edit: Mites Speedou radalla meni, jos vertaa muihin autoihin? Toimiko jarrut nyt yhtään paremmin tms.?
Alastarolle 25.7?
Noo sanotaan, että alkaa alusta olemaan pikkuhiljaa aivan finiitto ja mutkissa vauhdit ovat todella surkeita, mutta hauskaahan se silti on.9-3Tid kirjoitti:edit: Mites Speedou radalla meni, jos vertaa muihin autoihin? Toimiko jarrut nyt yhtään paremmin tms.?
Muihin autoihin ei juurikaan tullut vertailtua. Paitsi mitä nyt se joku vanha Ooppeli kulki mutkissa reippaammin, mutta oli melko hidas suoralla, tämän takia melko tasaista oli meno. Vähän oli nopeampi se kierroksessa kuitenkin. Samaten Golf GTi lastun ja Cupra R:n etujarrujen kera meni menojaan, ei vaan pysynyt mutkissa perässä ja kun lyhyelle suoralle tulee hitaammin, ei tehoero juurikaan auta.
Hauskinta oli kuitenkin se, kun ajoin (laitetun) 944 porkken perässä ja se ajeli jäähdytyskierrosta, kuten minäkin. Mutkissa se meni chillaillen ja tulin Saballa perässä about limitllä, se kertonee alustasta jotakin
Jarrut olivat ISO pettymys
Viimeksi muokannut Speedou, Ti Heinä 27, 2004 20:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
STCF #3
-
saabisti900
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Olen kyllä nähnyt ja kuullut, mutta en ole vai ennen nähnyt livenä. Ei niitä sillai ajattele ennen kuin näkee oikeasti.Speedou kirjoitti:Miksi ottaisin pahalla? Eikai suht basic Aero, mitään kovin kummoista vaikutusta tee...saabisti900 kirjoitti: En todellakaan tarkoita mitään pahaa sinulle speedou, mutta se liikkui ikävä kyllä nopeammin kuin sinun aero. Se on aika hyvin dieseliltä. Rupeaa tekemään vain enemmän mieli ostaa dieseli.
Mutta sanotaan, että kun pistää puikkomiehen saban rattiin alkaa ajat olemaan mersun kanssa melkolailla tasoissa. Mutta erittäin vakuuttava pelihän se oli. Nättikin vielä. Et taida olla tietoinen, mitä mersumiehet noista vanhemmista kiisseleistä ottaa ulos?
Niin miten muuten toimi jarrut? Katselinkin niitä siellä parkkiksella, oli ne ainakin ihan hyvän näköiset. Ja kummosta oli ajaa muuten sillä radalla, kyselen tässä vain tietoa, kun itselläkin olisi tässä aikomus mennä ajamaan sinne.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
#1948
-
SledgeHammer
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Ja eihän tuo ole edes tehokkaimmasta päästä Super Turbojasaabisti900 kirjoitti:Muista en tiedä, mutta minuun teki (ikävä) kyllä suurimman vaikutuksen ainoa m*****es, joka siellä oli. Pakoputkesta tulee niin paljon mustaa savua kiihdyttäessä kuin vain on mahdollista ja moottori nakuttaa kuin vanhassa kuormurissa. Kuitenkin se liikkui varttimailin 14s
!! Siitä täytyy antaa aplodeja m****n dieselille.
En todellakaan tarkoita mitään pahaa sinulle speedou, mutta se liikkui ikävä kyllä nopeammin kuin sinun aero. Se on aika hyvin dieseliltä. Rupeaa tekemään vain enemmän mieli ostaa dieseli.
Siinä mahdollinen http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10355
Juu, ei noku Aerolla ole jakoa tollaisen Super Turbon kanssa
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
-
saabisti900
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Ja pyh, mähän olen synnynnäinen formulakuskiSpeedou kirjoitti:Alastarolla toi taisi olla 5 kertani ja onhan se rata...mutta melko tylsä. Aika tylsät mutkat ja niiin tasainen rata. Aloittelijalle kuitenkin varmasti hyvä valinta, koska väärälläkään linjalla ei ajaudu heti ulos ja yleensä on sitten myös tilaa ajaa ulos.
Mä muuten kattelin speedou, kun sä ajelit, niin kyllä sun saabbi jonkin verran niiasi kun menit mutkiin. Sen verran mitä näki katsomosta.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
#1948
-
SledgeHammer
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
-
saabisti900
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Speedou kirjoitti:Jaa, jonkin verran? Kato vaikka edellissivulla ollutta kuvaa. Aika pohjaan menee ulkokaarteen iskarit&jousetEnsinnäkin vakio alusta on löysä ja vielä kun sillä on rullattu 90tkm...
Mutta asiaanhan on tulossa muutos, kunhan nyt ensiksi saa tuon IC:n kondikseen.
Jaa, mä muistelin että sulla olisi ollut joku vähän parempi alusta. Ei sitten ole ihmekään
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
#1948
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jarruista vielä sen verran että 320mm diskillä menee vanteet 18 tuumasiksi.
Se ilmanotto sumareista alkoi kiinnostamaan ja katselin vähän aikaisempia kuvia kun vaihdoin IC niin siellä on roimasti tilaa laittaa joustavaputki sumareista levyille asti. EI tarvitse tehdä muita reikiä kuin muoviseen lokasuojaan, helppoa kuin mikä. Ainut vaan että pitää tehdä kauniit setit joten muovilevyä ja kuumailmapuhallinta tarvitaan
Toinen idea on ottaa ilma auton alta vaikkapa spolerin kohdalta suorakaiteen muotoisella ilman kerääjällä. Ideoita tulee yhtenään 
Se ilmanotto sumareista alkoi kiinnostamaan ja katselin vähän aikaisempia kuvia kun vaihdoin IC niin siellä on roimasti tilaa laittaa joustavaputki sumareista levyille asti. EI tarvitse tehdä muita reikiä kuin muoviseen lokasuojaan, helppoa kuin mikä. Ainut vaan että pitää tehdä kauniit setit joten muovilevyä ja kuumailmapuhallinta tarvitaan
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Eipä muuten menepotkuhousu kirjoitti:Jarruista vielä sen verran että 320mm diskillä menee vanteet 18 tuumasiksi.
17" vanteet sopii pääsääntöisesti tohon kittiin, koska satulat ovat nelimäntäiset. Vastaavasti viggenin 308" laippojen päälle menee 16":n vanne. Kun tiedetään että vateen säde kasvaa noin 12.5mm 16"->17" ja laipan säde vain 6mm 308mm->320mm niin tilaa on itseasisassa enemmän. Eri asia on sitten esim nordic:in myymä kitti, jossa 6-mäntäiset satulat. Ko. kitti vaatii 18" vanteet.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Muistaakseni group 9 vai mikä lie putka nyt olikaan mainosti juuri että ko. kitti sopii normi 17" alujen päälle. Toki jos vanne on erikoinen tai ET väärä niin ongelmia voi tulla.Speedou kirjoitti:Juu, näin taitaa olla. Tosin satulat muuttavat hieman paikkaa + kasvavat(?). Eli voipi olla, että siltikään ei vanhat 17" alut mene päälle...
#1730
500whp.net member
500whp.net member