
Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Vag areenalta voi käydä nauramas/itkemäs takavalotakuuta konsernin merkeistä.Esim mun 200tkm ajettu focus farkku sai kaikki luukut takuuseen 6.5v iässä,toisin kuin nykyinen touran mis etulokari kiinnitys/suunnittelu virhe hinkkaa maalin pois tietystä kohtaa.Takuu %70 heille ja 30% mulle 120tkm ja 5.5v iässä.Toki tuossa hinnassa oli sit naurus piteleminen,hinta etulokarin irroitus,maalaus 1200
eli tuonnehan se "takuu" oli hintaan leivottu.Korjasin sit ihan itse,eikä 2 v aikana mitää näkyväää ole tullu sinne(vahva sinkitys oli pelleis,ihan ohut pinta ruoste läsnä)

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ei onnistunu Suomessa, korjaamo vaihtoi 2 kertaa väärän puolen akselin.
Toki kai se olisi sitten viimein onnistunu täälläkin mutta ei enää ehtinyt, kun lähtö tuli vastaan, ja tilasin itselleni Ranskaan akselin odottamaan. Oli muuten siellä yli 100:- kalliimpi. Toisaalta sikäläinen akseli oli kerralla kunnollinen. Täällä myydyt "tehdaskunnostetut" väärälle puolelle täristivät jo valmiiksi kiihdytettäessä. Pitää nyt tapella tuollaisesta vielä rahat takasi.
Auto C5 -03 2.2HDi

Auto C5 -03 2.2HDi
V.J.S kirjoitti:Kyllä kait se vetarin vaihto ois Suomessakin onnistunut, ei varmaan sen takia olisi tarvinnut Ranskaan ajella?kimmoa kirjoitti:Pitkiä matkoja ootte ajaneet. Tuun juuri kotiin Ranskasta. Sitikkaan piti täällä vaihtaa vetonivel. Kilsoja 467000.![]()
Mikäs sitikka kyseessä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ei ole mitään rajaa fooordin porsimisella
Nyt se vinkuu että avaimen patteri on vähissä ja pitäisi vaihtaa lähiaikoina
Nooh, taidetaan ajella vara-avaimella 40tkm huoltoon asti (~1500km to go) ja pistetään patteri uusiksi siellä 



-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Nyt on pulkka kelkottu 40tkm huoltoon, katsotaan mimmonen vikalista odottaa kun auton...eiku siis Foordin, haen. Tilattuna siis 40tkm huolto, kuskin oven saranan valohoito ja kakeen uusi patteri.
Ensimmäinen "talvioirekin" ilmeni, apukuskin peili ei taittunut parkkiasentoon kun pistin ovet lukkoon merkkihuollon pihalla. Kuskin peilin pitämän rutinan perusteella arvelen sen olevan umpikohmeessa
Nooh, sulaa varmaan huoltohallissa... 
Ensimmäinen "talvioirekin" ilmeni, apukuskin peili ei taittunut parkkiasentoon kun pistin ovet lukkoon merkkihuollon pihalla. Kuskin peilin pitämän rutinan perusteella arvelen sen olevan umpikohmeessa


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mitenhän tuo 1.0 turbo toimisi flexfuelina? 

Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^Ilmeisen huonosti kun edelleen 1.1.2014 päivätyssä hinnastossa flexifuelit on 1,6litraisia. Nyt tosin 150hv turboja, aiemmin oli 1,6 flexifuelit vaparikoneella. Litran ekoihmeet menee edelleen ihan normibensalla. Henkilökohtaisesti tuolla ei ole mitään väliä, koska firman polttoainekortissa lukee "Neste", joka tuskin koskaan ottaa (R)E85 etanolipolttoainetta tarjontaansa, kun ovat niin kiireisiä puristellessaan vinkuintiassa palmuista öljyä biodiisseleihinsä
Tohon meikäläisen pulkkaan piti tilata repullinen varaosia huollon lisäksi. Kuskin oven rajotintappi siellä "narisi" (ei sarana), voitelu auttoi kuulemma parin oven avauksen verran jonka jälkeen ääni palasi --> uusi rajoitinmekanismi nyt siis tilattu ja asennellaan joskus kun osa saapuu. Muuten toivotteli kovaa ajoa ja tervetuloo uudestaan 20tkm/1vuosi päästä. Apparin peilikin oli sulanut ikijäästään huoltohallissa ja taittuu taas niin kuin kuuluukin kun ovia lukitsee/availee.

Tohon meikäläisen pulkkaan piti tilata repullinen varaosia huollon lisäksi. Kuskin oven rajotintappi siellä "narisi" (ei sarana), voitelu auttoi kuulemma parin oven avauksen verran jonka jälkeen ääni palasi --> uusi rajoitinmekanismi nyt siis tilattu ja asennellaan joskus kun osa saapuu. Muuten toivotteli kovaa ajoa ja tervetuloo uudestaan 20tkm/1vuosi päästä. Apparin peilikin oli sulanut ikijäästään huoltohallissa ja taittuu taas niin kuin kuuluukin kun ovia lukitsee/availee.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mites näissä uusissa EcoBoosteissa toimii RE85 talvella? Ymmärsin toisaalta tällä foorumilla, että Fordin aikaisemmat Flexifuelit olisivat olleet melkoisia vitsejä talvikäytössä. Järjestelmä perustuu vain etanolipitoisuusmittariin ja mitään muuta ei olekaan sitten huomioitu moottorinohjauksen toiminnassa kylmissä lämpötiloissa eli lähinnä starteissa ennen kuin moottori lämpenee.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ite olen ajanut tuommosella Focus ecoboostilla juuri otsikon koneella ja olin positiiviseseti yllättynyt, mikään rakettihan se ei ole mutta liekkö se tarkotuskaan.
Kolmimukinen murisee kivasti ja ihan riittävä perusajoon. Muutenkin Focuksen alusta ja ajotuntuma miellytti. Kulutuskaan ei ollut paha jotain 5-6L/100 hämeen mutkateillä.. Sisusta hiukkasen mielenkiintoinen omaan makuun mutta hyvä pirssi. 


none
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Näköjään vaan 100 heppaseen, eikä 125heppaseen tulisi kuin rupiset 15hv lisää, sikäli mikäli edes sitäkään, eli tod.näk. tuolla saa 100 hv säästömallin piristettyä originaalin 125hv tasolle ja alkujaan 125 heppasessa ei tuosta varmaan ole mitään iloa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kyllä tuossa aika paljon lupaillaan pelkällä softalla?


Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Olishan siinä hyvä kestotesti koneelle.. 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Niin siis toi virisettihän on vaan 100hv malliin. Tismalleen sama rauta siinä on kuin 125hv koneessa. Kun vähennetään virisarjaan kuuluvan BSR-tarran tuomat 15 lisähevosta (ainahan nuo viripuljujen staget lupaa enemmän mitä antavat), niin eihän tuo setti muuta tee kuin nostaa 100hv mallin 125hv orkkiksen tasolle.
Eli vielä jäädään odottelemaan josko tulis kunnon stagesetti tohon 125hv malliinkin...
Ja hyvä että VAG on myös herännyt todellisuuteen ja kehittävät kunnon koneen. Äkkiseltään ei tarvitse kauaa pohtia että mikä pata on ollut maalitauluna kun tätä "uutuutta" on alettu suunnittelemaan, mutta silti on tehoissa jääty esikuvasta
http://www.iltalehti.fi/autot/2014020818014890_au.shtml
Eli vielä jäädään odottelemaan josko tulis kunnon stagesetti tohon 125hv malliinkin...
Ja hyvä että VAG on myös herännyt todellisuuteen ja kehittävät kunnon koneen. Äkkiseltään ei tarvitse kauaa pohtia että mikä pata on ollut maalitauluna kun tätä "uutuutta" on alettu suunnittelemaan, mutta silti on tehoissa jääty esikuvasta

http://www.iltalehti.fi/autot/2014020818014890_au.shtml
Iltapulu kirjoitti:Auto on nelipaikkainen ja perusmoottorina on kolmisylinterinen 1,0-litrainen TSi moottori, 110 hevosvoimaa ja moottorin kokoon nähden huikea vääntö - 175 Nm jo 1500 rpm kierroksilla
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
V.J.S kirjoitti: Ja hyvä että VAG on myös herännyt todellisuuteen ja kehittävät kunnon koneen. Äkkiseltään ei tarvitse kauaa pohtia että mikä pata on ollut maalitauluna kun tätä "uutuutta" on alettu suunnittelemaan, mutta silti on tehoissa jääty esikuvasta![]()
http://www.iltalehti.fi/autot/2014020818014890_au.shtml
Iltapulu kirjoitti:Auto on nelipaikkainen ja perusmoottorina on kolmisylinterinen 1,0-litrainen TSi moottori, 110 hevosvoimaa ja moottorin kokoon nähden huikea vääntö - 175 Nm jo 1500 rpm kierroksilla
Iltapulu kirjoitti:Ulkonäön perusteella VW Tiguania pienempi ja kompaktimpi Taigun taittuisi kyllä varmasti myös Euroopan ja Suomen markkinoille, mutta ilmeisesti auton rakenteita ei ole suunniteltu vaativille Euroopan markkinoille. Tämän voi päätellä jo siitä, että auton omapaino jää alle 1 000 kilon.

Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.