Ilmastonmuutos ja bensan hinta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Mikäs uusin paljastus ilmasto-höpöön liittyen nyt on putkahtanut? Sen verran ajatuksissani olin, etten kuullut äsköisiä radio-uutisia alusta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Olisko tämä: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/e ... 991177.eceHenkka #2283 kirjoitti:Mikäs uusin paljastus ilmasto-höpöön liittyen nyt on putkahtanut?
Ihan hyvällä tieteellisellä pohjalla mennään

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Toihan se! Nyt löyty Yleltäkin:Jussi kirjoitti:Olisko tämä: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/e ... 991177.eceHenkka #2283 kirjoitti:Mikäs uusin paljastus ilmasto-höpöön liittyen nyt on putkahtanut?
Ihan hyvällä tieteellisellä pohjalla mennään
http://yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymparis ... 75176.html
Mikä toi uutisen loppuosa nyt taas on...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Huomenta
Meniköhän taas jotain kankulleen?
http://www.mtv3tekstikanava.fi/new2008/big/134-01.htm
Ari
Meniköhän taas jotain kankulleen?
http://www.mtv3tekstikanava.fi/new2008/big/134-01.htm
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Juu kuulin radiosta. Oho. Jäämme odottelemaan lisätietoa.Sonett73 kirjoitti:Huomenta
Meniköhän taas jotain kankulleen?
http://www.mtv3tekstikanava.fi/new2008/big/134-01.htm
Ari
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Tuosta tutkimuksesta olisi mukava saada lisätietoja; pelkät tutkimustulokset kun voidaan tulkita juuri omalle agendalle sopivalla tavalla. Vaikka ovathan nuo ruotsalaiset tutkineet ennenkin: ranskanperunat aiheuttavat syöpää. Niin varmaan aiheuttavat jos ne keittää ja paistaa ammoniakissa ja metanolissa..
Innolla jään kuitenkin odottamaan lisätietoja tuosta tutkimuksesta: mitä on tutkittu ja miten ja mitä muita tekijöitä on otettu huomioon.
Innolla jään kuitenkin odottamaan lisätietoja tuosta tutkimuksesta: mitä on tutkittu ja miten ja mitä muita tekijöitä on otettu huomioon.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Ruotsin etanolipolttoaine tuodaan kaiketi suurelta osin jostain Brasiliasta tms. Lienevät ynnänneet kaikki tuotantoon ja kuljetuksiin liittyvät välilliset ja väluttömät CO2 päästöt mitä vain ovat keksineet alkaen brasilialaisen maanviljelijän vahtikoiran CO2 "kuormasta" loppuen ruåtsalaisen säiliöauton -30 asteen pakkasella olevaan kylmäkäynnistyskulutuksen CO2 päästöihin.
Joku tutkimushan julisti jo koirankin suuremmaksi ekohasardiksi kun V8 Landcruiserin, joten kyllähän näitä tutkimuksia piisaa
Edit: linkki koira vs Land Cruiser artikkeliin: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009102 ... 0_uu.shtml
Joku tutkimushan julisti jo koirankin suuremmaksi ekohasardiksi kun V8 Landcruiserin, joten kyllähän näitä tutkimuksia piisaa

Edit: linkki koira vs Land Cruiser artikkeliin: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009102 ... 0_uu.shtml
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Nin jostakin muistaakseni luin/kuulin, että Brasilialaiset vanhanaikaiset etanolin tuotantotavat (asiaa sen tarkemmin tuntematta) ovat aika energiaa vaativaa puhaaV.J.S kirjoitti:Ruotsin etanolipolttoaine tuodaan kaiketi suurelta osin jostain Brasiliasta tms. Lienevät ynnänneet kaikki tuotantoon ja kuljetuksiin liittyvät välilliset ja väluttömät CO2 päästöt mitä vain ovat keksineet alkaen brasilialaisen maanviljelijän vahtikoiran CO2 "kuormasta" loppuen ruåtsalaisen säiliöauton -30 asteen pakkasella olevaan kylmäkäynnistyskulutuksen CO2 päästöihin.
Joku tutkimushan julisti jo koirankin suuremmaksi ekohasardiksi kun V8 Landcruiserin, joten kyllähän näitä tutkimuksia piisaa![]()
Edit: linkki koira vs Land Cruiser artikkeliin: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009102 ... 0_uu.shtml


Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Ilmastohörhöjen vastaisku: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010011 ... 0_uu.shtmlHenkka #2283 kirjoitti: http://yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymparis ... 75176.html
Mikä toi uutisen loppuosa nyt taas on...
Pelotellaan, että "kyllä sitte sadan vuoden päästä harmittaa" jne.


