dimebak kirjoitti:Mulla on musta Kungsi ja kyllähän se osuu jos huolimattomasti huitoo. Ja olen muuten huomannut, että kylläpä noita vanhoja Saabeja saa huitoa ilman näkyvämpiä kolhuja ja puskurin helmoista saa potkia jäitä pois turvakengällä
Kieltämättä on tullut harrastettua tuota kynnyskoteloiden ja helmojen potkimista itsekin. Ja juurikin turvakengillä. Pitäisi varmaan ne roiskeläpät asennella.
Poikarukka kirjoitti:Kaikkihan käyttää luonnollisesti sitä keskikonsoliin rakennettua skrapaa.. Eihän muita sovi ikkunaa vasten laittaa. vain saab originaali skrapalla.. kungsi täälläkin käytässä. Puuskebat muuten jees, mutta se skrapa hajoa heti
Kaikilla ei ole smart-slottia, joten myös funk-is skraban käyttö on sallittua:
Tosimiehet käyttää moiseen skrabailuun luottokortin syrjää ja tuhkakupin laitaa aamusauhujen ohessa, silloin kun halutaan fiilistellä. Normaalisti aamulähtöön riittää kun kädellä sulatetaan pari näköreikää ja henkäistään lohikäärmeellinen aamuröyhtäys siihen. Konsentraatio muuttuu niin väkeväksi, jotta ei enää jäädy.
Tollaset karvakutkuttimet on ihan eri juttuja varten. Kysykää vaikka kaikenkarvaisilta ystäviltänne käyttöohjeet, jos on menetelmä on unehtunut.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Poikarukka kirjoitti:Kaikkihan käyttää luonnollisesti sitä keskikonsoliin rakennettua skrapaa.. Eihän muita sovi ikkunaa vasten laittaa. vain saab originaali skrapalla.. kungsi täälläkin käytässä. Puuskebat muuten jees, mutta se skrapa hajoa heti
Kaikilla ei ole smart-slottia, joten myös funk-is skraban käyttö on sallittua:
jospa kysymys ei olekaan pelkästään kolhimisesta vaan lisäksi naarmujen ja nirhamien syntymisestä, jotka sitten puunatessa ja hangatessa ihmetyttävät:: mistä ihmeestä noita syntyy......
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
stara kirjoitti:jospa kysymys ei olekaan pelkästään kolhimisesta vaan lisäksi naarmujen ja nirhamien syntymisestä, jotka sitten puunatessa ja hangatessa ihmetyttävät:: mistä ihmeestä noita syntyy......
Itse en ainakaan putsaa kuin ikkunat, loput saa pölistä ajossa pois
Eniten pahaa tehneet jutut on tapahtuneet lähinnä sellaisen puuvartisen harjan skaapalla hinkatessa siinä vaiheessa, kun skraban terä katkeaa ja ennen tapahtuneen tajuamista työntää sitä puupalikkaa lasia pitkin muutaman kummentä senttiä.
Siirryin jo useita vuosia sitten tuohon muidenkin kehumaan kungs-harjaan. Niitä taitaa olla ainaskin kahta pituutta. Tuo molempiin autoihin ostamani on siis pidempi, kuin se perinteinen puuvartinen. Yksi skraban terä katkesi, kun oli semmosta oikein kovasti tarttunutta jäätä lasissa. Kävin ostamassa vaihtoterän. Erittäin hyvä homma, että nuihin saa helposti vaihtopäitä sen lisäksi, että skrabasta voi käyttää kaikki kolme kanttia edellisten tylsyessä. Tosin täytyy mainita miinuksena se, että vain yhteen kanttiin on tehty se ura keskelle...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
http://www.kungs.fi/lumiharjat_ja_raapat.htm
Tuolla voi tutustua Kungs harjoihin.
Itselläni tuo MAX-IS neljättä talvea käytössä, ja ainakin tällä kokemuksella tuo tuntuisi olevan melkein ikuinen.
Enpä näe mitään syytä tehdä sitä mitätöntä säästöä, että ostaisin niitä onnettomia puuharjoja, joista skrabat katkeilee ja varret halkeilee harjaksien välistä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.