Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Vähä kyl tuuli riepotti
Kai ajoit ees lenkin
Noh. Ite ajoin katto auki heti seuraavana päivänä ja oli sentään lunta maassa.
Kai ajoit ees lenkin
Noh. Ite ajoin katto auki heti seuraavana päivänä ja oli sentään lunta maassa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
En uskaltanu kokeilla miten nahkakypäräni reagoi motarilla muiden autojen paskavesisumuun.
Muutenkin muuten aika varovainen avon kanssa. Eihän siitä nää ulos puoliakaan mitä premium-Rellusta, takakulmat pimennossa kuin Kuplassa jne. Ja koko ajan mietin normaaliakin enemmän mistä suunnasta joku kiireinen työmatkalainen tulee päälle.
Lisäksi kun tuntuu tai tunnistaa sen, että aika harvinainen peli on alla, niin jänskättää jos menee ruttuun niin saako enää kuosiin. Niiskis.
Muutenkin muuten aika varovainen avon kanssa. Eihän siitä nää ulos puoliakaan mitä premium-Rellusta, takakulmat pimennossa kuin Kuplassa jne. Ja koko ajan mietin normaaliakin enemmän mistä suunnasta joku kiireinen työmatkalainen tulee päälle.
Lisäksi kun tuntuu tai tunnistaa sen, että aika harvinainen peli on alla, niin jänskättää jos menee ruttuun niin saako enää kuosiin. Niiskis.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Meinasin et parkkihallis
Joo. Ohan se melko epäkäytännöllinen arkiajossa, siksi onki itelle talviauto eriksee ja just toi et sit polttelis avoilla. Tuolla ku se lepää tallis niin ei harmita nii paljoo.
Joo. Ohan se melko epäkäytännöllinen arkiajossa, siksi onki itelle talviauto eriksee ja just toi et sit polttelis avoilla. Tuolla ku se lepää tallis niin ei harmita nii paljoo.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Huomaat muuten rellun näkyvyyden suorastaan ankeaksi, kunhan pääset avoilun makuun katto auki. On meinaan huikeeta, että miten autosta voikaan näkyä ulos, kun poistaa turhat rakenteet katveilemasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Citikasta on kaupat lähes sovittu vaemon kanssa. Vaihdossa tulee Captiva 2.0d 4wd automaatti vm. 08, ajettu 270tkm.
Captiva tosin lähtee vaihtoon varmaan aika pian. Ajatuksena on laittaa se myyntiin ja samalla kuikuilla jotakin tilalle.
Avo menee ensi viikolla huoltoon, katsastukseen ja huolelliseen pesuun ml. katon kyllästys. Oli se vaan halpaa hommaa rellulla
Captiva tosin lähtee vaihtoon varmaan aika pian. Ajatuksena on laittaa se myyntiin ja samalla kuikuilla jotakin tilalle.
Avo menee ensi viikolla huoltoon, katsastukseen ja huolelliseen pesuun ml. katon kyllästys. Oli se vaan halpaa hommaa rellulla
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tais tuo rellu soppari aiheuttaa melkoiset patoutumat ku ny on nii tuulista
Kai captivallaki sen aikaa jaksaa ajella jossei päivittäin ees joudu ajaa et pääsee avoilee sit ja saa rauhas myydä möhkön pois
Syksymmällä joutuu sit miettii taas uusiks.
Kai captivallaki sen aikaa jaksaa ajella jossei päivittäin ees joudu ajaa et pääsee avoilee sit ja saa rauhas myydä möhkön pois
Syksymmällä joutuu sit miettii taas uusiks.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Captiva on ihan jees, maantiellä. Itse asiassa todella jees.
Kaupungissa omaan makuun liian kankea rakkori. Varmaan laitan tännekin myynti-ilmon. On hyvin huollettu peli. Tosin vaemo oli sitä mieltä, että laakeri pitäisi meteliä. Ihan mahdollista, toinen puoli edestä vaihdatettiin viime toukokuussa, kuten myös öljyt.ä. Jakopää tehty viime syksynä. Jne. Täähän alko menemään myynnin puolelle
Mutta joo. Hintaluokassaan aika ylivertaista kyytiä tarjoilee. Eihän tosta yli viittä varmaan tule hinnaksi laitettua.
Edit. Ja talviautoahan en tarvitse kuin maaliskuun loppuun, jos siihenkään. Eli Captiva saa mennä kyllä heti, syksyllä sitten vaihdokkia. Itse asiassa olen nyt hieman innostunut 1. sukupolven bensa-automaatti Outlanderista. Mulla ei ole mitään käryä millainen ajaa tai millainen pommi, mutta 4.5m pituudellaan olisi juuri passeli. Ja hintaluokat sopivia, 4-6ke.
Kaupungissa omaan makuun liian kankea rakkori. Varmaan laitan tännekin myynti-ilmon. On hyvin huollettu peli. Tosin vaemo oli sitä mieltä, että laakeri pitäisi meteliä. Ihan mahdollista, toinen puoli edestä vaihdatettiin viime toukokuussa, kuten myös öljyt.ä. Jakopää tehty viime syksynä. Jne. Täähän alko menemään myynnin puolelle
Mutta joo. Hintaluokassaan aika ylivertaista kyytiä tarjoilee. Eihän tosta yli viittä varmaan tule hinnaksi laitettua.
Edit. Ja talviautoahan en tarvitse kuin maaliskuun loppuun, jos siihenkään. Eli Captiva saa mennä kyllä heti, syksyllä sitten vaihdokkia. Itse asiassa olen nyt hieman innostunut 1. sukupolven bensa-automaatti Outlanderista. Mulla ei ole mitään käryä millainen ajaa tai millainen pommi, mutta 4.5m pituudellaan olisi juuri passeli. Ja hintaluokat sopivia, 4-6ke.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mitäs tietäjät sanoo seuraavasta.
Jos ja kun haluan pitää avon kunnossa vuosia tai jopa vuosikymmeniä, niin mitä se vaatii? Sillähän on ajettu jo 270tkm eli ei varmaan liioittelua olisi vaihtaa automaattilaatikkoa ja moottoria jossain kohtaa, vielä kun tarjontaa on. Alustan ja jarrujen osia varmaan saa vielä pitkään, onko tollaisten hankkiminen vuosia ennakkoon järkevää, eli menevätkö pilalle. Mites noi ecut cimit jne? Entä avon erikoisuudet kattoon liittyen? Takavalojakin voi olla hankala löytää tai ovia.
Jos tuota pitää pitkään, niin eihän vaikkapa 5-10ke eri osiin ole mitenkään liioittelua, mutta mitä pitäisi tai kannattaisi alkaa hilloamaan?
Jos ja kun haluan pitää avon kunnossa vuosia tai jopa vuosikymmeniä, niin mitä se vaatii? Sillähän on ajettu jo 270tkm eli ei varmaan liioittelua olisi vaihtaa automaattilaatikkoa ja moottoria jossain kohtaa, vielä kun tarjontaa on. Alustan ja jarrujen osia varmaan saa vielä pitkään, onko tollaisten hankkiminen vuosia ennakkoon järkevää, eli menevätkö pilalle. Mites noi ecut cimit jne? Entä avon erikoisuudet kattoon liittyen? Takavalojakin voi olla hankala löytää tai ovia.
Jos tuota pitää pitkään, niin eihän vaikkapa 5-10ke eri osiin ole mitenkään liioittelua, mutta mitä pitäisi tai kannattaisi alkaa hilloamaan?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Isäukolla on 1. koppanen bensa ja automaatti outlanderi. Lepposa ajella, liikenteen seassa pärjää. 2.4 litranen Mivec-kone ja 4-vaihteinen loota meinaa ~12l/100km keskikulutusta paitti jos ajelee ainoastaan maantiellä 80km/h. Kaupungissa ja taajamassa liki 14 ja välillä ylikin. Oliskohan kilsat 160-170tkm väliin nyt? Perushuollot ynnä jarrut taitaa olla tehtynä. Ei vikoja toistaiseksi. Jakopää pitäisi alkaa tekemään/teettämään. Olikohan 600€ luokkaa hyväksi todetulla pajalla. Tasapainoakselia pyörittää remmi joten nostaa vähän kuluja. Ei ruosteongelmia. Vähän poltteli itselläkin mutta kulutus nousee ongelmaksi itsellä kun kilsoja kuitenkin kertyy.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Koko koneita ei taida enää saada, jakopää tulee eteen varmasti.2.polvi kirjoitti: ↑Su Tammi 05, 2020 18:27Mitäs tietäjät sanoo seuraavasta.
Jos ja kun haluan pitää avon kunnossa vuosia tai jopa vuosikymmeniä, niin mitä se vaatii? Sillähän on ajettu jo 270tkm eli ei varmaan liioittelua olisi vaihtaa automaattilaatikkoa ja moottoria jossain kohtaa, vielä kun tarjontaa on. Alustan ja jarrujen osia varmaan saa vielä pitkään, onko tollaisten hankkiminen vuosia ennakkoon järkevää, eli menevätkö pilalle. Mites noi ecut cimit jne? Entä avon erikoisuudet kattoon liittyen? Takavalojakin voi olla hankala löytää tai ovia.
Jos tuota pitää pitkään, niin eihän vaikkapa 5-10ke eri osiin ole mitenkään liioittelua, mutta mitä pitäisi tai kannattaisi alkaa hilloamaan?
Takavalot kannattaa ostaa jos tulee eteen, itekki pitäis.
Ovet, peilit, lasinnostimet, kattokangas, takapuskuri
Aika vähä noista on ollu juttu et katon sylinterit vuotais tai pumppu.
Sisustahan on melko spesiaali mut toisaalta verhoilija sen tekee jos valmiita nahkoja ei enää saa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Jaa että nelivetokatumaasturi automaatilla. No, minä sanon tietenkin Honda CR-V. Kun itsestäänselvyys on sanottu, toisena tulee mieleen yllä keskusteltu Mitsubishi Outlander, edellistä sukupolvea.
Sitten ei oikein tulekaan mieleen mitään, Subarun Foresterit ovat kovin kalliita kuten RAV4, toki Hondakin on, mutta Hondassa on aika hyvin valinnanvaraa tuossa v.2007 uudistuneessa versiossa. Korealaiset eivät maksa juuri mitään, mutta niissä nyt ei ole sitäkään vähää mitä Mitsussa ja Hondassa. No, Captiva on samaa tavaraa Koreoiden kanssa. Jostain syystä mieleni ohittaa tietyt merkit niin että viuhahtaa vaan. Emmä tiiä, onhan siellä niitä X-Bemmejä, XC-Volvoja, GL-jotain Mersuja puhumattakaan DSG-konsernin tuotteista.
Mutta jos jotain jännempää, niin siitä Murano ! -> https://www.nettiauto.com/nissan/murano/10736619
Ja kyllä elämän saa jännäksi myös vanhalla hybridi-Lexalla -> https://www.nettiauto.com/lexus/rx/11033094
Mustana hevosena aina luotettava Suiza -> https://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/10993350
Valitettavasti Dusteria ei saa automaattina, muutenhan siinä olisi ollut katu-uskottavin vekotin selkeesti. Suoraan Karpaateilta, Dusterin olisi Draculakin valinnut jos olisi ollut tarjolla hevosvankkureiden sijaan aikoinaan.
