Saab 9000 törttöilee

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

himmee kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:Selvästi vaikuttaa siltä että on hakemalla haettu tilanne ja mitä luultavimmin testailtu ohituskiihtyvyyttä aiemmin useaan otteeseen.

Tuollaisia ohituksia ei tule itse harrastettua, mutta kyllä jokainen ohitus nostaa suupieliä, niin mukavasti tuollakin vakiolla tonnarilla ohitse pääsee.

Tulee mieleen velipojan reaktio viime kesän lopulta, rekan perässä ajeltiin 80-alueella, rajoitus vaihtu sataseen ja velipoika lähti varovasti vitosella kiihdyttämään, nupin kohdalla tuumasin että voi jo höllätä, lasissa liki 160!
Kuski sitten hätkähti että ei kyllä nopeus tunnu eikä kiihtymistä edes huomannut. :)
Vitosella ohitus on leppoisaa, nelosella hauskaa ja kolmosella menee jo leikkimiseksi.

-Sami
Toivoisin kyllä että näitä vitosella ohitteluja ei tehtäis. :?

Mutta jokainen tyylillään.
Nelosella yleensä ohittelen, ihan pelkästään laatikon kestonkin takia.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Janza
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Janza »

"rekan perässä ajeltiin 80-alueella, rajoitus vaihtu sataseen ja velipoika lähti varovasti vitosella kiihdyttämään, nupin kohdalla tuumasin että voi jo höllätä, lasissa liki 160! "

Olisko tossa hiukan liiottelua tai sitten pirun pitkä rekka :lol: , ei kai se vitosella (varovasti tai ei) nyt sentään normaali rekan rinnalla vauhtia ehdi tuplata 8O ? Vai oliko saman rekan nuppi kyseessä :) ?
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Janza kirjoitti:"rekan perässä ajeltiin 80-alueella, rajoitus vaihtu sataseen ja velipoika lähti varovasti vitosella kiihdyttämään, nupin kohdalla tuumasin että voi jo höllätä, lasissa liki 160! "

Olisko tossa hiukan liiottelua tai sitten pirun pitkä rekka :lol: , ei kai se vitosella (varovasti tai ei) nyt sentään normaali rekan rinnalla vauhtia ehdi tuplata 8O ? Vai oliko saman rekan nuppi kyseessä :) ?
Riippuu miten asian tulkitsee.

"rekan perässä ajeltiin 80-alueella"
Eli vauhtia voi hyvinkin olla jo valmiiksi 90

"lasissa liki 160"
~151-159km/h

Ei tuossa minusta mitään yliluonnollista ole tapahtunut.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Defeat kirjoitti:
Janza kirjoitti:"rekan perässä ajeltiin 80-alueella, rajoitus vaihtu sataseen ja velipoika lähti varovasti vitosella kiihdyttämään, nupin kohdalla tuumasin että voi jo höllätä, lasissa liki 160! "

Olisko tossa hiukan liiottelua tai sitten pirun pitkä rekka :lol: , ei kai se vitosella (varovasti tai ei) nyt sentään normaali rekan rinnalla vauhtia ehdi tuplata 8O ? Vai oliko saman rekan nuppi kyseessä :) ?
Riippuu miten asian tulkitsee.

"rekan perässä ajeltiin 80-alueella"
Eli vauhtia voi hyvinkin olla jo valmiiksi 90

"lasissa liki 160"
~151-159km/h

Ei tuossa minusta mitään yliluonnollista ole tapahtunut.
Niin, emmekä harrasta mitään puskurissa roikkumissa, välimatkaa rekkaan oli varmaan ~100m valmiiks kun velipoika aloitti kiihdyttämään.
Ja se varovainen kiihdytys tarkoitti sitä ettei heti lämää lyöty tiskiin. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Juu itse ohittelen nykyään kolmosella ton lootan porsimisen estämiseksi. Puoleksi jo vituroillaan.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Janza
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Janza »

Njoo, ite kun ajelee pääasiassa teillä missä ei juurikaan ole niin pitkiä suoria että voisi kovin kaukaa aloittaa rekan ohitusta (tai no ohittaahan jotkut vaikka "pimeässä" kaarteessakin) niin tuli tietysti verrattua tohon omaan 2,3T automaattiin, sillä rekan "imusta" lähtiessä ei tahdo paljoa yli 120 olla mittarissa nupin rinnalle ehtiessä vaikka 3:lle vaihtaakin mutta hyvin silläkin on ehtinyt.
Ei ole myöskään ollut tapana "jäädä" roikkumaan puskuriin :D
Vastaa Viestiin