuotta, ja katsoa kuinka merkkiuskollisia sitten todella ollaan kun se 20-30 vuotias OG900 alkaa prakaamaan oikein todella ja bensa maksaa 3 euroa litralta...
Heti kättelyssä, kiitos Mimmi. Teit hienon teon
Ja sitten, kiitos tomaatti ku repasit taas. Mutta tee seuraavan kerran niin ku Amorphiksen pojat, että meet pimeään huoneeseen istuun hiljaa ja kuuntelet metallia napit kaakossa. Se auttaa.
Ja sitten, kiitos tomaatti ku repasit taas. Mutta tee seuraavan kerran niin ku Amorphiksen pojat, että meet pimeään huoneeseen istuun hiljaa ja kuuntelet metallia napit kaakossa. Se auttaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Joo satkuhan on "aito Saab". Ja nykyautot tuollaisia. Kertoilee mies jolla uudemmista taitaa olla runsaasti kokemusta.tomaatti kirjoitti:Jep,nykyautot on kaikki paskoja.Ennen oli asiat paremmin.Onneksi hyviä og-satkuja vielä löytyy ja ainahan niitä kunnostaa voi kunhan jotain osia ees saa.Jokke A kirjoitti:Eikä tuosta yhteisten osien käytöstä kannata turhaan valittaa. Ensin voisi miettiä, miten harva normaali auto enää perustuu uniikille perusrakenteelle.
Itselläni kaikki autot on Saabeja, isolla S:llä kirjoitettuna. Iästä riippumatta.
Vai hokasinko vasta nyt pointin että sellainen auto on paska jota ei tarvi korjailla? Minä kyllä joudun rassaileen pelkästään tuota vanhempaa kalustoa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Onkos og-saabit sitten Austineja tai triumpheja, jälkimmäisen malliin kun tuo konekin on rakennettu?
Saabi on aina Saabi, oli malli mikä tahansa, eikä tonnarissa tietääkseni paljoa Tipoa ole. Kone on Saabin, sähköt lienee myös, sisustasta puhumattakaan, tai jarruista akseleineen. NG-vehkeissäkin lienee aika pitkälti samalla tavalla, tosin ehkä hieman enemmän muuta merkkiä kuin tonnarissa, en sano varmaksi kun en tiedä, mutta luulisin.
Ja kyllä se tonnari liikkuu ripeämmin, turvallisemmin ja pidempään kuin Tipo, puhumattakaan siitä miten liikkui koeajamani NG900 "Opel", vaikken siitä hirveästi pitänytkään.
Ja tosiaan itse kyllä huolisin vanhan "kunnon Saabin" Triumphin koneella, tekisikö se minusta Austin-kuskin?
Edit: Ja jos tällä hetkellä olisi sopivasti ylimääräistä, niin ajaisin tuolla Tipolla og:n sijaan.
Saabi on aina Saabi, oli malli mikä tahansa, eikä tonnarissa tietääkseni paljoa Tipoa ole. Kone on Saabin, sähköt lienee myös, sisustasta puhumattakaan, tai jarruista akseleineen. NG-vehkeissäkin lienee aika pitkälti samalla tavalla, tosin ehkä hieman enemmän muuta merkkiä kuin tonnarissa, en sano varmaksi kun en tiedä, mutta luulisin.
Ja kyllä se tonnari liikkuu ripeämmin, turvallisemmin ja pidempään kuin Tipo, puhumattakaan siitä miten liikkui koeajamani NG900 "Opel", vaikken siitä hirveästi pitänytkään.
Ja tosiaan itse kyllä huolisin vanhan "kunnon Saabin" Triumphin koneella, tekisikö se minusta Austin-kuskin?
Edit: Ja jos tällä hetkellä olisi sopivasti ylimääräistä, niin ajaisin tuolla Tipolla og:n sijaan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
No selvittäiskö tämä sitten ajatuksiani teille?Jokin aika sitten oli pieni autokuume meikäläisellä ja emännän kanssa pohdimme ostaako uusi auto vai jatkaako samalla linjalla.No koeajamaan uutta saab merkillä varustettua autoa.
Koeajolla emäntä tokaisi hänen ajovuorollaan että tässäkö tämä nyt sitten on?Hintaeroa nykyiseen kalustoon noin 30te.Hänelle kuulemma on ainakin aivan sama ajella noilla vanhoilla kun tälläisellä uudemmalla jossa parempaa ei ole kuin haju..Niin ja sporttisuutta emme autosta löytäneet nimestä huolimatta.Ja mitä tulee tonnariin..Hyvä pelihän se voisi olla jos olisivat aikanaan uskaltaneet tehdä ison 2 ovisen coupen.Nythän ne oli perhemalleja kaikki..
Jep,voi olla mun kuumalle luonteelleni ihan oikea ohje.dimebak kirjoitti:
Ja sitten, kiitos tomaatti ku repasit taas. Mutta tee seuraavan kerran niin ku Amorphiksen pojat, että meet pimeään huoneeseen istuun hiljaa ja kuuntelet metallia napit kaakossa. Se auttaa.
Kylläpä taas lepattaa, OG satkussa on aika vähän mikä kiinnostaa,ehkä tylsin saab mun mielestä. Tuplis rokkaa, joku vanha turbo, GLE tai EMS ois tosi rautanen harrastepeli. Siltikään ei oo vielä tarvetta tullu OG miehille mennä haukkuun heidän kiesejään. Ja kun moottoreista puhutaan niin ei varmasti mene paljoo mettää että B234:ssä on eniten saab designia. Ylläpito jos keksis semmosen skriptin että kun threadissa esintyy sanat opel, triumph, ford, fiat ja paska niin ==> /dev/null
Minusta saabien aitoudesta puhuttaessa se subaru-saabin logoilla on häväistys. Miten nyt sitten se blaizeriversiokin menee? Nää henkilömallit on kuitenkin täysin saabeja, kun ne on piirustuspöydältä lähtien suunniteltu saabeiksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mikäs siinä, halvemmaksi varmaan tulee ajaa vanhalla satkulla. Itse olen ajanut kohta pari vuotta työmatkat enimmäkseen satkulla ja jättänyt uudemman auton emännälle. Mutta jos perhe lähtee johonkin reissuun, niin kyllä minä mielummin 9-5:lla lähden kuin vanhalla satkulla... Satku on huippuhauska harrasteauto ja eräänlainen klassikko, mutta kyllä 9-5 on todella mukava auto ajaa etenkin maantiellä. 9-5 Aerossa on paljon enemmän sporttisuuttakin kuin 900 Aerossa, kun lyö lämän tiskiintomaatti kirjoitti:No selvittäiskö tämä sitten ajatuksiani teille?Jokin aika sitten oli pieni autokuume meikäläisellä ja emännän kanssa pohdimme ostaako uusi auto vai jatkaako samalla linjalla.No koeajamaan uutta saab merkillä varustettua autoa.Koeajolla emäntä tokaisi hänen ajovuorollaan että tässäkö tämä nyt sitten on?Hintaeroa nykyiseen kalustoon noin 30te.Hänelle kuulemma on ainakin aivan sama ajella noilla vanhoilla kun tälläisellä uudemmalla jossa parempaa ei ole kuin haju..Niin ja sporttisuutta emme autosta löytäneet nimestä huolimatta.Ja mitä tulee tonnariin..Hyvä pelihän se voisi olla jos olisivat aikanaan uskaltaneet tehdä ison 2 ovisen coupen.Nythän ne oli perhemalleja kaikki..
No tämä on tätä ikuista jorinaa, eikös Saab pilattu jo siinä vaiheessa, kun 2-tahtikoneesta luovuttiin... 9-5:n moottori perustuu ihan samaan paskaan, kuin satkunkin kone.
Eski
Tartutaan ny tähän provoon niinkuin purkka tukkaanOlisi kyllä hauska kuulla kerrankin kunnon perustelut miksi OG900 on muka niin paljon erinomaisempi auto kuin uudemmat mallit?
Helmoineen aukeavat ovet (paskat lahkeissa) Peräluukku sen kokoinen että konttiin mahtuu tavarat (sedan) peräluukku sen kokoinen että sinne menee jääkaappi, ei kynnystä, tilaa 1600dm3 (combi) tuulilasi kaukana
otsasta (kaikki mallit) kattokourut (lumet sisään kun ovet avataan? ) lampunpesimet jotka pitää lamput puhtaina ainakin sen 10 vuotta ilman että niille tarvii uhrata muuta kuin sulat silloin tällöin
ei liiemmin turhia ongelmia/tyyppivikoja jos uudempiin vertaa (vai? )
ajettavuus huonoissa olosuhteissa. Joku vanhempi poliisisetä on tästä joskus kertonut joitain. Muistaakseni niin, että kun satkulla ajaa ojaan, tullaan sieltä ajamalla poiskin. Jonkun V*****n kun ajaa pöpelikköön niin
siellä on ja pysyy. Mene ja tiedä. Mutta asiaan. Suunniteltu oikeasti myös
kylmiin oloihin. Lukot pelaa, ikkunat aukeaa jne. Sekä TI-miehelle huomattavasti miellyttävämpi peli kuin moni uudempi auto. Soittimet sun muut voi asentaa suunnilleen heinäntekijän järjellä varustettuna. Ei liikaa integroituja juttuja.
Eli sitä arkista käytännöllisyyttä löytyy. Ihan oikeasti, eikä vain mainosmiesten lauseissa.
Mutta, mielipidejuttuja hyvin pitkälti. Ja paljon vielä rahastakin kiinni.
Mikäs siinä jos on ylimääräistä joku 30k€ eikä muuta keksi niin ostaa uusia autoja
Nämä toki pätee pääasiassa ehyeen autoon. Moni OG900 alkaa valitettavasti olla jo sen verran paskassa kunnossa että ymmärrän täysin jos niitä ei paljoa kiinnosta ruveta arvostamaan. Etenkin jos ei ole semmosta koskaan ollutkaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red