M-B EQE

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja anv »

Rommitommi kirjoitti:
La Kesä 08, 2024 16:55
...
-Näkee, että EQE on myös vielä sähköautoilun osilta vähän harjoituskappale Mersulla vielä. Latausvirtaa ei voi säätää ollenkaan kolmivaihelatauksessa, joka on ihan uskomaton lapsus mielestäni. Aina ottaa sen täyden virran mitä laturi antaa, 3x25A sulakkeilla talvella ei ole kovin hieno juttu, että auto vie 3x16A aina ladatessaan. No nyt on sitten pakko säätää kodin kiinteästä laturista max 8A, joka tarkoittaa sitä, että sitten halutessaan ei saa ladattua nopeammin. VMP.
...
Stellantiksen kamppeissakaan ei pysty tuota säätämään. Eikä myöskään tavoitevaraustasoa. Noissa laina-autoissa kun oli yksi Opel emokka ja yksi pösön e2008. Noh, ei noissa muutenkaan ollut paljoakaan kehumista :lol:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mukavaa, kun tänne on ilmestynyt juttua toisestakin EQE:stä :) Onnittelut kohtuullisen hyvästä valinnasta.

Pidemmät kommentit jää myöhempään, nyt näin kännykän äärestä Tokiosta.

Tietoviihteestä joskus kirjoitinkin. On johdannainen -98 tjsp periytyvästä NTG-systeemistä, siihen nähden toimii jopa yllättäen hyvin :idea: MB.OS on vissiin paraikaa teossa ja ilmeisesti (toimiessaan) muuttaisi asiaa. Toki vasta tulevaisuuden malleihin.

Sekoiluista, onkohan pikkuakun mahdollista häröilyä poissuljettu?

Latauksissa ei itse ole tarvinnut huomioida käytettävää tehoa. Tavoitetta olen säätänyt autosta tai kännykästä.

Onko muuten millä äänentoistolla, kuulemukset?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Henkka #2283 kirjoitti:
Su Kesä 09, 2024 06:32
Mukavaa, kun tänne on ilmestynyt juttua toisestakin EQE:stä :) Onnittelut kohtuullisen hyvästä valinnasta.

Pidemmät kommentit jää myöhempään, nyt näin kännykän äärestä Tokiosta.

Tietoviihteestä joskus kirjoitinkin. On johdannainen -98 tjsp periytyvästä NTG-systeemistä, siihen nähden toimii jopa yllättäen hyvin :idea: MB.OS on vissiin paraikaa teossa ja ilmeisesti (toimiessaan) muuttaisi asiaa. Toki vasta tulevaisuuden malleihin.

Sekoiluista, onkohan pikkuakun mahdollista häröilyä poissuljettu?

Latauksissa ei itse ole tarvinnut huomioida käytettävää tehoa. Tavoitetta olen säätänyt autosta tai kännykästä.

Onko muuten millä äänentoistolla, kuulemukset?
Kiitoksia 8)

Burmesterit on, mutta en ole kauhea kultakorva, oikein hyvältä nämä kuulostaa, mutta niin on tainnut kuulostaa omaan korvaan siedettävän hyvältä kaikki paitsi NG9-3 perusaudio joskus 20v takaa. Sen kohdalla jo huomasi, että nyt ei ole kovin kummoinen esitys :D mutta hyvin poppi soi siis ja bassot tuntuu lattian tärinänä pienelläkin äänenvoimakkuudella.

Mökille ajaessa range riitti hyvin, Espoosta Sulkavalle (n 360km muistaakseni) saavuttiin 41% latauksella, mutta välissä kävin Mikkelissä nostamassa latinkia 41->61% eli n. 20% olisi jäänyt mökille saapuessa. Nopeudessa ei säästelty ja oli kovaa sadettakin motarilla, eli oikein hyvä suoritus.

Onneksi laitoin laturiin kauppareissun ajaksi, nimittäin latausvirtaongelmat puolestaan jatkuu, mökille otin mukaan kolmivaihevirtalaturin Teslasta, no mutta eihän sillä mitään tehnyt, kun mökin sulakkeet on 3x16A, eli pamauttaa varmaan sulakkeet suht nopeasti jos Mersun iskee kiinni. Enpä tällaistakaan muistanut, kun Teslan kanssa menty vuosia ongelmitta.
Ihan uskomatonta miten tuota latausvirtaa ei saa säädettyä yhtään pienemmäksi, no eipä se auttanut kuin vetää 8A sukorasiasta virtaa, ja eipä se sillä kauheasti ennätä latautua yön yli. Ja lähin julkinen lataus on Savonlinnassa, jossa voi käydä lataamassa täyteen, mutta tämä tietää jatkossakin sitä, että paluumatkalla on taas käytävä letkun päässä jos ei halua tinkiä nopeudesta.

Ja sitten jos joku väittää, että Tesla tekee haamujarruja, niin Mersu tässä vasta kunnostautuukin. Mielenkiinnosta käytin vakkaria Kehä III:lla, mutta siinä auto jostain syystä jatkuvasti vatkaa 50 ja 80 rajoitusten välillä ja juuri kun on tottunut, että mennään 80kmh, niin jostain syystä Mersu päättääkin kesken kaiken, että nyt on 50 ja alkaa jarruttaa voimakkaasti. Kolme neljä kertaa jaksoin ja sitten totesin, että antaapa olla.

No matkalla sitten laitoin taas vakkarin päälle motarilla, muuten meni hyvin, mutta ohituksessa joku Bemari painoi persiissä kiinni, ja itsellä nopeutta vakkarissa 130kmh. Mersu päätti napata kiinni bussin 100kmh lätkästä ja alkoi tiputtaa nopeutta. Bemari takana suorastaan pillastui tästä touhusta.

Täytyy sanoa, että Teslan autopilot kaikkine puutteineen tuntuu olevan kyllä valovuoden edellä tätä systeemiä, kun tähän lisää vielä Bodomin ympäriajon, jossa Mersu ei pysty ajamaan yhtään mutkaa itsenäisesti.
Mutta Teslankin kanssa näitä käyttänyt lähinnä kokeilun halusta jokusen kerran, ja nyt on tämä Mersun systeemi on kokeiltu ja tuskin tulen enää käyttämään uudestaan montaa kertaa, kun tykkään mieluummin ajella itse.

Ja sitten toi reititys myös tökki pahasti idässä. Jostain syystä auto yritti ajattaa lähes tunnin pidempää reittiä jotain pientä hiekkatietä pitkin, kun tuonne ei suostunut kääntymään, niin sitten navi vaan päivitti reitin ja tiputti matka-aikaa 45min. Seuraavaksi sitten yritti ajattaa Juvalta lähes Puumalan kautta Sulkavalle, ja siinäkään reitissä ei mitään järkeä. Kun Puumalan käännöksen ohitti, niin sitten löysi taas reitille ja tiputti puoli tuntia pois..

Joku päivä tässä tuli karttadatan päivitys, ja nyt tämän kokemuksen jälkeen tuntuu, että siellä on kyllä todella pahasti bitit poikittain karttadatan osilta, en nimittäin aiemmin huomannut, että olisi tuolla tavalla vatkannut rajoituksia ja reitityksen mökille on osannut jokainen navi varmaan viimeiset 20 vuotta täysin ongelmitta.

Tässä nyt näitä huonoja ärsyttäviä puolia mainittu ehkä vähän liikaakin, mutta kylläpä pienet jutut osaa ärsyttää, varsinkin toi latausvirta :x no ei sentään ole enää vaihdellut arabiaksi :D

Ajamisessa on myös yksi ihmeellinen saksalainen erikoisuus, joka koskettaa myös ainakin Bemaria. Kaistaa vaihtaessa uraisella tiellä perä tuntuu "elastiselta" ja muljahtaa omaan takapuolituntumaan ikävästi, myös MB e300de, BMW 530e ja 330i tekivät tätä samaa, joten tuskin vika on kyseessä. Esim Audilla en taas moista elastisuutta ole havainnut. Mistä lie johtuu.

Muutoin auto on edelleen mainio ajaa ja istuin omalle peffalle oikein mukava, range mainio, popit soi ja hyvällä asfaltilla on myös hiljainen.

Edelleen vahvasti se fiilis, että kyllä Mersu auton osaa tehdä, mutta sähköauton osalta harjoitus tehnee mestarin seuraavan sukupolveen.

Haluiskohan joku softaguru selventää miksi se softan tekeminen on niin pirun vaikeaa sähköautoon, kun tavan dinoja on tehty vuosikymmeniä ja ei niissä kai vastaavia ongelmia ole ollut.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
repa
"Aero"
Viestit: 415
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja repa »

Hieman hämmentää tavallista perus saabistia keskustelu foorumilla mersusta? Miten keskustelu mersusta edesauttaa saab kultuurin edistämistä ja edelleen kehittämistä. Kysyn vaan.
#2260
96V4 projekti
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5865
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja tturku »

