
Eski
Ymmärsin TM:n tekstistä, ettei edes kunnon pakkasilla päässeet testaamaan talviominaisuuksia.Eski kirjoitti:Testivoittajallakin oli TM:n mukaan pieniä vaikeuksia: "Volvon ongelmat alkoivat jo etelässä, kun ovien lukitus ei ulkoilmassa ollut aivan taattua. Tämä toistui sulattelun jälkeen myöhemmin Lapissakin. Testn viimeisenä päivänä V70:n takalasin pyyhinkin sanoi sopimuksensa irti."
Eski
Juuri näin ja kerran joutui tiepalvelumies avamaan karmin kautta oven kun tyhmä volkkari lukitsi kaikki ovet ollessani skrapaamassa ikkunoita ja moottori tietenkin käynnissä. Normaalia oli myös, että jompi kumpi etuovi ei pakkasella toiminutVVV kirjoitti: Toinen vastaava esimerkki ovat VAG:in autot, joihin ei pakkasella tuppaa pääsemään sisälle ollenkaan.Jos eivät ovet ole jäässä, niin ainakin vähintään takakontti.
Ainakaan vuoteen -03 (omaa kokemusta Polosta, Audi A3:sta ja A4:stä) ei ollut vielä saatu toimivia ovia/lukkoja aikaiseksi. Lisäksi netissä pyörii video, jossa Bugatti Veyronin lukot ovat jäätyneet kiinni ja kuski menee apukuskin puolelta sisään. Jos se on pelkällä jousella korjattavissa, niin miksei sitä helvetin jousta voida asentaa jo tehtaalla sinne?HMK kirjoitti: Jollain jousella asia tosiaan ratkeaa, mutta kyllä nyt kansanauton tulisi toimia. Uudemmissa malleissa ei liene samaa ongelmaa?
Ehkä kun meidän pohjolan junttien ongelmat ovat kokonaisuuteen nähden pieniä ?VVV kirjoitti:Ainakaan vuoteen -03 (omaa kokemusta Polosta, Audi A3:sta ja A4:stä) ei ollut vielä saatu toimivia ovia/lukkoja aikaiseksi. Lisäksi netissä pyörii video, jossa Bugatti Veyronin lukot ovat jäätyneet kiinni ja kuski menee apukuskin puolelta sisään. Jos se on pelkällä jousella korjattavissa, niin miksei sitä helvetin jousta voida asentaa jo tehtaalla sinne?HMK kirjoitti: Jollain jousella asia tosiaan ratkeaa, mutta kyllä nyt kansanauton tulisi toimia. Uudemmissa malleissa ei liene samaa ongelmaa?
Sisälämppäri pahentaa lukko ongelmia (kosteus kertyy ovien sisäpuolelle).joukolainen kirjoitti:Itsellä oli ongelmia lukoissa 9-5 kahtena talvena, vaikka on sisälämpäri päällä ei keskuslukko tahtonut aukaista lukkoja, toinen takaovi aukesi vasta kun pakkanen laski alle 20 asteen. Ei voi kehua siis ainakaan 9-5, kahdessa 900 ei koskaan minkäänlaisia ongelmia, keskuslukosta aukesi aina vaikka oli yli 30 astetta viikkotolkulla. Kuten todettua kaikki asiat eivät parane uudemmissa vehkeissä.
Kyllähän kunnon Talviautolla tulee voida ajella vaikka alasti istuen nahkapenkeillä, tuntematta kassiensa kutistuvan. Tosin tällä nykymeiningillä ja maksullisella ilmastohumpalla istumme kohta kaikki ilman autoa kylmässä torpassa, ainoana lämmikkeenä hyvä omatunto siitä että pelastimme maailman...KN/Lieto kirjoitti:Hauskoja muuten talvivertailujen lämppäri testit. Miksi ihmeessä autoon pitaisi saada jotain 40 astetta lämpöä, kun ei kesälläkään sellaisessa olla! Tehoa pitää tietysti olla, mutta kyllä esim.puhalluksen suuntaamisen toimivuus on tärkeämpää. Minulla ei ole missään autossa loppunut lämpö - poislukien tietysti VW Kuplat...jotenkin väkinäisiä nuo toistuvat vertailut.
Minullapa on. SDI Polo ja jalat jäässä sekä muutenkin kylmä. Tämä tosin Lapissa ajellessa, mutta silti...KN/Lieto kirjoitti:Minulla ei ole missään autossa loppunut lämpö - poislukien tietysti VW Kuplat...
Kompataan TD Ventolla, jaloille ei riitä lämmönjakeluVVV kirjoitti:Minullapa on. SDI Polo ja jalat jäässä sekä muutenkin kylmä. Tämä tosin Lapissa ajellessa, mutta silti...KN/Lieto kirjoitti:Minulla ei ole missään autossa loppunut lämpö - poislukien tietysti VW Kuplat...