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Heh jooV.J.S kirjoitti:Ilmastohörhöjen vastaisku: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010011 ... 0_uu.shtmlHenkka #2283 kirjoitti: http://yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymparis ... 75176.html
Mikä toi uutisen loppuosa nyt taas on...
Pelotellaan, että "kyllä sitte sadan vuoden päästä harmittaa" jne.Sitäpaitsi miten tuo 3-9 asteen (kesällä "vain" 1-5 astetta) lämpeneminen voi edes toteutua, kun Köpiksessä sovittiin, että max kaksi (2) astetta nousee maapallon keskilämpö

http://yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymparis ... 77176.html
*pöö*
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Nastar ... 5252314161
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Yks ... SI1KA027zs
No nyt ovat keksineet alkaa miettimään nastarenkailla ajon kieltoa Helsingin sisääntuloväylillä, vedoten nastarenkaiden irrottamiin pienhiukkasiin
Ilmeisesti siis ruuhkamaksuesitys on todettu niin epäuskottavaksi etteivät sitä pysty mitenkään uskottavasti perustelemaan, niin tilalle (tai sen lisäksi?) oli aivan pakko keksiä jotain uutta? 
Kuinkahan tuolla uudella anekaupan muodolla saadaan kompensoitua nastarenkaiden nostattamat pienhiukkaspäästöt, taataanko täydellinen synninpäästö jotta saa nukuttua yönsä hyvin? Entä minkälainen osuus Helsingin pienhiukkaspäästöistä aiheutuu nastarenkaiden käytöstä verrattuna esim lähes ydinkeskustassa poltettavaan kivihiileen, miksei kivihiilen poltolle aseteta jotain järjettömän kovia rangaistusmaksuja, jos aiheutetut päästöt on korvattava käteisellä?
Minkä vuoksi muuten kielto tulisi nimenomaan sisäänajoväylille, miksei sitä aseteta ensin koeluontoisesti vain esimerkiksi eteläisimpään Helsinkiin, kuten ruuhkamaksuakin, siellä kun ei tarvita autoa ollenkaan, eikä sen käytölle siellä ole minkäänlaisia perusteluita, ja 30km/h nopeusrajotusalueella ei tarvita edes nastarenkaita
"Koko kaupungin kattava kielto antaisi ristiriitaisen ja hämmentävän viestin kansalaisille", Tarvainen sanoo. "
Just joo, kaupungn sisällä saisi ajaa nastarenkailla, mutta ei sinne sisään, tai sieltä ulos? Ja arvatenkin Helsingissä asuva ei tarvitsisi ehdotettua lippuakaan, ettei kokisi saavansa hämmentävää viestiä?
""Ja onhan meillä hyvä joukkoliikenne", Isoniemi ohjeistaa seudun ulkopuolelta tulevia nastarenkailla ajavia. "
Upeeta argumentointia, siis jos ja kun Helsingissä on hyvä joukkoliikenne, niin se ei siis tietenkään tarkoita sitä että helsinkiläiset joutuisivat sitä itse käyttämään, vaan saavat ilman muuta ajella kaupungissaan yksityisautoillaan aiheuttaen ruuhkia ja nastarenkaiden aiheuttamia hiukkaspäästöjä, asfaltin rapautumista jne?
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Yks ... SI1KA027zs
No nyt ovat keksineet alkaa miettimään nastarenkailla ajon kieltoa Helsingin sisääntuloväylillä, vedoten nastarenkaiden irrottamiin pienhiukkasiin


Kuinkahan tuolla uudella anekaupan muodolla saadaan kompensoitua nastarenkaiden nostattamat pienhiukkaspäästöt, taataanko täydellinen synninpäästö jotta saa nukuttua yönsä hyvin? Entä minkälainen osuus Helsingin pienhiukkaspäästöistä aiheutuu nastarenkaiden käytöstä verrattuna esim lähes ydinkeskustassa poltettavaan kivihiileen, miksei kivihiilen poltolle aseteta jotain järjettömän kovia rangaistusmaksuja, jos aiheutetut päästöt on korvattava käteisellä?
Minkä vuoksi muuten kielto tulisi nimenomaan sisäänajoväylille, miksei sitä aseteta ensin koeluontoisesti vain esimerkiksi eteläisimpään Helsinkiin, kuten ruuhkamaksuakin, siellä kun ei tarvita autoa ollenkaan, eikä sen käytölle siellä ole minkäänlaisia perusteluita, ja 30km/h nopeusrajotusalueella ei tarvita edes nastarenkaita

"Koko kaupungin kattava kielto antaisi ristiriitaisen ja hämmentävän viestin kansalaisille", Tarvainen sanoo. "
Just joo, kaupungn sisällä saisi ajaa nastarenkailla, mutta ei sinne sisään, tai sieltä ulos? Ja arvatenkin Helsingissä asuva ei tarvitsisi ehdotettua lippuakaan, ettei kokisi saavansa hämmentävää viestiä?
""Ja onhan meillä hyvä joukkoliikenne", Isoniemi ohjeistaa seudun ulkopuolelta tulevia nastarenkailla ajavia. "
Upeeta argumentointia, siis jos ja kun Helsingissä on hyvä joukkoliikenne, niin se ei siis tietenkään tarkoita sitä että helsinkiläiset joutuisivat sitä itse käyttämään, vaan saavat ilman muuta ajella kaupungissaan yksityisautoillaan aiheuttaen ruuhkia ja nastarenkaiden aiheuttamia hiukkaspäästöjä, asfaltin rapautumista jne?

Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Tammi 22, 2010 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Paras kohta oli tuo vuosilippu. Saakohan siinä paljousalennusta, jolloin se maksaisi esim. kymmenen kuukausilipun verran.ng900aero kirjoitti: No nyt ovat keksineet alkaa miettimään nastarenkailla ajon kieltoa Helsingin sisääntuloväylillä, vedoten nastarenkaiden irrottamiin pienhiukkasiinIlmeisesti siis ruuhkamaksuesitys on todettu niin epäuskottavaksi etteivät sitä pysty mitenkään uskottavasti perustelemaan, niin tilalle (tai sen lisäksi?) oli aivan pakko keksiä jotain uutta?
Kuinkahan tuolla uudella anekaupan muodolla saadaan kompensoitua nastarenkaiden nostattamat pienhiukkaspäästöt, taataanko täydellinen synninpäästö jotta saa nukuttua yönsä hyvin? Entä minkälainen osuus Helsingin pienhiukkaspäästöistä aiheutuu nastarenkaiden käytöstä verrattuna esim lähes ydinkeskustassa poltettavaan kivihiileen, miksei kivihiilen poltolle aseteta jotain järjettömän kovia rangaistusmaksuja, jos aiheutetut päästöt on korvattava käteisellä?
Minkä vuoksi muuten kielto tulisi nimenomaan sisäänajoväylille, miksei sitä aseteta ensin koeluontoisesti vain esimerkiksi eteläisimpään Helsinkiin, kuten ruuhkamaksuakin, siellä kun ei tarvita autoa ollenkaan, eikä sen käytölle siellä ole minkäänlaisia perusteluita, ja 30km/h nopeusrajotusalueella ei tarvita edes nastarenkaita
"Koko kaupungin kattava kielto antaisi ristiriitaisen ja hämmentävän viestin kansalaisille", Tarvainen sanoo. "
Just joo, kaupungn sisällä saisi ajaa nastarenkailla, mutta ei sinne sisään, tai sieltä ulos? Ja arvatenkin Helsingissä asuva ei tarvitsisi ehdotettua lippuakaan, ettei kokisi saavansa hämmentävää viestiä?
""Ja onhan meillä hyvä joukkoliikenne", Isoniemi ohjeistaa seudun ulkopuolelta tulevia nastarenkailla ajavia. "
Upeeta argumentointia, siis jos ja kun Helsingissä on hyvä joukkoliikenne, niin se ei siis tietenkään tarkoita sitä että helsinkiläiset joutuisivat sitä käyttämään, vaan saavat ilman muuta ajella kaupungissaan yksityisautoillaan aiheuttaen ruuhkia ja nastarenkaiden aiheuttamia hiukkaspäästöjä, asfaltin rapautumista jne?

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Kerkisit ensin, maalla on kukko kiekunut aikaisessang900aero kirjoitti:...

Erityisen hellyyttävä oli seuraava:
"Mannerheimintiellä Töölöntullin seutuvilla oli viime vuonna 30 päivää, jolloin pienhiukkasten määrä oli yli 50 mikrogrammaa kuutiometrissä. EU:n ilmanlaatunormien mukaan päiviä ei saa olla 35:tä enempää. Hämeentiellä päiviä oli 20."
Tässä yhteydessä viittaan Ti Tammi 12, 2010 7:38 pm ketjuun Yleinen / Ilmanlaatu kirjoittamaani viestiin.
En sitä noista nettilinkeistä alkanut sihtaamaan, mutta paperiversiossa ainakin oli juttua, että kitkarenkaat toimivat hyvin muulloin kuin veden ja jään aikana. Ei v*ttu. Siis ne eivät "virallisen totuudenkaan" mukaan toimi kelissä, joka vallitsee Helsingin seudulla 95% talvikaudesta.
Kuinkas hiukkaspäästöt kaikenmaailman bussinlouskuista tai maalaisten diiseli-alfoista. Eikös ne diiselit nyt olleet niin mainioita, että piti oikein verotuksella alkaa kannustamaan.
Entäs ne onnettomuudet, taitaa pikkuisen vaikuttaa pysähtymismatkoihin. Ainiin, onhan meillä ne nopeusrajoitukset jotka (toistaiseksi) vielä näyttävät kaksinumeroisia lukemia.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Missälie possunuhassa tässä on herätty jo klo 02.30 (kukot oli vielä nukkumassa silloin, olisi pitänyt mennä herättämään ne aamiaiselle, mutten jaksanut).Henkka #2283 kirjoitti:
Kerkisit ensin, maalla on kukko kiekunut aikaisessa![]()
Kuinkas hiukkaspäästöt kaikenmaailman bussinlouskuista tai maalaisten diiseli-alfoista.
Itse odotan uskottavaa tutkimusta suht nykyaikaisen dieselmoottorin ympäristövaikutuksista ennenkuin uskallan ottaa 156:n ajoon, omatunto ei sallisi jos se tuottaakin kamalasti pienhiukkasia sinne Helsinkiin herraskansan terveyttä pilaamaan


Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Tammi 22, 2010 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Siis mitä? Kitkarenkailla ei tee mitään vai PKS seudulla tai ne ei toimi hyvin siellä? Itse ajan ainakin paljon mielummin hyvillä kitkoilla missä vaan kuin nastoilla. Mulle on ihan sama, mimmoinen sää on, kertaakaan ei ole ollut ongelmia kitkoilla.Henkka #2283 kirjoitti:En sitä noista nettilinkeistä alkanut sihtaamaan, mutta paperiversiossa ainakin oli juttua, että kitkarenkaat toimivat hyvin muulloin kuin veden ja jään aikana. Ei v*ttu. Siis ne eivät "virallisen totuudenkaan" mukaan toimi kelissä, joka vallitsee Helsingin seudulla 95% talvikaudesta.ng900aero kirjoitti:...
Nastarenkaita en jaksa enää käyttää, koska nastat menee huonoiksi yhdessä talvessa, ja kitkat on mukavemmat ajaa, hiljaisemmat jne. Jos on liukasta niin pitää vain osata sen mukaan nopeudet säätää. Ja en todellakaan ole se nutaaja liikenteessä. Ja nykyään tulee tommoinen 40-50tkm vuodessa ajettua.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96