Keskustellaanhan täällä paljon muistakin merkeistä. Foorumilla on paljon tuttuja ja ainakin mielellään luen kaikista merkeistä ja malleista kokemuksia. Yhteinen tekijä keskustelijoilla kuitenkin lienee jonkinlainen suhde myös saabeihin. Tosiasia on kuitenkin että kun saabeja ei uusia enään tehdä, siirtyy osa käyttäjistä väkisinkin vain Saabeihin harrasteautoina.
Lisäksi koen erittäin mielenkiintoiseksi sähköautokeskustelut, koska ne ovat uudempaa tekniikkaa ja autot ja niiden tekniikka kehittyvät kohtuu hyvää vauhtia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
repa
"Aero"
Viestit: 415
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja repa »

Onko tuo klubin virallinen kanta asiaan vai pelkästään sinun oma näkemyksesi?
Joka tapauksessa antaa olla. Laitan jäsenyyteni harkintaan kun tulee maksun aika, en halua olla monimerkkikerhon jäsen.

Best regards
#2260
96V4 projekti
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5492
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja VKe »

Sohaisempa minäkin oman lyhyen näkemyksen ja mielipiteen. Onpa sitten osallistuttu :wink:

Minusta tälläinen monimuotoinen, asiallinen keskustelu ja kirjoittelu yksimerkki-autokerhon keskustelupalstalla on ihan sopivaa ja viihdyttävää. Ei syytä rajoittaa keskusteluja tämän osalta.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, minäkin olen samaa mieltä, että asiallista jutustelua voidaan käydä foorumilla muistakin merkeistä. Onhan näitä ketjuja myös Volvoista ja patteriautoista yms. Eihän näitä mikään ole pakko lukea, jos ei kiinnosta. Nämä muiden merkkien ketjut yms offtopikit ovat olleen viime aikoina foorumin aktiivisimpia ketjuja, joten sikäli ihan hyvä, että foorumi pysyy aktiivisena. Joidenkin mielestä tällainen esihistoriallinen keskustelufoorumi on jo niin muinainen juttu ja se pitäisi jo lopettaa kokonaan :twisted:

Eski
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Rommitommin havaintoihin. On helppo uskoa, että on juuri noin. Nopeuden sovittamisen luettuihin merkkeihin/karttadataan otin pois käytöstä parin kuukauden jälkeen. Luku tuntuu toimivan kohtuullisesti, mutta karttatiedossa vaikuttaa olevan heittoja. Ehkä enemmän kausirajoitusten ollessa vaihtumassa.
Hatara tuntuma on, että Virossa olisi ylipäätään toiminut paremmin.
Kaistallapitoavustin toimii kohtuullisesti käyttämilläni isommilla teillä ja mutkateillä tykkään enemmän ohjata itse.
Mutta joo, ihmeellisen alkeellista jotkin jutut ovat verrattuna yleiseen kehitykseen ainakin parhaimpiin verrattuna.

Tosiaan rengasmelu on vaimeaa ainakin hyvällä pinnalla, mutta omassa kohisee karkeammilla teillä lisä-äänieristyksestä huolimatta. Täällä Japanin sileiden teiden äärellä huomaa kuinka paljon merkitystä on tienpinnalla. Liikenteen melu on todella pientä, vaikka täyssähköjä on tosi vähän. Toisaalta hybridejä melkein kaikki loput.


Muihin aiempiin näkemyksiin. Mukava, jos näitä jotkut tykkäävät lukea ja sopii suunnilleen yleiseen pirtaan. Tänne autojutuista kirjoittaminen tuntuu vaan luontevalta, varmasti jo historian takia. Ja ovathan saabistit todettu olevan valveutunutta ja fiksua sakkia, varmasti näkyy foorumillakin.
Muutamien nimimerkit tunnistan jo vuosituhannen alusta lukien ja olenpa yhden aktiivikäyttäjän tavannut sattumalta muutama vuosi sitten sisäisen tarkastuksen kurssilla.
Jos Saabeja vielä tehtäisiin, varmaan ajaisin päivittäiset ajot sellaisella :saab:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7680
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Rommitommi kirjoitti:
Ma Kesä 10, 2024 22:17
.

Ja sitten toi reititys myös tökki pahasti idässä. Jostain syystä auto yritti ajattaa lähes tunnin pidempää reittiä jotain pientä hiekkatietä pitkin
Pysyikö navin mukaan kumminki tiel koko ajan?
Justiinsaha uutisoitiin et itärajal traktoreiden navisysteemeihin ei pysty luottamaan häirinnän takia.

Edit. Teslan laturistako ei saa suoraan tehoja tiputettuu?
Viimeksi muokannut tetammi, To Kesä 13, 2024 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7680
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eski kirjoitti:
Ke Kesä 12, 2024 07:00
Nämä muiden merkkien ketjut yms offtopikit ovat olleen viime aikoina foorumin aktiivisimpia ketjuja, joten sikäli ihan hyvä, että foorumi pysyy aktiivisena. Joidenkin mielestä tällainen esihistoriallinen keskustelufoorumi on jo niin muinainen juttu ja se pitäisi jo lopettaa kokonaan :twisted:

Eski
Tuossa Eski on varmaan oikeassa että ilman näitä topiikkeja foorumiaktiivisuus on niin olematonta että saattaa koko foorumi hävitä ja joutuu siirtymään faceen kokonaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5865
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja tturku »

repa kirjoitti:
Ti Kesä 11, 2024 22:34
Onko tuo klubin virallinen kanta asiaan vai pelkästään sinun oma näkemyksesi?
Joka tapauksessa antaa olla. Laitan jäsenyyteni harkintaan kun tulee maksun aika, en halua olla monimerkkikerhon jäsen.

Best regards
Ihan oma näkökulma/-kanta. Nämä aiheet sopivat hyvin alueen aiheeseen myös.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
aero
-
Viestit: 9115
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei nyt sillain liity juur Mersuun, mutta kyllähän me jauhetaan sivutolkulla lumilingoista, puhelimista, tietokoneista, lämmitysjärjestelmistä ja muistakin käyttöasioista. Onko erimerkkisistä käyttöautoista puhuminen saabismin ohessa tästä niin paljon erilaista? Etenkään, kun uusia Saab-autoja tai edes niiden henkisiä seuraajia NEVS-autoja ei ole tehty enää kymmeneen vuoteen.

Toisaalta, me jauhetaan myös sivutolkulla RC-autoista, moottoripyöristä, äänentoistosta ja muista harrastusjutuista, niin onko muista harrasteautoista saabismin ohessa niin erilaista?

Yhdistävä tekijä foorumilla on kuitenkin saabistinen mieli. Osalla meistä ei välttämättä tällä hetkellä ole Saabia kellä mistäkin syystä, mutta suuri osa porukasta on sellaista, että ehkä jo huomenna voi olla (vaikkei sitä itsekään vielä tänään tiedä), koska Saabissa kuitenkin on meille Sitä Jotakin, kuten myös Saab-yhteisössä.

Sen verran jaan rajoittavaa mielipidettä, että tykkäisin pyhittää Saab-osastot Saabeille, mukaanlukien projektiosasto eli jos olisi minun vallassani, siirtäisin projektiosastolta muunmerkkisten ketjut tänne yleiselle puolelle, ellei niihin tuupata Saab-tekniikkaa esim. T5 -moottorin muodossa ja näin tehdä vahvaa linkkiä Saabiin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

^
Hyviä näkemyksiä.
Tosiaan tuo projektiasia voitaisiin ohjeistaa vaikka noin, että yleiseen.


Rengasjutuista. Silmiin pisti seuraavassa renkaisiin liittyvät narinat https://www.topspeed.com/hybrid-car-mos ... -problems/
Vaikka kyse onkin monelta osin eri kokoonpanoista, näitä haasteita näyttää olevan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: M-B EQE

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

tetammi kirjoitti:
To Kesä 13, 2024 08:26
Rommitommi kirjoitti:
Ma Kesä 10, 2024 22:17
.

Ja sitten toi reititys myös tökki pahasti idässä. Jostain syystä auto yritti ajattaa lähes tunnin pidempää reittiä jotain pientä hiekkatietä pitkin
Pysyikö navin mukaan kumminki tiel koko ajan?
Justiinsaha uutisoitiin et itärajal traktoreiden navisysteemeihin ei pysty luottamaan häirinnän takia.

Edit. Teslan laturistako ei saa suoraan tehoja tiputettuu?
En usko, että tuolla oli tekemistä putlerin kanssa, vaan ihan tuntuu siltä, että teiden indeksointi ei täysin toimi ja välillä ehdottaa sitä lyhyintä ajomatkaa kilometrien perusteella, vaikka ajallisesti toinen reitti paljon fiksumpi ja jossain kohdissa taas logiikka sumenee entisestään ja ehdottaa niin pidempää tietä kuin pidempää aikaakin. Pari kertaa nyt tullut ajettua, ja samat virheet tehnyt kummallakin kerralla reitityksen suhteen. esim tähän tyyliin Mersu opastaa

Mutta nyt on noin 4000km takana jo Mersulla, ja edelleen range, penkit ja ajettavuus on hyvällä tasolla, mutta tän auton softa on kyllä sellanen susi, että en tiedä jaksanko enää taistella sen kanssa kovin montaa viikkoa, jotenkin päivittäinen käyttö on ihan jäätävää taistelua ja hermot menee joka kerta.

Tänäänkin oli niiiiin lähellä ettei saa nyrkistä koko keskinäyttö, kun mikään ei toimi, ei sitten saakeli yhtään mikään. Espoosta lentokentälle ja takaisin, ja kolme kertaa buuttasin näytön, kolme kertaa käynnistin puhelimen uudestaan, irrotin puhelimen pariliitoksen noin kymmenisen kertaa, mutta ei, ei vaan yhdistä android autoa tai bluetooth musiikkia millään. Aina kun on parituksen ottanut pois, niin Android auton ensimmäiseen käynnistykseen pitää pysäköidä. No sitten kolmannella pysäköinnillä alkoi ilmoittaa bussipysäkillä, että "este edessä" ja ei antanut lähteä ajamaan. No mietti hetken ja sitten päästiin taas liikkeelle.
( Eilen puolestaan tyttö unohti kengät kotiin, niin peruuttelin takas pihalle, niin auto ilmoitti, että risteävää liikennettä havaittu ja veti liinat täysin kiinni. Eipä siinä mitään ollut missään. )

Toi puhelimen pariliitos on kyllä jotenkin todella haasteellinen tälle autolle, kun sen kanssa saa tapella joka ikinen päivä, ja itse kun tykkään kuunnella haluamaani musiikkia enkä mitään Jaajon aamushowta, niin tämä muodostaa suorastaan ylitsepääsemättömän ongelman. Sinänsä hassua, kun jo vuoden 2010 Sitikassa pystyin kuuntelemaan bluetoothilla ongelmitta :roll:
Auto vieläpä tunnistaa, että puhelin on liitetty, mutta ilmoittaa samalla, että puhelinta ei yhdistetty, vaikka alhaalla näkyy, että on yhdistettynä ja valittu musiikkilähteeksi. Android auto lähtee välillä ihan ok, 90% kerroista ei millään. tähän tyyliin ja näin hyvin toimii Android Auto, ja bluetooth siis toimii yhtä hyvin kuin ekassa kuvassa, eli ei

Bluetoothkin toimii hyvin erikoisesti kun palattiin mökiltä, asiakas soitti kiireisen puhelun niin eiköhän toi Mersun systeemi päättänyt alkaa samalla sekunnilla yhdistämään Android Autoa, ja ääni katosi kokonaan. Laitoin bluetoothin ja wifin pois päältä puhelimesta, mutta jotenkin älyttömästi Mersu sai silti aloitettua uuden yhdistämisprosessin ja ääni katosi varmaan kymmenettä kertaa. Yritin sitten poistaa koko puhelimen pariliitoksen autosta, mutta ilmoitti, että "poistaminen ei onnistut". No lopulta tämä ratkesi niin, että pysäköin auton Mikkelintien varteen ja menin 20-30m päähän autosta, niin sain puhelun puhuttua. Ei varmaan tarvitse kertoa paljonko tossa kohtaa taas hatutti..
poistaminen ei onnistunut


Äppi on myös aivan katastrofi, yli puolessa pikalatauksista se ei vaan herää siihen, että auto on lataamassa, vaan ilmoittaa, että "latausjohto ei kytketty", vaikka auto lataa täyttä päätä. Pitää sitten lidlin/k-latauksen äpistä arvioida latauksen määrää ja sen perusteella katsella, että missäköhän tilassa se akku mahtaa olla. Hohhoijjaa tässä ollaan pikalataamassa

Sitten kun taas ajatteli, että laitetaas akku täyteen mökkireissua varten, ettei tarvitse pysähdellä. Kello kuusi aamulla laitoin sängystä lataamaan 100% asti, ja kymmeneltä piti olla valmista ja auto ilmoitti, että kaikki ok. Yhdeksän jälkeen katselin uudestaan, ja eihän se mitään ollut ladannut, vaan jostain syystä latausraja oli palannut 70%.

Kyllä on softassa kehittämistä, ei voi muuta sanoa.

E: aika varattu Veholle, en kertakaikkiaan pysty uskomaan, rtyä tässä on kaikki kunnossa. Yli kuukauden päähän menee Espoossa, katsotaan kestääkö hermot niin pitkälle :D

Ja Teslan laturissa ei tosiaan ole jännitesäätöä, kun Teslan maailmassa kaikkea ohjataan suoraan app:stä/autosta.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin