Alastarolle 25.7?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

turboautosta kuin autosta saa tehoa ulos vaikka kuinka paljon...tosin joistain vain sen yhden kerran! :P

edit: Mites Speedou radalla meni, jos vertaa muihin autoihin? Toimiko jarrut nyt yhtään paremmin tms.?
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

9-3Tid kirjoitti:edit: Mites Speedou radalla meni, jos vertaa muihin autoihin? Toimiko jarrut nyt yhtään paremmin tms.?
Noo sanotaan, että alkaa alusta olemaan pikkuhiljaa aivan finiitto ja mutkissa vauhdit ovat todella surkeita, mutta hauskaahan se silti on.

Muihin autoihin ei juurikaan tullut vertailtua. Paitsi mitä nyt se joku vanha Ooppeli kulki mutkissa reippaammin, mutta oli melko hidas suoralla, tämän takia melko tasaista oli meno. Vähän oli nopeampi se kierroksessa kuitenkin. Samaten Golf GTi lastun ja Cupra R:n etujarrujen kera meni menojaan, ei vaan pysynyt mutkissa perässä ja kun lyhyelle suoralle tulee hitaammin, ei tehoero juurikaan auta.

Hauskinta oli kuitenkin se, kun ajoin (laitetun) 944 porkken perässä ja se ajeli jäähdytyskierrosta, kuten minäkin. Mutkissa se meni chillaillen ja tulin Saballa perässä about limitllä, se kertonee alustasta jotakin :)

Jarrut olivat ISO pettymys :evil: Eli pysähtyvyys on kyllä parantunut selvästi, mutta kun pitäisi pysähtyä monta kertaa. Jarrut pehmenivät jälleen kierroksessa ja parin nopean jälkeen hävisivät aikalailla kokonaan. Eli ei voi olla tyytyväinen. Seuraavaksi projektina onkin saada niille enemmän ilmaa ja koittaa muutenkin parantaa niiden jäähdytystä. Jollei tämä onnaa on alettava miettimään Viggenin jarruja/Brembon kunnon 320mm settiä, mutta mistä rahat?
Viimeksi muokannut Speedou, Ti Heinä 27, 2004 20:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
STCF #3
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Speedou kirjoitti:
saabisti900 kirjoitti: En todellakaan tarkoita mitään pahaa sinulle speedou, mutta se liikkui ikävä kyllä nopeammin kuin sinun aero. Se on aika hyvin dieseliltä. Rupeaa tekemään vain enemmän mieli ostaa dieseli.
Miksi ottaisin pahalla? Eikai suht basic Aero, mitään kovin kummoista vaikutusta tee...

Mutta sanotaan, että kun pistää puikkomiehen saban rattiin alkaa ajat olemaan mersun kanssa melkolailla tasoissa. Mutta erittäin vakuuttava pelihän se oli. Nättikin vielä. Et taida olla tietoinen, mitä mersumiehet noista vanhemmista kiisseleistä ottaa ulos? ;)
Olen kyllä nähnyt ja kuullut, mutta en ole vai ennen nähnyt livenä. Ei niitä sillai ajattele ennen kuin näkee oikeasti.

Niin miten muuten toimi jarrut? Katselinkin niitä siellä parkkiksella, oli ne ainakin ihan hyvän näköiset. Ja kummosta oli ajaa muuten sillä radalla, kyselen tässä vain tietoa, kun itselläkin olisi tässä aikomus mennä ajamaan sinne.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Alastarolla toi taisi olla 5 kertani ja onhan se rata...mutta melko tylsä. Aika tylsät mutkat ja niiin tasainen rata. Aloittelijalle kuitenkin varmasti hyvä valinta, koska väärälläkään linjalla ei ajaudu heti ulos ja yleensä on sitten myös tilaa ajaa ulos.
STCF #3
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

saabisti900 kirjoitti:Muista en tiedä, mutta minuun teki (ikävä) kyllä suurimman vaikutuksen ainoa m*****es, joka siellä oli :oops: . Pakoputkesta tulee niin paljon mustaa savua kiihdyttäessä kuin vain on mahdollista ja moottori nakuttaa kuin vanhassa kuormurissa. Kuitenkin se liikkui varttimailin 14s :P !! Siitä täytyy antaa aplodeja m****n dieselille.
En todellakaan tarkoita mitään pahaa sinulle speedou, mutta se liikkui ikävä kyllä nopeammin kuin sinun aero. Se on aika hyvin dieseliltä. Rupeaa tekemään vain enemmän mieli ostaa dieseli.
Ja eihän tuo ole edes tehokkaimmasta päästä Super Turboja :D
Siinä mahdollinen http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10355

