Tobbana kirjoitti:Selvästi vaikuttaa siltä että on hakemalla haettu tilanne ja mitä luultavimmin testailtu ohituskiihtyvyyttä aiemmin useaan otteeseen.
Tuollaisia ohituksia ei tule itse harrastettua, mutta kyllä jokainen ohitus nostaa suupieliä, niin mukavasti tuollakin vakiolla tonnarilla ohitse pääsee.
Tulee mieleen velipojan reaktio viime kesän lopulta, rekan perässä ajeltiin 80-alueella, rajoitus vaihtu sataseen ja velipoika lähti varovasti vitosella kiihdyttämään, nupin kohdalla tuumasin että voi jo höllätä, lasissa liki 160!
Kuski sitten hätkähti että ei kyllä nopeus tunnu eikä kiihtymistä edes huomannut. :)
Vitosella ohitus on leppoisaa, nelosella hauskaa ja kolmosella menee jo leikkimiseksi.
-Sami
Toivoisin kyllä että näitä vitosella ohitteluja ei tehtäis. :?
Mutta jokainen tyylillään.
Nelosella yleensä ohittelen, ihan pelkästään laatikon kestonkin takia.
"rekan perässä ajeltiin 80-alueella, rajoitus vaihtu sataseen ja velipoika lähti varovasti vitosella kiihdyttämään, nupin kohdalla tuumasin että voi jo höllätä, lasissa liki 160! "
Olisko tossa hiukan liiottelua tai sitten pirun pitkä rekka , ei kai se vitosella (varovasti tai ei) nyt sentään normaali rekan rinnalla vauhtia ehdi tuplata ? Vai oliko saman rekan nuppi kyseessä ?
Janza kirjoitti:"rekan perässä ajeltiin 80-alueella, rajoitus vaihtu sataseen ja velipoika lähti varovasti vitosella kiihdyttämään, nupin kohdalla tuumasin että voi jo höllätä, lasissa liki 160! "
Olisko tossa hiukan liiottelua tai sitten pirun pitkä rekka , ei kai se vitosella (varovasti tai ei) nyt sentään normaali rekan rinnalla vauhtia ehdi tuplata ? Vai oliko saman rekan nuppi kyseessä ?
Riippuu miten asian tulkitsee.
"rekan perässä ajeltiin 80-alueella"
Eli vauhtia voi hyvinkin olla jo valmiiksi 90
"lasissa liki 160"
~151-159km/h
Ei tuossa minusta mitään yliluonnollista ole tapahtunut.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
Janza kirjoitti:"rekan perässä ajeltiin 80-alueella, rajoitus vaihtu sataseen ja velipoika lähti varovasti vitosella kiihdyttämään, nupin kohdalla tuumasin että voi jo höllätä, lasissa liki 160! "
Olisko tossa hiukan liiottelua tai sitten pirun pitkä rekka :lol: , ei kai se vitosella (varovasti tai ei) nyt sentään normaali rekan rinnalla vauhtia ehdi tuplata 8O ? Vai oliko saman rekan nuppi kyseessä :) ?
Riippuu miten asian tulkitsee.
"rekan perässä ajeltiin 80-alueella"
Eli vauhtia voi hyvinkin olla jo valmiiksi 90
"lasissa liki 160"
~151-159km/h
Ei tuossa minusta mitään yliluonnollista ole tapahtunut.
Niin, emmekä harrasta mitään puskurissa roikkumissa, välimatkaa rekkaan oli varmaan ~100m valmiiks kun velipoika aloitti kiihdyttämään.
Ja se varovainen kiihdytys tarkoitti sitä ettei heti lämää lyöty tiskiin. :D
Njoo, ite kun ajelee pääasiassa teillä missä ei juurikaan ole niin pitkiä suoria että voisi kovin kaukaa aloittaa rekan ohitusta (tai no ohittaahan jotkut vaikka "pimeässä" kaarteessakin) niin tuli tietysti verrattua tohon omaan 2,3T automaattiin, sillä rekan "imusta" lähtiessä ei tahdo paljoa yli 120 olla mittarissa nupin rinnalle ehtiessä vaikka 3:lle vaihtaakin mutta hyvin silläkin on ehtinyt.
Ei ole myöskään ollut tapana "jäädä" roikkumaan puskuriin