Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kun nyt ollaan keskustelemassa voortista.
Niin tässä voortin näkemys näistä ajovaloista..
Kuva
Taitavat ne päästä myös pullakahveille voortin marmorilla, jos kilahtaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
aero
-
Viestit: 9117
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja aero »

Täytynee todeta, ettei Saabinkaan marmorilta joskus kuultu 950e/pala -hinta ihan ilmaiselta kuulosta (NG9-3 facelift bi-xenon etuvalo). Täysledejä ja lasereita odotellessa, ne ne vasta halpoja vissiin ovatkin... :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Eski »

Anopille pitäisi keksiä automaattivaihteinen pikkuauto. Käytettyjä tuntuu olevan aika niukasti tarjolla, joten kävinpä testaamassa uuden fiestan litraisella ecoboost-koneella ja powershift-laatikolla. Tätä powerunit-kombinaatiotahan ei ole kovin pitkään ollut saatavillakaan. Mutta sehän olikin varsin myönteinen kokemus. Fiestahan oli oikein mukavan tuntuinen ajettava, eikä vaikuttanut ollenkaan onnettomalta pikkuautolta. Kone vetää litraiseksi varsin nasakasti ja lootakin tuntui pelaavan mukavasti (kierroslukumittarista saattoi havaita, että jotain siellä lootan puolella tapahtuu). Käsittääkseni näissä fordin automaageissa ei ole DSG:n kaltaisia murheita. Kai se on vielä käytävä vertailun vuoksi ainakin tojota yaris kokeilemassa...

Eski
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

Eski kirjoitti:Anopille pitäisi keksiä automaattivaihteinen pikkuauto. Käytettyjä tuntuu olevan aika niukasti tarjolla, joten kävinpä testaamassa uuden fiestan litraisella ecoboost-koneella ja powershift-laatikolla. Tätä powerunit-kombinaatiotahan ei ole kovin pitkään ollut saatavillakaan. Mutta sehän olikin varsin myönteinen kokemus. Fiestahan oli oikein mukavan tuntuinen ajettava, eikä vaikuttanut ollenkaan onnettomalta pikkuautolta. Kone vetää litraiseksi varsin nasakasti ja lootakin tuntui pelaavan mukavasti (kierroslukumittarista saattoi havaita, että jotain siellä lootan puolella tapahtuu). Käsittääkseni näissä fordin automaageissa ei ole DSG:n kaltaisia murheita. Kai se on vielä käytävä vertailun vuoksi ainakin tojota yaris kokeilemassa...

Eski
On tuo powershifti ainakin mondeoissa toiminut moitteettomasti ja pitkään..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
#5824
93 B204
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jaaha, alkaa fokkeri olemaan paalikunnossa. Läpeensä ruostunut katiska:
Kuva

Saiskohan Leaseplani valtiolta tukea jos vien ruostepommin sulattoon ja hommaa uuden vähäpäästöisen auton tän bensasyöpön tilalle? :D
Njoo, 53tkm pyörähti tänään mittariin ja Nokialaiset sulaa kovaa vauhtia alle, eli ei mitään ihmeempää raportoitavaa...edelleenkään.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4048
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kävin kesälomilla koeajamassa Focuksen 125-heppaisella Ecoboostilla, farkkumalli. Kovasti kone halusi olla voimakas ja puhiseva, mutta oli sitten oikeesti vain puhiseva. Pintakaasupyörityksessä ihan näppärä peli, mutta kun oikeasti voimaa tarvitsi, sitä ei enää ollutkaan. Samalla reissulla oli vertailukohtana Kia ja Honda. Ei vaan Focus sytyttänyt. Nou can doo. Silloinen oma Prius tuntui suorastaan voimalaitokselta, kun lähti koeajon jälkeen ajamaan.

Mutta hyvä, että keksintö pelittää edelleen siellä Pornoisissa :D
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

IC1970 kirjoitti:Kävin kesälomilla koeajamassa Focuksen 125-heppaisella Ecoboostilla,..... Pintakaasupyörityksessä ihan näppärä peli, mutta kun oikeasti voimaa tarvitsi, sitä ei enää ollutkaan..... Silloinen oma Prius tuntui suorastaan voimalaitokselta, kun lähti koeajon jälkeen ajamaan.
No niin no, 125hv on 125hv, ei mikään hiton raketti ainakaan viiden henkilön kuljetukseen suunniteltuna henkilöautona :D Sitten kun näihin lisäillään vaihdevälitykset massat yms. muuttujat, niin...EDIT:
Mitkäs Hondan ja Kian mallit oli "verrokkeina"? Itse olen ajanut pari viikkoa sitten n. 40km n. 4v vanhan Ceedillä, oisko ollu 1,6 litranen (vai mikä se hinnat alkaen malli silloin 4-5v sitten oli), ja voi vihtu että koneen puolesta oli kamala vekotin. Oikeasti täysin hengetön peli :D Muilta osin ajoltaan ja hallintalaitteiltaan toimi ihan kivasti tavanomaisessa ajossa.
Sitten tuo Focus / Prius parivertailu:
Toyota Prius:
Huippunopeus (km/h) 180
Kiihtyvyys 0-100 km/h (s) 10,4

Ford focus Ecoboost 125hv farkku:
0-100km/h 11,5 sekunnissa
Huippunopeus 193 km/h.

Eli juu, 0-100km/h kiihdytksessä Prius on varsinainen Sporttibiili, reippaan sekunnin hätäsempi tehtaan arvoilla....Mitä ny Tekniikan Maailman kiihdytyksissä (TM 11.kesäkuuta 2014, sivu 21) tojotamaisesti jäi "tehtaan ilmoittamista" arvoista sen vähän reilun sekunnin, eli veti nollasta satkuun 11,5sekunnissa...
No joo, tunneasioista turha kinastella. Minusta tuon auton parhaita puolia on tuo moottori. Nöyrä puurtaja kerrassaan, jolta ei menohalut katkea isommillakaan kierroksilla, jaksaa ihastuttaa myös äänimaailmallaan edelleen. Ja edelleenkään, 125hv n. 25k€ uutena maksavan perheauton ostaja tuskin odottaa mitään urheiluautoa saavansa :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

V.J.S kirjoitti:n. 25k€ uutena maksavan perheauton
Onko se noin kallis 8O
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kribe »

Tuo litranen bensa on kyllä varsin tykin tuntuinen sen jälkeen kun on firman 2013 farkku-focuksella ajellut. Koneena 1.6 L Duratorq TDCi, joka on aivan kamala. Vääntöä ei ole lainkaan, eikä tehostakaan ole tietoa. Satasen vauhdissa vakionopeudensäätimellä ajaessa vauhti hyytyy ylämäissä, jos kuutosvaihteella ajelee. Ohittaminen vaatii aikamoista suunnittelua ja valmistelua.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Rattivaihde kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:n. 25k€ uutena maksavan perheauton
Onko se noin kallis 8O
Titanium, kyllä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kribe kirjoitti:Tuo litranen bensa on kyllä varsin tykin tuntuinen sen jälkeen kun on firman 2013 farkku-focuksella ajellut. Koneena 1.6 L Duratorq TDCi, joka on aivan kamala. Vääntöä ei ole lainkaan, eikä tehostakaan ole tietoa. Satasen vauhdissa vakionopeudensäätimellä ajaessa vauhti hyytyy ylämäissä, jos kuutosvaihteella ajelee. Ohittaminen vaatii aikamoista suunnittelua ja valmistelua.
Joo voi helevetti, ajoin tolla ekodiisselillä varustettua vuokra-fokkeria pariinkin kertaan ja kyllä, oli lähellä että en olisi vedellyt ranteita auki. Tappaa kyllä kaikki "elämykset" ajamisesta. Onhan toi bensaturbo sentään jotain ihan muuta, joustava, riittävän ripeä ja tuo hupia ajamiseen (huom, suhteellista).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

"Anopille pitäisi keksiä automaattivaihteinen pikkuauto....."

Jos auto saa olla hieman isompi eikä hinta rajoita niin voin viimeviikkoisen kokemukseni perusteella suositella Tesla Model S:ää. Parhaiten toimiva automaattivaihteisto, mitä on koskaan kohdalle sattunut. ;) Ja erittäin hiljainen moottorin ääni!

Hienoa, että ford pysynyt nipussa jo 56tkm. Sitikkaan pamahti 492tkm, tosin piti vaihtaa pari kumihelaa alustaan, pallonivel ja kiristää hammastangon luisti.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

kimmoa kirjoitti:Jos auto saa olla hieman isompi eikä hinta rajoita niin voin viimeviikkoisen kokemukseni perusteella suositella Tesla Model S:ää. Parhaiten toimiva automaattivaihteisto, mitä on koskaan kohdalle sattunut. ;) Ja erittäin hiljainen moottorin ääni!
Siinähän ei ole automaattivaihteistoa sinänsä, vain jonkinmoinen alennusvaihde moottorin perässä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tuosta Fjoordin litraisesta ecoboost fiestasta on muuten hyvä testi Topgearin viimeisimmän kauden (kausi 21) kolmannessa jaksossa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja vertailun vuoksi erään toisen kulkineen dataa..

Moottori: 1197, teho 77 kW (105 hv)/5000 r/min, vääntö 175 Nm/1550–4100 r/min.
Kiihtyvyys: 0–100 km/h 9,7 s, huippunopeus 190 km/h

Hinnat: 14449– 22956 euroa,
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin