lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja haffu »

dimebak kirjoitti:Mulla on musta Kungsi ja kyllähän se osuu jos huolimattomasti huitoo. Ja olen muuten huomannut, että kylläpä noita vanhoja Saabeja saa huitoa ilman näkyvämpiä kolhuja ja puskurin helmoista saa potkia jäitä pois turvakengällä 8)
Kieltämättä on tullut harrastettua tuota kynnyskoteloiden ja helmojen potkimista itsekin. Ja juurikin turvakengillä. Pitäisi varmaan ne roiskeläpät asennella. :roll:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja Eski »

Poikarukka kirjoitti:Kaikkihan käyttää luonnollisesti sitä keskikonsoliin rakennettua skrapaa.. Eihän muita sovi ikkunaa vasten laittaa. vain saab originaali skrapalla.. kungsi täälläkin käytässä. Puuskebat muuten jees, mutta se skrapa hajoa heti
Kaikilla ei ole smart-slottia, joten myös funk-is skraban käyttö on sallittua:
Kuva

Eski
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja stara »

Tosimiehet käyttää moiseen skrabailuun luottokortin syrjää ja tuhkakupin laitaa aamusauhujen ohessa, silloin kun halutaan fiilistellä. Normaalisti aamulähtöön riittää kun kädellä sulatetaan pari näköreikää ja henkäistään lohikäärmeellinen aamuröyhtäys siihen. Konsentraatio muuttuu niin väkeväksi, jotta ei enää jäädy.
Tollaset karvakutkuttimet on ihan eri juttuja varten. Kysykää vaikka kaikenkarvaisilta ystäviltänne käyttöohjeet, jos on menetelmä on unehtunut.
:lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja Ässä »

En onnistu vieläkään ymmärtämään, mihin tällaisia pehmennyksiä tarvitaan :?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ässä kirjoitti:En onnistu vieläkään ymmärtämään, mihin tällaisia pehmennyksiä tarvitaan :?
En myöskään :roll: Itsellä ei ole tullut edes koko asia mieleen.

Miten sillä harjalla voi autoa teloa ikkunat putsatessa :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

Frostgrey kirjoitti:
Ässä kirjoitti:En onnistu vieläkään ymmärtämään, mihin tällaisia pehmennyksiä tarvitaan :?
En myöskään :roll: Itsellä ei ole tullut edes koko asia mieleen.

Miten sillä harjalla voi autoa teloa ikkunat putsatessa :roll:
Ei perkule että repesin :D :D :D Joo sori, meen nukkuu....
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Eski kirjoitti:
Poikarukka kirjoitti:Kaikkihan käyttää luonnollisesti sitä keskikonsoliin rakennettua skrapaa.. Eihän muita sovi ikkunaa vasten laittaa. vain saab originaali skrapalla.. kungsi täälläkin käytässä. Puuskebat muuten jees, mutta se skrapa hajoa heti
Kaikilla ei ole smart-slottia, joten myös funk-is skraban käyttö on sallittua:
Kuva

Eski
MIKÄ HELVETTI TUO ON?????
Kannatusjäsen
#3382
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

9-5T kirjoitti:Täytyy olla aika sähläri jos lumiharralla kolhii autonsa.
Tai sitten se auto ei ole elämää suurempi asia tai esine, taikka työkalu jonka täytyy olla virheettömässä kunnossa.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja stara »

jospa kysymys ei olekaan pelkästään kolhimisesta vaan lisäksi naarmujen ja nirhamien syntymisestä, jotka sitten puunatessa ja hangatessa ihmetyttävät:: mistä ihmeestä noita syntyy...... 8O
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

stara kirjoitti:jospa kysymys ei olekaan pelkästään kolhimisesta vaan lisäksi naarmujen ja nirhamien syntymisestä, jotka sitten puunatessa ja hangatessa ihmetyttävät:: mistä ihmeestä noita syntyy...... 8O
Itse en ainakaan putsaa kuin ikkunat, loput saa pölistä ajossa pois :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja Eski »

tlaakso kirjoitti:
Eski kirjoitti:
Kaikilla ei ole smart-slottia, joten myös funk-is skraban käyttö on sallittua:
Kuva

Eski
MIKÄ HELVETTI TUO ON?????
Sehän on Saabin funk-is -jääskrapa. Maksaa noin 50 euroa...

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eniten pahaa tehneet jutut on tapahtuneet lähinnä sellaisen puuvartisen harjan skaapalla hinkatessa siinä vaiheessa, kun skraban terä katkeaa ja ennen tapahtuneen tajuamista työntää sitä puupalikkaa lasia pitkin muutaman kummentä senttiä.

Siirryin jo useita vuosia sitten tuohon muidenkin kehumaan kungs-harjaan. Niitä taitaa olla ainaskin kahta pituutta. Tuo molempiin autoihin ostamani on siis pidempi, kuin se perinteinen puuvartinen. Yksi skraban terä katkesi, kun oli semmosta oikein kovasti tarttunutta jäätä lasissa. Kävin ostamassa vaihtoterän. Erittäin hyvä homma, että nuihin saa helposti vaihtopäitä sen lisäksi, että skrabasta voi käyttää kaikki kolme kanttia edellisten tylsyessä. Tosin täytyy mainita miinuksena se, että vain yhteen kanttiin on tehty se ura keskelle...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No on "miehekäs" jääskraba :D
Tonnarista tulee putsattua lumet tavalisella katuharjalla, saa nopeasti työnnettyä kaikki lumet veke.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys

Viesti Kirjoittaja Defeat »

http://www.kungs.fi/lumiharjat_ja_raapat.htm
Tuolla voi tutustua Kungs harjoihin.
Itselläni tuo MAX-IS neljättä talvea käytössä, ja ainakin tällä kokemuksella tuo tuntuisi olevan melkein ikuinen.
Enpä näe mitään syytä tehdä sitä mitätöntä säästöä, että ostaisin niitä onnettomia puuharjoja, joista skrabat katkeilee ja varret halkeilee harjaksien välistä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Vastaa Viestiin