Sitten ei oikein tulekaan mieleen mitään, Subarun Foresterit ovat kovin kalliita kuten RAV4, toki Hondakin on, mutta Hondassa on aika hyvin valinnanvaraa tuossa v.2007 uudistuneessa versiossa. Korealaiset eivät maksa juuri mitään, mutta niissä nyt ei ole sitäkään vähää mitä Mitsussa ja Hondassa. No, Captiva on samaa tavaraa Koreoiden kanssa. Jostain syystä mieleni ohittaa tietyt merkit niin että viuhahtaa vaan. Emmä tiiä, onhan siellä niitä X-Bemmejä, XC-Volvoja, GL-jotain Mersuja puhumattakaan DSG-konsernin tuotteista.
Mutta jos jotain jännempää, niin siitä Murano ! -> https://www.nettiauto.com/nissan/murano/10736619
Ja kyllä elämän saa jännäksi myös vanhalla hybridi-Lexalla -> https://www.nettiauto.com/lexus/rx/11033094
Mustana hevosena aina luotettava Suiza -> https://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/10993350
Valitettavasti Dusteria ei saa automaattina, muutenhan siinä olisi ollut katu-uskottavin vekotin selkeesti. Suoraan Karpaateilta, Dusterin olisi Draculakin valinnut jos olisi ollut tarjolla hevosvankkureiden sijaan aikoinaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tai sitten tosimiesten neliveto:
https://www.nettiauto.com/lada/4x4-urban/11034327
https://www.nettiauto.com/lada/4x4-urban/11034327
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Toi Sladillacin ilmotus
"Ei luistonestoa, mäkilähtöavustajaa, pakokaasun jälkikierrätystä eikä turvatyynyjä!
Kyllä, luit ihan oikein.
Tähän autoo ei jää kitumaan, tähän kuollaan, kuin miehet!"
Hyviä vinkkejä. Omatoimisesti olinkin jo CR-V Hondia katsellut. Murano ja Lexukset on myös olleet pohdinnassa. Etenkin Murano olisi kiihottava laite, mutta se on liian iso. Molempien korjauskustannukset myös hieman jännittävät.
Pari mielenkiintoista Hondaa olisi parhaillaan myynnissä, toisessa jopa webasto olisi kyllä itselleni, ylläpitolaturin kera, oiva varuste.
Tänään Captivalla koeajolle, josko osaisin paikallistaa vian varmuudella etupyörän laakeriin. Se kuntoon, auton putsaus ja myyntikuvien otto. Voisi huollossa myös pyytää vilkaisemaan, että onko katsastukseen jotakin selvää laitettavaa. Luulisin edistävän tuossa hintaluokassa myyntiä, jos olisi tuoreehko leima. Toisaalta. On siinä heinäkuulle ajoaikaa.
"Ei luistonestoa, mäkilähtöavustajaa, pakokaasun jälkikierrätystä eikä turvatyynyjä!
Kyllä, luit ihan oikein.
Tähän autoo ei jää kitumaan, tähän kuollaan, kuin miehet!"
Hyviä vinkkejä. Omatoimisesti olinkin jo CR-V Hondia katsellut. Murano ja Lexukset on myös olleet pohdinnassa. Etenkin Murano olisi kiihottava laite, mutta se on liian iso. Molempien korjauskustannukset myös hieman jännittävät.
Pari mielenkiintoista Hondaa olisi parhaillaan myynnissä, toisessa jopa webasto olisi kyllä itselleni, ylläpitolaturin kera, oiva varuste.
Tänään Captivalla koeajolle, josko osaisin paikallistaa vian varmuudella etupyörän laakeriin. Se kuntoon, auton putsaus ja myyntikuvien otto. Voisi huollossa myös pyytää vilkaisemaan, että onko katsastukseen jotakin selvää laitettavaa. Luulisin edistävän tuossa hintaluokassa myyntiä, jos olisi tuoreehko leima. Toisaalta. On siinä heinäkuulle ajoaikaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^CR-V on kestävä laite ja pitää hyvin hintansa, itsellä oli vm.2006, vielä sitä edellistä koppaa. Kyllähän se soppaa vie, mutta on kaikin puolin asiallinen peli.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Sittenhän olisi klassinen Geländewagen.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/10946103
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/10946103
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621