Juu, ei noku Aerolla ole jakoa tollaisen Super Turbon kanssa
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Speedou kirjoitti:Alastarolla toi taisi olla 5 kertani ja onhan se rata...mutta melko tylsä. Aika tylsät mutkat ja niiin tasainen rata. Aloittelijalle kuitenkin varmasti hyvä valinta, koska väärälläkään linjalla ei ajaudu heti ulos ja yleensä on sitten myös tilaa ajaa ulos.
Ja pyh, mähän olen synnynnäinen formulakuski :lol: . Mulle riittää heti neulansilmä mutkat, niistä kun on vielä hyvä painaa saabin vakioalustalla :lol:

Mä muuten kattelin speedou, kun sä ajelit, niin kyllä sun saabbi jonkin verran niiasi kun menit mutkiin. Sen verran mitä näki katsomosta.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jaa, jonkin verran? Kato vaikka edellissivulla ollutta kuvaa. Aika pohjaan menee ulkokaarteen iskarit&jouset :( Ensinnäkin vakio alusta on löysä ja vielä kun sillä on rullattu 90tkm...

Mutta asiaanhan on tulossa muutos, kunhan nyt ensiksi saa tuon IC:n kondikseen.
STCF #3
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

SledgeHammer kirjoitti:Juu, ei noku Aerolla ole jakoa tollaisen Super Turbon kanssa
Tuohan oli ihan MOPO kun vertaa oikeaan SuperTurboon. Tuon kanssa vielä ehkä olisi Steg kolmosen kera motarilla jakoakin...
STCF #3
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

SledgeHammer kirjoitti:Ja eihän tuo ole edes tehokkaimmasta päästä Super Turboja
Jep, ne tehokkaimmat SuperTurbot on asia erikseen 8) Komeita Sleepereitähän ne on
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Speedou kirjoitti:Jaa, jonkin verran? Kato vaikka edellissivulla ollutta kuvaa. Aika pohjaan menee ulkokaarteen iskarit&jouset :( Ensinnäkin vakio alusta on löysä ja vielä kun sillä on rullattu 90tkm...

Mutta asiaanhan on tulossa muutos, kunhan nyt ensiksi saa tuon IC:n kondikseen.

Jaa, mä muistelin että sulla olisi ollut joku vähän parempi alusta. Ei sitten ole ihmekään :o
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jarruista vielä sen verran että 320mm diskillä menee vanteet 18 tuumasiksi.

Se ilmanotto sumareista alkoi kiinnostamaan ja katselin vähän aikaisempia kuvia kun vaihdoin IC niin siellä on roimasti tilaa laittaa joustavaputki sumareista levyille asti. EI tarvitse tehdä muita reikiä kuin muoviseen lokasuojaan, helppoa kuin mikä. Ainut vaan että pitää tehdä kauniit setit joten muovilevyä ja kuumailmapuhallinta tarvitaan :) Toinen idea on ottaa ilma auton alta vaikkapa spolerin kohdalta suorakaiteen muotoisella ilman kerääjällä. Ideoita tulee yhtenään :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Niinpä, eli budjetti kasvaisi entisestään :(

Olisko ilmanoton parannus yhteisprojektina tuossa syksyllä mun kirjotusten jälkeen sitten? :roll:
STCF #3
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:Jarruista vielä sen verran että 320mm diskillä menee vanteet 18 tuumasiksi.
Eipä muuten mene :lol:
17" vanteet sopii pääsääntöisesti tohon kittiin, koska satulat ovat nelimäntäiset. Vastaavasti viggenin 308" laippojen päälle menee 16":n vanne. Kun tiedetään että vateen säde kasvaa noin 12.5mm 16"->17" ja laipan säde vain 6mm 308mm->320mm niin tilaa on itseasisassa enemmän. Eri asia on sitten esim nordic:in myymä kitti, jossa 6-mäntäiset satulat. Ko. kitti vaatii 18" vanteet.
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Juu, näin taitaa olla. Tosin satulat muuttavat hieman paikkaa + kasvavat(?). Eli voipi olla, että siltikään ei vanhat 17" alut mene päälle...
STCF #3
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Speedou kirjoitti:Juu, näin taitaa olla. Tosin satulat muuttavat hieman paikkaa + kasvavat(?). Eli voipi olla, että siltikään ei vanhat 17" alut mene päälle...
Muistaakseni group 9 vai mikä lie putka nyt olikaan mainosti juuri että ko. kitti sopii normi 17" alujen päälle. Toki jos vanne on erikoinen tai ET väärä niin ongelmia voi tulla.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin