Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Vag areenalta voi käydä nauramas/itkemäs takavalotakuuta konsernin merkeistä.Esim mun 200tkm ajettu focus farkku sai kaikki luukut takuuseen 6.5v iässä,toisin kuin nykyinen touran mis etulokari kiinnitys/suunnittelu virhe hinkkaa maalin pois tietystä kohtaa.Takuu %70 heille ja 30% mulle 120tkm ja 5.5v iässä.Toki tuossa hinnassa oli sit naurus piteleminen,hinta etulokarin irroitus,maalaus 1200 8O eli tuonnehan se "takuu" oli hintaan leivottu.Korjasin sit ihan itse,eikä 2 v aikana mitää näkyväää ole tullu sinne(vahva sinkitys oli pelleis,ihan ohut pinta ruoste läsnä)
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Ei onnistunu Suomessa, korjaamo vaihtoi 2 kertaa väärän puolen akselin. :D Toki kai se olisi sitten viimein onnistunu täälläkin mutta ei enää ehtinyt, kun lähtö tuli vastaan, ja tilasin itselleni Ranskaan akselin odottamaan. Oli muuten siellä yli 100:- kalliimpi. Toisaalta sikäläinen akseli oli kerralla kunnollinen. Täällä myydyt "tehdaskunnostetut" väärälle puolelle täristivät jo valmiiksi kiihdytettäessä. Pitää nyt tapella tuollaisesta vielä rahat takasi.

Auto C5 -03 2.2HDi

V.J.S kirjoitti:
kimmoa kirjoitti:Pitkiä matkoja ootte ajaneet. Tuun juuri kotiin Ranskasta. Sitikkaan piti täällä vaihtaa vetonivel. Kilsoja 467000.
Kyllä kait se vetarin vaihto ois Suomessakin onnistunut, ei varmaan sen takia olisi tarvinnut Ranskaan ajella? :D

Mikäs sitikka kyseessä?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ei ole mitään rajaa fooordin porsimisella :( Nyt se vinkuu että avaimen patteri on vähissä ja pitäisi vaihtaa lähiaikoina :| Nooh, taidetaan ajella vara-avaimella 40tkm huoltoon asti (~1500km to go) ja pistetään patteri uusiksi siellä :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Nyt on pulkka kelkottu 40tkm huoltoon, katsotaan mimmonen vikalista odottaa kun auton...eiku siis Foordin, haen. Tilattuna siis 40tkm huolto, kuskin oven saranan valohoito ja kakeen uusi patteri.
Ensimmäinen "talvioirekin" ilmeni, apukuskin peili ei taittunut parkkiasentoon kun pistin ovet lukkoon merkkihuollon pihalla. Kuskin peilin pitämän rutinan perusteella arvelen sen olevan umpikohmeessa :D Nooh, sulaa varmaan huoltohallissa... :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Mitenhän tuo 1.0 turbo toimisi flexfuelina? :)
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^Ilmeisen huonosti kun edelleen 1.1.2014 päivätyssä hinnastossa flexifuelit on 1,6litraisia. Nyt tosin 150hv turboja, aiemmin oli 1,6 flexifuelit vaparikoneella. Litran ekoihmeet menee edelleen ihan normibensalla. Henkilökohtaisesti tuolla ei ole mitään väliä, koska firman polttoainekortissa lukee "Neste", joka tuskin koskaan ottaa (R)E85 etanolipolttoainetta tarjontaansa, kun ovat niin kiireisiä puristellessaan vinkuintiassa palmuista öljyä biodiisseleihinsä :D

Tohon meikäläisen pulkkaan piti tilata repullinen varaosia huollon lisäksi. Kuskin oven rajotintappi siellä "narisi" (ei sarana), voitelu auttoi kuulemma parin oven avauksen verran jonka jälkeen ääni palasi --> uusi rajoitinmekanismi nyt siis tilattu ja asennellaan joskus kun osa saapuu. Muuten toivotteli kovaa ajoa ja tervetuloo uudestaan 20tkm/1vuosi päästä. Apparin peilikin oli sulanut ikijäästään huoltohallissa ja taittuu taas niin kuin kuuluukin kun ovia lukitsee/availee.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Mites näissä uusissa EcoBoosteissa toimii RE85 talvella? Ymmärsin toisaalta tällä foorumilla, että Fordin aikaisemmat Flexifuelit olisivat olleet melkoisia vitsejä talvikäytössä. Järjestelmä perustuu vain etanolipitoisuusmittariin ja mitään muuta ei olekaan sitten huomioitu moottorinohjauksen toiminnassa kylmissä lämpötiloissa eli lähinnä starteissa ennen kuin moottori lämpenee.
v4super
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 08:41

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja v4super »

Ite olen ajanut tuommosella Focus ecoboostilla juuri otsikon koneella ja olin positiiviseseti yllättynyt, mikään rakettihan se ei ole mutta liekkö se tarkotuskaan. :arrow: Kolmimukinen murisee kivasti ja ihan riittävä perusajoon. Muutenkin Focuksen alusta ja ajotuntuma miellytti. Kulutuskaan ei ollut paha jotain 5-6L/100 hämeen mutkateillä.. Sisusta hiukkasen mielenkiintoinen omaan makuun mutta hyvä pirssi. :D
none
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

http://sv.bsr.se/products/t2678/

Nyt sais BSR viriä koneeseen...... :mrgreen:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

apu,apupoika kirjoitti:http://sv.bsr.se/products/t2678/

Nyt sais BSR viriä koneeseen...... :mrgreen:
Näköjään vaan 100 heppaseen, eikä 125heppaseen tulisi kuin rupiset 15hv lisää, sikäli mikäli edes sitäkään, eli tod.näk. tuolla saa 100 hv säästömallin piristettyä originaalin 125hv tasolle ja alkujaan 125 heppasessa ei tuosta varmaan ole mitään iloa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Mono »

Kyllä tuossa aika paljon lupaillaan pelkällä softalla?

Kuva
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Olishan siinä hyvä kestotesti koneelle.. :roll:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Niin siis toi virisettihän on vaan 100hv malliin. Tismalleen sama rauta siinä on kuin 125hv koneessa. Kun vähennetään virisarjaan kuuluvan BSR-tarran tuomat 15 lisähevosta (ainahan nuo viripuljujen staget lupaa enemmän mitä antavat), niin eihän tuo setti muuta tee kuin nostaa 100hv mallin 125hv orkkiksen tasolle.
Eli vielä jäädään odottelemaan josko tulis kunnon stagesetti tohon 125hv malliinkin...

Ja hyvä että VAG on myös herännyt todellisuuteen ja kehittävät kunnon koneen. Äkkiseltään ei tarvitse kauaa pohtia että mikä pata on ollut maalitauluna kun tätä "uutuutta" on alettu suunnittelemaan, mutta silti on tehoissa jääty esikuvasta :mrgreen:
http://www.iltalehti.fi/autot/2014020818014890_au.shtml
Iltapulu kirjoitti:Auto on nelipaikkainen ja perusmoottorina on kolmisylinterinen 1,0-litrainen TSi moottori, 110 hevosvoimaa ja moottorin kokoon nähden huikea vääntö - 175 Nm jo 1500 rpm kierroksilla
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja mikan »

1.5 litraa ja 400 hv. Tälläinen pitäis saada Nissan Micraan. :)

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Mono »

V.J.S kirjoitti: Ja hyvä että VAG on myös herännyt todellisuuteen ja kehittävät kunnon koneen. Äkkiseltään ei tarvitse kauaa pohtia että mikä pata on ollut maalitauluna kun tätä "uutuutta" on alettu suunnittelemaan, mutta silti on tehoissa jääty esikuvasta :mrgreen:
http://www.iltalehti.fi/autot/2014020818014890_au.shtml
Iltapulu kirjoitti:Auto on nelipaikkainen ja perusmoottorina on kolmisylinterinen 1,0-litrainen TSi moottori, 110 hevosvoimaa ja moottorin kokoon nähden huikea vääntö - 175 Nm jo 1500 rpm kierroksilla
Iltapulu kirjoitti:Ulkonäön perusteella VW Tiguania pienempi ja kompaktimpi Taigun taittuisi kyllä varmasti myös Euroopan ja Suomen markkinoille, mutta ilmeisesti auton rakenteita ei ole suunniteltu vaativille Euroopan markkinoille. Tämän voi päätellä jo siitä, että auton omapaino jää alle 1 000 kilon.
:?:
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Vastaa Viestiin