Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

No viime keväänä oli se 320i, mitenkään ei erityisesti innosta Bemari juuri nyt ja kutonen Bemarin keulille, kiitos. Ei pienintäkään kicksiä anna tommonen nelari. Ja E39 pitää olla, jos wanhan Bemarin laittaa vitossarjasta. Vanhemmat on meh.

Volvoon ei paikkamaalia vielä ole tullut hankittua, mutta muuten sävyissä kyllä löytyy, vanha yli 50-vuotias nalleni vahtii osaa, olisko kymmenkunta putelia vielä tuolla kellarissa ja tallissa. Jonkun verran löytyy jo valinnanvaraa, aina ei tartte ihan justiinsa sitä omaa hakea, hopeaakin löytyy montaa eri sävyä.

Kuva

Minä pahasti nyt pelkään että tämän säikeen lukijat joutuvat lähitulevaisuudessa pettymään, korkeintaan Mazda menee myyntiin, mutta kaupparintamalla tuskin tapahtuu mitään pitkiin aikoihin, ellei Volvo hajoa oikein kalliisti. Nythän tuolla on pilvin pimein myynnissä Saabia sun muuta, mutku ei tartte autoa tällä hetkellä kuin tyyliin joka 3. tai 4. päivä, niin tässäkin kalustossa on nyt liikaa.
Taitaa olla myynnissä olevista autoista päätellen sama tilanne monella.

Lämpenis nyt, että saisi Hondan ja Volvon työn alle ja sitten pihaa tyhjemmäksi. Katsotaan sitten kun oon taas Volvon varassa, mitkä ovat fiilikset. Eipä tuosta Mazdasta irtoavilla satasilla kovin kummoista peliä tilalle saa :D
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Nyt ei oikein ole otollinen aika myydä autoa. Kovin moni ei varmaan halua kaiken maailman renkaanpotkijoita omalle pihalleen köhimään.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tsaarela kirjoitti:
Ke Huhti 15, 2020 17:17
Nyt ei oikein ole otollinen aika myydä autoa. Kovin moni ei varmaan halua kaiken maailman renkaanpotkijoita omalle pihalleen köhimään.
Cabbeista pyydetään ainakin aika suolaisia hintoja tällä hetkellä. Syksyllä myydyn auton hinta voi "pahimmillaan" kaksinkertaistua :roll:

P.S. En ole muuten unohtanut sitä avaimenperäasiaa. Täytyy mennä käymään postissa, kun uskaltaa taas asioida muuallakin kuin pikaiseen lähikaupassa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

IC1970 kirjoitti:
Ke Huhti 15, 2020 16:41
No viime keväänä oli se 320i, mitenkään ei erityisesti innosta Bemari juuri nyt ja kutonen Bemarin keulille, kiitos. Ei pienintäkään kicksiä anna tommonen nelari.
Höpöjä, kyllähän Bemareissa selvästi paras kone on on se nelipyttynen vapari :mrgreen: Ihan niin kuin ainut oikea valinta Saabinkin keulalle on 3,0V6t :D :saab:

Jos tässä pitäisi itselle bemaria laittaa, niin ylivoimainen suosikki olisi E24 635 CSi. Nuo on kuitenkin niin pirun hintavia nykyjään, niin sitten kakkosvaihtoehtona kelpaisi joku E38 750i V12 koneella, mieluiten mustana.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey »

E24 on kevyesti parhaimman näköisiä bemareita mitä tähän päivään mennessä on tehty. Ajat jolloin hyväkuntoisia sai polkuhintaan taitaa olla kaukana takanapäin. :roll:

Porvoon autonmyynnin liikevaihto on kyllä laskenut huolestuttavaa tahtia. Kukaan ei varmasti veikannut Volvolle noin pitkää pitoaikaa eikä loppua näy...
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

E24 on kyllä hieno peli. Oma suosikkini on kuitenkin E31. Luukkulampuissa on vaan sitä jotakin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^ Tässä luisutaan muiden mukana. Päivityksenä täytyy alkaa vissiin laittamaan se, kun pääsee ajamaan edes sillä Volvon-ropposella. Tänään taitettiin yhdessä 38 miellyttävää kilometriä. Etätöistä lähdin neljäksi talon tyhjennyttyä niihin hommiin, mitä ei kotona voi tehdä, kurvasin Volvolla mennessä Mäkkärin Drive-Inniin ja nautin maukkaan tupla-juusto aterian autossa ihan sisällä. Mukitelineissä löytyy ja nahkapenkeistä on helppo pyyhkiä sotkua. En tietenkään sotkenut.

Seuraava suunniteltu käyttökerta Volvolle joskus ensi viikon puolella reilusti, viikonloppuna saanee käydä kertaalleen kaupassa Mazdalla, vaikka tänäänkin kannoin selkä vääränä ruokaa ja juomaa taloon, karmeita summia menee ruokaan nyt kun kaksi teiniä on kotiutettuna. Tai aikuisia miehiähän nuo jo ovat, no, ehkä tuo nuorempi vielä on vähän kakara. Huomaa konkreettisesti, kuinka paljon söivät verorahoilla koulussa ja anoppilassa koulun jälkeen.

Huomenna olis töitä ja sitten seuraavan kerran 1.5. Varovasti kurkkasin, että ihan kuin olisi vähän keli lämpenemässä. On mahdollisuuksien rajoissa, että saisi sekä Hondan, että Volvon vahattua loman aikana. Jää nähtäväksi. Hondan takaloksujen pienille pintaruosteille näytän ensin vähän rättiä ja tarvittaessa hyvin kevyesti Dremeliä. Mazdan tuulilasinpyyhkimet voisi irrottaa ja maalata, ehkäpä jopa myös pölykapselit. Odotettavissa siis jännittävää kuvasatoa pikku puuhastelusta. Same old, same old.

Mutta, aika vaikea on tällä hetkellä keksiä tekosyitä autokaupoille. Volvoa on tämänhetkisellä kulurakenteella suorastaan mahdoton ohittaa ja kun kilometrisuorite on esim. viimeisen kahden viikon ajalta alle 200 km, niin antaa tilanteen pysyä. Tässä on nyt aika tasan 2v siihen, että nuorempi poika saa ajokortin. Siinä tilanteessa sitten viimeistään jään yhden auton varaan, jos vanhempi on edelleen kotona ja pihassa on kaikille oma kiesi. Olen sillä tavalla asennoitunut, että otan tarvittaessa vaikka sen liisarin jolla vaan ajan ja pidetään poikien autoista yhdessä huolta, sitten kun lentävät pesästä, on ehkä aika panostaa taas omaan autoiluun.

Mutta sanotaanko, että suurin yllättäjä tässä pelissä on tuo Volvo. Hoitamattoman ja ränstyneen kuoren alta on pikku vaivalla ja täsmätoimilla paljastunut toistaiseksi hyvin toiminut yksilö, kun ne muutamat ominaisuudet antaa anteeksi, eikä anna pienten kitinöitten/natinoitten haitata, sitä varten on stereot joista lähtee tarpeeksi ääntä. Joskus näinkin, toki nollassa olleet ennakko-odotukset on ollut helppo ylittää.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hommat etenee. Ihan asiallinen keli oli tänään ja kas, Hondan takalokarien kaarien sisäkantti on hoidettu kummaltakin puolelta. En sen kummemmin kelloa vilkuillut, mutta taisi siinä 3-4 tuntia mennä mukavasti.

Putsasin ensin ja hinkkasin kliinerillä, niin näki hyvin, missä oli pientä kuplaa maalin alla. Hioin Dremelillä kaiken pintaruosteen pois ja kuplat samaten kiiltävälle metallille. Sitten ruosteenesto-pohjamaalia pikkupullosta pensselillä ja omaa väriä, no, ainakin Hondan Satin Silveriä päälle. Olisko ollut Insightiiin aikoinaan kun hankin vai Jazziin, en muista. Kelpaa hyvin. Kuvasta näkee aika hyvin, ettei ollut kysymys suuren suuresta ongelmasta, ruosteenestomaali on tuossa jo pinnassa.
Kuva

Jos myynnissä olevia tämän koppaisia Hondia katsoo, niin 2/3 on takaloksujen osalta siinä kunnossa, että koko tuo kantti on täysin ruvella ja ruoste on jo näkyvissä sivuilla. Tässä on vielä hyvässä iskussa. Tällä fiksillä mennään ensi kevääseen ja ihmetellään sitten taas. Jos kerran vuodessa muutaman tunnin uhraa jää ongelma ja kustannus pieneksi. Ei mitään hifiä ole tämä, tietenkään, mutta ainakin tietää mistä on kysymys kun itse tekee. Onhan tossa noita esimerkkejä jatkuvasti, kun on teetetty takaloksuille vaikka ja mitä, maksettu 500 euroa ja vuoden päästä taas puskee läpi. Ei kiitos.

Naapurin kanssa vaihdoin sanasen ja näillä näkymin kelit lämpenee maanantaiksi siihen malliin, että Honda mennee nosturille sunnuntai-iltana ja laitetaan kotelosuojat pohjaan ym. heti maanantai-aamuna. Laitoin satsin pannuhuoneeseen säilöön, niin ovat sitten notkeaa kamaa kun aika koittaa. Volvo hoidetaan varmaan heti perään. Sitten mulle jää pari päivää aikaa pestä ja vahata autoja, ennen kuin taas viilenee siihen malliin, että vahaus on nou nou.

Tsekkasin muuten nyt viimein, että onko tuo Hondan vetokoukku irrotettavaa mallia. On se, edellinen wanhan liiton omistaja oli työntänyt kupin täyteen vaseliinia, hyvin irtosi ja meni paikalleenkin. Muuten saa nököttää paikoillaan, mutta pitää ainakin ennen leimaa tsekata, että irtoaa, jos sattuu sellainen leimasetä, joka on kiinnostunut tuosta. Kerran on tullut sanomista. Eikä tule toista kertaa.
Kuva

Öljytkin tsekkasin Hondasta, 14kk ikäiset ja n. 7500 km ajetut alkoivat olla lähellä minimiä, lisäsin puoli litraa ja vaihdetaan lähiaikoina uudet. Sekä Volvo että Honda tykkää vähän öljystä, mutta ei mitään hälyttävää, ihan normaalia noille metreille.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Se Volvon öljypohja on jotenki epäsymmetrinen tms. Se tikun eka neljännes/kolmannes/puolikas menee nopsaa, mut ei se minimiin tipu samaa tahtia. Tai niin ainaki muistelen... Olettaen siis, että lisäilet ajois etkä minimis. Ja jäähdytysneste lakkaa katoamasta, kun päästää ronskisti minimiin ja lakkaa lisäämästä :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Joo, kun muistelen missä öljyn pinta oli Volvon saadessani jolloin litkuilla oli takana 13000km, niin vähän luulen, että ainakin tämänhetkisellä ajosuoritteella ei tarvitse vuoden syklillä lisätä. Mä olen nyt noilla öljyillä ajanut vajaat 2500 km ja sen verran on maksimista pudonnut, että sen havaitsee. Tilanne hallinnassa.

