smuurine kirjoitti:Laajennetaan vielä keskustelun laajuutta Autoglymin osalta. Vahan kestoon vaikuttaa olennaisesti se millä aineilla autoa pestään. Itsellä kesti uusi auto kunnolla vahattuna koko kesän vahassa kun pesin glymin omalla pesuaineella. Talvella mulla on ollut aina ongelmana että on pakko käyttää jotain liuotinta, jotta saa suolat pois kyljistä. Sillon vahapinta myös kuluu nopeasti

Jos suinkin mahdollista, niin paras pesu talvella on lumipesu. Ei jäätyneitä tiivisteitä ja näppejä, vaan reipasta ajoa niin että lumi pöllyää. Tässä eräänä talvena työkaverit morkkasivat kun muka käytän autoa yhtämittaa pikapesussa pakkaskeleilläkin. Suolattujakin teitä tuli ajettua, joten auto oli välillä todella likaisen näköinen, mutta lähes päivittäinen 20km:n pikataival auraamattomilla pikkuteillä putsasi auton kyljet sivuikkunoita myöten. Syksyllä oli tietysti pohjustettu kunnolla punaisella ja kultaisella, eikä kertaakaan liuotinpesua tai pikapesujen vahoja ennen kevättä.
Sittemmin on tullut pari vuotta lepsuiltua, ja auto on saanut glymikäsittelyn kerran vuodessa joskus juhannuksen tienoilla, ja tammikuusta eteenpäin liuotinpesuja ja pikavahaa...

Tänä keväänä tein parannuksen.