Tuo Saabin kestotesti oli kyllä hyvä vinkkijuttu vanhan Saabin ostajalle/omistajalle, että jos jotain vikaa esiintyy, niin lue ensin tuolta korjausohje. Ja sitten vasta foorumille kyselemään

Kunnes kuolema meidät korjaa... tai bensan myynti loppuu. Suomi on 70- ja 80-luvun Saabien luvattu maa, ei ne lopusnuggles kirjoitti:Mites te Lucat ja muut 99 ym. vanhojen saabien harrastajat teette esim. 10-25v päästä? Pidättekö omat rassit ajossa ja iskussa, vai joko silloin on ihan OK ostaa esim. NG900 tai OG9-3 vanhaksi harrasteautoksi?
Niin, kaipa sitä ajelee vähäpäästöisellä 99:lläjariha kirjoitti:Kunnes kuolema meidät korjaa... tai bensan myynti loppuu. Suomi on 70- ja 80-luvun Saabien luvattu maa, ei ne lopusnuggles kirjoitti:Mites te Lucat ja muut 99 ym. vanhojen saabien harrastajat teette esim. 10-25v päästä? Pidättekö omat rassit ajossa ja iskussa, vai joko silloin on ihan OK ostaa esim. NG900 tai OG9-3 vanhaksi harrasteautoksi?
Entistä hauskempaa vaan ajella vanhoilla ja pitää puikkelehtijat takanalucaf kirjoitti:puhumattakaan asennevammasta mitä lehti auktoriteetillaan levittää, ja sen seurauksista; jatkossa kiireiset pisnes-liising-autoilijat entistä halveksivammin ja agressiivisemmin liimautuvat vanhempien autojen takapuskuriin vilkutellen valoja ("perkeleen miina mitä matelet siinä").
Päästöverotus vaikuttaa paljon asiaan. Mikäli systeemi säilyisi nykyisenä luulisin vuonna 2020 olevan tarjolla paljon enemmän OG900 kuin NG900/OG9-3 harrasteautoja (tai käyttöautojasnuggles kirjoitti:
Mites te Lucat ja muut 99 ym. vanhojen saabien harrastajat teette esim. 10-25v päästä? Pidättekö omat rassit ajossa ja iskussa, vai joko silloin on ihan OK ostaa esim. NG900 tai OG9-3 vanhaksi harrasteautoksi?
Näinhän se on, että CO2-päästöjen määrä korreloi auton polttoainekulutukseen eikä ikään. Aika harva kansalainen taitaa tietää, että katalysaattori nimenomaan lisää auton CO2-päästöjä.Hessu kirjoitti:^ Niin kauan kuin katsotaan vain CO2-päästöjä, niin auton iällä ei ole juurikaan merkitystä.