suojatiet turussa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: suojatiet turussa

Viesti Kirjoittaja wesku »

http://www.youtube.com/watch?v=bEOO_O_9 ... re=related

Hyvin on ainakin Turussa otettu mallia naapurimaan ajokulttuurista.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: suojatiet turussa

Viesti Kirjoittaja wesku »

Tänään aamulla melko vaaralliselta näyttävä tilanne tuossa http://goo.gl/maps/BiEvd

Olin itse Virmuntieltä kääntymässä vasemmalle, oikealta tuli jalankulkija, en joutunut hidastamaan tai pysähtymään koska olin vielä kauempana suojatien takana ja lähestyin hitaasti 30 rajoituksella. Vastakkaisesta suunnasta tullut auto ei huomioinut koiraa taluttavaa jalankulkijaa lainkaan vaan jalankulkija joutui pysähtymään keskelle tietä tilanteessa jossa oli jo ylittänyt keskiviivankin. Onnistui sentään pitämään sen koirankin poissa alta liukkaalla kelillä.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: suojatiet turussa

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuttu risteys, muistan kun 15-kesäisenä olin tulossa juuri kuvan suunnasta (siis kuvan ottajan suunnasta) ja kääntymässä vasemmalle Säkönkadulle. Sieltä vasemmalta tuli joku pappa takatuuppari-Skodan kanssa ja meinasi jyrätä nuoren PV-motoristin allensa. Heristeli nyrkkiä ja tööttäili että mitä se mopopoika sieltä oikealta tasa-arvoisessa risteyksessä noin vaan eteen tulee :lol:

Eli vaarallinen risteys, sen kertoo Saab-foorumin tilasto!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: suojatiet turussa

Viesti Kirjoittaja wesku »

AZP kirjoitti:Tuttu risteys, muistan kun 15-kesäisenä olin tulossa juuri kuvan suunnasta (siis kuvan ottajan suunnasta) ja kääntymässä vasemmalle Säkönkadulle. Sieltä vasemmalta tuli joku pappa takatuuppari-Skodan kanssa ja meinasi jyrätä nuoren PV-motoristin allensa. Heristeli nyrkkiä ja tööttäili että mitä se mopopoika sieltä oikealta tasa-arvoisessa risteyksessä noin vaan eteen tulee :lol:

Eli vaarallinen risteys, sen kertoo Saab-foorumin tilasto!
Tuo Säkönkatu-Virmuntie oli muuten aikana ennen Jaanintien rakentamista Hämeentielle asti varsin vaarallista seutua yleensäkin. Ehkä ne liikennemäärät oli hiukan pienempiä kuin Jaanintiellä nykyään mutta varsin vilkasta tuonkokoisille kaduille.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: suojatiet turussa

Viesti Kirjoittaja wesku »

Vastaa Viestiin