Onkohan toi jäähdytysnesteen pinta kylmänä minimissä joku yleismaailmallinen juttu. Aika hemmetin monessa autossa on sama ominaisuus, nyt pihassa olevista Volvossa ja Hondassa, kaikki mun monet Toyotat ovat olleet samanlaisia, eli just toi, jos minimissä makaava jäähdytysnesteen pinta häiritsee ja lisäät, niin sinne se aina vajoaa. Ei vajoa, kun annat olla :D Pitäis kai olla samanlaiset merkinnät kuin laatikkoöljyjen ja ohjaustehostimen nesteen kohdalla, hot/cold. Focuksessa pinta oli jäähkärissä iloisesti viivojen puolessa välissä, piristävä poikkeus...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Voi se yleismaailmallinen olla, mutta erilaisiakin nuoria on... Ainaki Saabeis kuuma maksimi on ja pysyy, samaten Astra K oli samalla kuumalla maksimipinnalla sen pari sataa tuhatta :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kyllä meillä tuossa Mohikaani-Saabissa se neste tahtoo aina asettua siihen kylmän tasolle, laitto lisää eli ei.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Volvon öljytikun min - max väli on 2l niin puoltaväliä alemmas ei kannata laskea jos hupenee. Mulla S40 10tkm öljynvaihtovälillä ei kylläkään tikussa pinta tipu kuin pari milliä.
Jäähdytinnestepinta elää ajossa kylmänä lähties ja kuumana katsottaessa aika paljon ( ihan ominaisuus näissä) joten yli min en ole omassakaan enää lisännyt sen jälkeen kun ylävesiletku vaihtamalla sai ainoan vuodon pois. Tonnarissa taas nesteen lisäily loppui vuotaneen lämppärinkennon jälkeen, min siinäkin pysynyt.ilman lisäilyä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Hyvä muistutus tuo 2 litraa. Sitähän sai tosiaan silloin ostaessa lisätä sen vajaat 1.5 litraa, että pääsi taas ylämerkin hujakoille. Ehdottomasti tosiaan on syytä lisätä jo hyvissä ajoin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Mitä tekee viiskymppinen mies, kun sillä on ensimmäinen lomapäivä ja keli on asiallinen. No ropaa autonromujaan täyden työpäivän verran, tietenkin ! Aloitin klo 10 ja lopetin vähän yli klo 18, välissä pari pientä ruokapaussia. Mutta kyllä saatiin aikaankin, perskuta 8O

Tosta se lähti
Kuva

Kuusi litraa Mastonin kotelosuojaa. Hintaa yhteensä 47.94 euroa.

Siinä Hondan lähtökohta alustan suhteen. Ihan ok, siellä täällä kellersi, muttei mitään ihmeellistä. Ihan hyvässä kunnossa 12-vuotiaaksi Accordiksi.
Kuva

Tuommoinen siitä tuli, lienee tämänkin auton paalaaminen pohjan suhteen siirtynyt ainakin hieman eteenpäin ?
Kuva

Siinä on Honda käsittelyssä verhottuna, Volvo odottaa etualalla vuoroaan. Työläisestäkin näkyy osa :D Keli oli mitä parhain, aivan täydellinen.
Kuva

Ajelin Hondan pihan laitimmaiseen nurkkaan kuivumaan, odottelin ensin n. 20 minuuttia, sen verran kestää, kun mönjä lakkaa tippumasta. Sitten Volvo tilalle, tehtiin liukuhihnalla, niin tekijä selvisi yhdellä itsensä siistimisellä ja yhdellä ruiskun putsaamisella yms.
Tuosta lähti Volvon kohdalta
Kuva
Tankki on fiksusti muovia, pannat rusehtaa, mutta kuten näkyy, taka-akseli oli oikein mainiossa kunnossa

Kuten oikeastaan koko pohjakin
Kuva

Jos ei noi ulkopellit ole ihan isompien Volvojen tasoa, niin alusta on kyllä melkein yhtä hyvässä iskussa kuin taannoisen -02 vuotisen S80:n. Sanoisin, että neljä vuotta vanhempi Volle oli hitusen siistimpi alustastaan kuin Honda...

Siinä edestäpäin kuvattuna käsittelyn jälkeen Volvo
Kuva

Tuossa ihan perästä
Kuva

Ja siinä bensatankin alta perästä
Kuva

Volvo sai jäädä vuorokaudeksi nosturille kuivattelemaan.

Honda helmoja siistiessäni huomasin, että matkustajan puolen etuoven alareunassa oli pikkuinen ruostetäplä ulkopuolella näkyvissä. Lähti paidalla hinkkaamalla veks, mutta pikkuinen kupru siinä on, pitää hioa auki. Samaten viime syksynä kotelosuojattu samaisen oven kittisauma/alareuna oireilee kevyesti oven alimmassa terävässä kantissa pieneltä matkalta, pitää tehdä pieni pysäyttävä isku siihenkin. Accordin perisynnit, oli faceliftin jälkeisten vuosimallien ovien alareunat ja nuo takalokarien kaaret saa kyllä pillastumaan, jos ei ole tarkkana.

No mitäs sitten kun kaksi oli kyllästetty aineille. Niin, kolme litraa per auto on just sopiva annos tuon kokoisille. Kummassakaan ei ole kovin paljoa muovia pohjassa, joten pääsee aika hyvin ruiskuttelemaan joka paikkaan.

Niin, Mazda. Pyyhkijänvarret olivat järkyttävät, etenkin tuo "tuulenpidin" kuskin puolella, muutenkin varret vuorotellen ruostetta, haalistunutta mustaa ja ihan kokonaan kiiltävää kun oli musta kulunut pois.
Kuva

Dremel osoittautui tässäkin aivan loistavaksi täsmähiojaksi, loistava kapistus ! Tuossa oli jo jokunen kerros vedetty pohjaväriä
Kuva

Ja siinä ne ovat jo paikoillaan lopullisesssa värissään. Nyt kehtaa katsoa autoa edestäkinpäin.
Kuva

Takaluukun kannessa oli tyhmännäköinen vanhasta tarrasta jäänyt liimajämä. Kyllä oli rasti. Kokeilin kaikenlaisia kikkoja, kunnes ihan itse löysin toimivan ratkaisun. Eli kuumailmapuhaltimella 300-astetta jämille ja Mirkan korkkityyny jonka taisin ostaa kun Camryn takakaaret laitoin pari vuotta sitten.
Kuva

Ensin lämpöä ja sitten ylhäältä alas, lähti näpäkästi ja naarmuttamatta. Saa käyttää. Tehonneet ei tinneri, kliineri jne., mutta tämä tehosi.

Tässähän on tosiaan myös vetokoukku. Ihan Kovilin irrotettava. Huolsin sen, eli WD-40 näkyviin osiin ja sisälle kuvassa näkyvästä purkista, joka on seurannut matkassani jostain 90-luvun alusta, vieläkin riittää. Itse asiassa aika sopiva aine, koska purkki lienee aika samanikäinen Mazdan kanssa ! Koukku kestää 1600 kg sanoo kilpi, autolla saa vetää 1200 kg jarrullisena. Kaippa tuo jonkinlainen myyntivaltti on, kun tästä alkaa eroa tehdä ? No, nyt lähtee pois ja menee paikalleen sujuvasti.
Kuva

Ja ne kapselit. Ovat alkuperäiset ja kuuluvat autoon. Kuvassa oleva on sieltä paremmasta päästä...
Kuva

Pesin ja karhensin hiekkapaperilla, en alkanut hiomaan syöpymiä, ei mitään järkeä, liikaa hommaa.
Siispä pohjamaali
Kuva

Ja vannehopeaa lopulliseksi väriksi. Kraaterit näkyy kun tihrustaa, mutta metrinkin päästä jo ihan hyvä ja ennenkaikkea yksivärinen. Testikappale onnistui siksi hyvin, että huomenna sitten loput kolme.
Kuva

Pikkujuttuja, mutta kun osuvat omaan silmään, niin varmasti jonkun muunkin. Kivaa oli. Huomenna jatketaan, maalaan loput kapselit, sitten Mazda pesuun ja talliin, vahaan sen nyt pois alta. Sitten vahausvuoroon Honda ja viimeisenä Volvo. Eiköhän siinä saada tämä viikko kulumaan. Sopivia kelejä pitää ainakin perjantaihin, joten hyvältä vaikuttaa. Sikäli mikäli kun vaan äijän kunto kestää !

Tuli tässä touhutessa mieleen, että on tää vaan kivaa ja mielekästä. Jos Mazdan, Hondan ja Volvon kanssa on näin "hauskaa", niin mitäs sitten jos tohon löytyisi asiallinen :saab: Vielä on kesää jäljellä, katsotaan, josko jo ensi viikolla Mazda pääsee myyntiin. Niin, sellainen huomio siitä, että kun ajelee säännöllisesti, niin ei naputtele venttiili tms. Käy ja kukkuu kuten pitää. Parin ominaisuuden takia tuossa kannattaa käyttää moottori-ja sisälämppäriä n. +5 asteeseen saakka, niin ei tarvitse kuunnella esim. nopeusmittarin pärinää alkumatkasta. Tosin senkin asettumiseen on kikka jo tiedossa. Yli vitosen lämmöissä homma toimii ilman ominaisuuksia. Hellurei vaan näitten vääränmerkkisten parista, koittakaa kestää.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin