Kuivalla asfaltilla nuo ovat varmaan aika hyvät, mutta mitenkäs märällä asfaltilla / vesiliirto-ominaisuudet? Lähtevätkö helposti vesiliirtoon?Bob kirjoitti:Laitoin SS:ään viime kesänä Marangoni Zeta Lineat 225/45/17-koossa ja olen ollut todella tyytyväinen - hiljaiset renkaat ja näyttävät kestävän hyvin kulutusta.
Voin suositella.
Kesärengasvinkkejä/-testejä?
-
- "Hölösuu"
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
No, eivät ole ainakaan vielä lähteneet - ajan kyllä aikamoisen reippasti ja pääosin moottoritietä. Toisaalta miten ne käyttäytyvät sitten kun kulutuspinta alkaa olla lopuillaan en osaa sanoa, kun eivät kovin paljoa kuluneet viime kesänä. Pintakuviossa on aikamoisen reilut viuhkamaiset vedenpoisto urat. Jostakin kyllä luin viime kesänä kun noita olin hankkimassa. että olisivat nimenomaan panostaneet vesikelin ominaisuuksiin - mene ja tiedä, mutta ihan jees hankinta ainakin minun mielestäni - samanlaiset ostaisin uudestaankin.Turbo Sensonic kirjoitti:Kuivalla asfaltilla nuo ovat varmaan aika hyvät, mutta mitenkäs märällä asfaltilla / vesiliirto-ominaisuudet? Lähtevätkö helposti vesiliirtoon?Bob kirjoitti:Laitoin SS:ään viime kesänä Marangoni Zeta Lineat 225/45/17-koossa ja olen ollut todella tyytyväinen - hiljaiset renkaat ja näyttävät kestävän hyvin kulutusta.
Voin suositella.
-
- "Hölösuu"
OK, kiitos tiedoista. Laitoin vielä tarjouspyynnön eräälle Rengascenterin firmalle noista Marangonin renkaista. Katsotaan, mitä tarjoavat Zeta Linean "kierroksen" hinnaksi.Bob kirjoitti:No, eivät ole ainakaan vielä lähteneet - ajan kyllä aikamoisen reippasti ja pääosin moottoritietä. Toisaalta miten ne käyttäytyvät sitten kun kulutuspinta alkaa olla lopuillaan en osaa sanoa, kun eivät kovin paljoa kuluneet viime kesänä. Pintakuviossa on aikamoisen reilut viuhkamaiset vedenpoisto urat. Jostakin kyllä luin viime kesänä kun noita olin hankkimassa. että olisivat nimenomaan panostaneet vesikelin ominaisuuksiin - mene ja tiedä, mutta ihan jees hankinta ainakin minun mielestäni - samanlaiset ostaisin uudestaankin.
On tämä kesärenkaiden ostaminen sitten helvetin vaikeaa

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kaivetaas tätä taas hieman esille
eli mitkä näistä ?
Barum Bravuris 225/40 ZR18 92W XL n.120€ kpl
Hankook VENTUS SPORT K104 225/40 ZR18 92Y XL n.125€ kpl
Marangoni Mythos 225/40 R18 92Y XL n.138€ kpl
Tuollaiset Barumit ovat tällä hetkellä, mutta voisihan sitä jotain "uusiakin" koittaa
Tuo Mythos on ihan uusi tuttavuus, mahtaako kellään olla mitään kokemusta
Tuota Hankookia on myös kehutto ihan hyväksi hintaansa nähden.

eli mitkä näistä ?
Barum Bravuris 225/40 ZR18 92W XL n.120€ kpl
Hankook VENTUS SPORT K104 225/40 ZR18 92Y XL n.125€ kpl
Marangoni Mythos 225/40 R18 92Y XL n.138€ kpl
Tuollaiset Barumit ovat tällä hetkellä, mutta voisihan sitä jotain "uusiakin" koittaa

Tuo Mythos on ihan uusi tuttavuus, mahtaako kellään olla mitään kokemusta

Tuota Hankookia on myös kehutto ihan hyväksi hintaansa nähden.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Marangoni Mythos lienee ihan uusi rengasmalli. Ei ollut muistaakseni vielä viime kesänä myynnissä, joten kokemuksia ei kellään taida pahemmin olla.Frostgrey kirjoitti:Kaivetaas tätä taas hieman esille![]()
Tuo Mythos on ihan uusi tuttavuus, mahtaako kellään olla mitään kokemusta![]()
Itselläni on vain positiivisia kokemuksia ko. firman renkaista joten itse varmaan ostaisin Mythokset:
http://www.marangoni.com/content.asp?L=3&IdMen=776
EDIT (vähän enemmän sisältöä):
Voin sanoa, että Michelin PilotSport 2 on parasta, mitä saat ennen semislicksejä. Tuo on kavereiden kanssa nyt moneen kertaan todettu. On koetettu PZerot, Contit, F1:set jne. PS2 on aina ollut ylivoimainen. Pitää helvetisti ja kuluminen inhimillistä.
Sen verta tiedän, että PZerot sulaa oikeassa ajossa alle aika kovaa kyytiä ja F1:set menettää koko rakenteensa. Contin SportContact 2 ovat ok, mutta eivät kestä montaa kovaa kierrosta putkeen ja niistä lähtee kokonaisia palasia irti.
Melu on sitten eriasia, ei ne minusta mitenkään erityisen äänekkäät olleet, mutta kai se o korvasta kiinni. Itselle kun pelkkä pito ja ees jonkin sortin kestävyys merkitsee.
Voin sanoa, että Michelin PilotSport 2 on parasta, mitä saat ennen semislicksejä. Tuo on kavereiden kanssa nyt moneen kertaan todettu. On koetettu PZerot, Contit, F1:set jne. PS2 on aina ollut ylivoimainen. Pitää helvetisti ja kuluminen inhimillistä.
Sen verta tiedän, että PZerot sulaa oikeassa ajossa alle aika kovaa kyytiä ja F1:set menettää koko rakenteensa. Contin SportContact 2 ovat ok, mutta eivät kestä montaa kovaa kierrosta putkeen ja niistä lähtee kokonaisia palasia irti.
Melu on sitten eriasia, ei ne minusta mitenkään erityisen äänekkäät olleet, mutta kai se o korvasta kiinni. Itselle kun pelkkä pito ja ees jonkin sortin kestävyys merkitsee.
STCF #3
Varmasti nuo Misukat olisivat hyvät, mutta ovat myös aika lailla kalliimmat n.200€kpl
Itse tulee aika vähän harrastettua tuota kovaa ajoa, ja ne muutamat kerrat mitä kesällä tulee radalla koitettua, on ihan sama mitkä siellä alla sulaa, koska ihan omaksi iloksi tulee siellä käytyä eikä kelloa vastaan
Nämä Barumit ovat ainakin ihan oivat pelit näin normikäytössä
Eikä radallakaan tuntunut mahottomasti sulavan.

Itse tulee aika vähän harrastettua tuota kovaa ajoa, ja ne muutamat kerrat mitä kesällä tulee radalla koitettua, on ihan sama mitkä siellä alla sulaa, koska ihan omaksi iloksi tulee siellä käytyä eikä kelloa vastaan

Nämä Barumit ovat ainakin ihan oivat pelit näin normikäytössä

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Audissani olleet "First Stop" mikälie halpikset olivat aivan uskomattoman liukkaat jopa kuivalla asvaltilla. Ne eivät edes vinkuneet vaan luistelivat tasaisesti suhisten.
Nyt on alla Bridgestone Potenza RE730:t, joissa on toistaiseksi pito riittänyt mutta hiljaisemmillakin olen ajanut.
EDIT: First Stop onkin Bridgestonen halpismerkki. Kyllä on renkailla eroa!
Nyt on alla Bridgestone Potenza RE730:t, joissa on toistaiseksi pito riittänyt mutta hiljaisemmillakin olen ajanut.
EDIT: First Stop onkin Bridgestonen halpismerkki. Kyllä on renkailla eroa!
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Nokian NRVi
9000 2.0, 195/65 15
Plussaaa
Ei ole vielä kertaakaan tonnari noussut vetten päälle.
Eipä ole myöskään tyhjää lyönyt kuivalla asvaltil.
Suht jämäkkä rengas..ehkäpä jopa kova tuolla kokoluokalla?
Tuntuu siltä ettei kulu koskaan...(auton on tietty mopo)
Miinuksia
Kyllä niillä talvellakin ajelee..
Melusta en sano mitään mutta ei ainakaan mun korvaa häiritse.
9000 2.0, 195/65 15
Plussaaa
Ei ole vielä kertaakaan tonnari noussut vetten päälle.
Eipä ole myöskään tyhjää lyönyt kuivalla asvaltil.
Suht jämäkkä rengas..ehkäpä jopa kova tuolla kokoluokalla?
Tuntuu siltä ettei kulu koskaan...(auton on tietty mopo)
Miinuksia
Kyllä niillä talvellakin ajelee..
Melusta en sano mitään mutta ei ainakaan mun korvaa häiritse.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Yhdyn täysin Speedoun mielipiteeseen. Oman kokemukseni perusteella juuri tuo Misukan PilotSport 2 on paras rengas mitä on missään ajamassani autossa alla ollutSpeedou kirjoitti:EDIT (vähän enemmän sisältöä):

Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Vetaisen takavasemmalta ehdokkaaksi Kumhon. Annissa on ollut pari kesää ko. merkin renkaat ja ihan hintansa vääriti hintaan nähden. Ovat kuluneet tasaisesti, pito on ainakin kelissä kuin kelissä ollut Annille riittävä. Jämäkkä rengas, helppo pitää auto hanskassa, nopea ja tarkka ohjaus. Ainoita miinuspuolia on hitaassa nopeussa ohjaus on raskas, kun ei ole tehostajaa.
Hintaansa nähden tosiaan ihan kilpailukykyiset renkaat. Malli EcstaKH11, 195/65R15V88 kokoiset ja luokkaiset renkaat maksoi 360€/4kpl.
Hintaansa nähden tosiaan ihan kilpailukykyiset renkaat. Malli EcstaKH11, 195/65R15V88 kokoiset ja luokkaiset renkaat maksoi 360€/4kpl.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
Uusimmassa TM:ssä oli H-luokat kesärengastesti:
TULOKSET:
1. Vredestein Hi-Track 9.1p
2. Goodyear HydraGrip 9.0p
3. Continental ContiPremiumContact2 8.8p
4. Pirelli P7 8.8p
5. Bridgestone Turanza ER300 8.4p
6. Nokia NRHi 8.4p
7. Michelin Energy 8.3p
8 Dunlop SP Sport 1 7.5p
9. Barum Bravuris 7.4p
10. Hankook Ventus Prime 6.8p
TULOKSET:
1. Vredestein Hi-Track 9.1p
2. Goodyear HydraGrip 9.0p
3. Continental ContiPremiumContact2 8.8p
4. Pirelli P7 8.8p
5. Bridgestone Turanza ER300 8.4p
6. Nokia NRHi 8.4p
7. Michelin Energy 8.3p
8 Dunlop SP Sport 1 7.5p
9. Barum Bravuris 7.4p
10. Hankook Ventus Prime 6.8p
NRHi:t ostin viime vuonna, enkä keksi pahaa sanaa.
Eivät varmaan kelpaa kellekään rallikuskille, mutta kaltaiselleni radalla viihtymättömälle nopeusrajoitusten mukaan ajavalle hyvät.
Eivät metelöi paljoa, eivätkä piittaa lätäköistä juurikaan.
Pari milliä lähti pintaa viime kesäkaudella (ajan 30-40tkm vuodessa). Mulla on valoista melko raskas kaasujalka, mutta maantiellä en ohittele kovinkaan paljoa.
Eivät varmaan kelpaa kellekään rallikuskille, mutta kaltaiselleni radalla viihtymättömälle nopeusrajoitusten mukaan ajavalle hyvät.
Eivät metelöi paljoa, eivätkä piittaa lätäköistä juurikaan.
Pari milliä lähti pintaa viime kesäkaudella (ajan 30-40tkm vuodessa). Mulla on valoista melko raskas kaasujalka, mutta maantiellä en ohittele kovinkaan paljoa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Pakko kysyä oliko Contin kohdalla mainintaa nopeasta kulumisesta? Viimeksi ku olin renkaita ostelemassa Anniin ja kysäisin Lapin Kumessa Conteista niin sanoi, että älä laita Saabiin tai oikeastaan mihinkään mikä painaa. Olivat kuulemma vaihtaneet niitä jo kesken kesää akselilta toiselle.
-dimebak-