Autoni tukkoisuus ;-( ;-)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Vaikka teräketjuöljy on halpaa, niin ei sitä auton moottoriin kannata laittaa...

Tarkasta bensa ja lisää öljy. Ihan niinkuin meitin vanhassa VW 1303S:ssä...
JK
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jälleen tukkoisuudesta :-(

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Tässä tilanne kuvalla havainnollistettuna :)

Kuva
Ha ha haa, very funny guys :!: :!: :!: :twisted:

No mun auto ei sentään savuta ja se ahtoi viime sunnuntaina Saabin turbomittarin punaisen alueen tappiin 8)

Ei toi mun auton vika voi mikään iso olla, mutta kyllähän se v :evil: t :evil: ttaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

aina olemme tuomassa iloa sinunkin elämääsi TurboMiäs
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Heijoo, eikai toi nyt vaan menny kellekkään läpi fotosopilla saa ihmeitä aikaan :)

Joo. Aika varoivaisesti piti tänään tulla tänne foorumeille kun mitähän turbo sensonic mahtaa kommentoida tuosta paparazzien puskakuvasta... :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

:lol: :lol: :lol: Ootpas saanut nätin kuvan otettua... :wink: Aika arkaluontoinen kuva ois kyllä ollu. :lol: :lol: Kyllä se tuo fotosoppi on jänskä juttu.Kyllä sillä pystyy kikkaileen melko nätisti.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Heijoo, eikai toi nyt vaan menny kellekkään läpi fotosopilla saa ihmeitä aikaan :)

Joo. Aika varoivaisesti piti tänään tulla tänne foorumeille kun mitähän turbo sensonic mahtaa kommentoida tuosta paparazzien puskakuvasta... :D
No eihän tässä mitään :wink:

Sain muuten just äsken tuon moottorijarrutuksen pienemmäksi :wink:

Ja kuinka mä oikein tein sen? No helppo homma, vaihdoin Maptunilta ostamani Hyperboost -bypassin alkuperäiseen bypassiin ja moottorijarrutus ei enää ollut niin kova. Taitaa tuo Hyperboostin bypass olla melko jäykkä :wink:

Täytyy seurata tilannetta, että oliko tuo ainoa syy. Todennäköisesti ei ollut, mutta seuranta jatkuu...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No niin, moottorinjarrutusongelman aiheuttaja oli sitten tod.näk. moniurahihnan kiristinpyörän laakeri, joka oli p :evil: sk :evil: n :evil:. Se kun vaihdettiin PCS:llä, niin auto rupesi pelittämään ihan hyvin.

Samalla vaihdettiin autoon uudet, uritetut jarrulevyt ja EBC Greenstuff -palat. Nyt kelpaa sitten taas jarrutella :wink:

Vaikuttaa siltä, että sportkat ei enää pystykään hoitamaan hommiaan autossani, vaan autoon pitäisi hommata racekat. No se on sitten kevään hommia. Täytyy vaan toivoa, että auto menee läpi pakokaasutesteistä, vaikka tuo sportkat olisikin ottanut vähän "siipeensä".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti: Vaikuttaa siltä, että sportkat ei enää pystykään hoitamaan hommiaan autossani, vaan autoon pitäisi hommata racekat. No se on sitten kevään hommia. Täytyy vaan toivoa, että auto menee läpi pakokaasutesteistä, vaikka tuo sportkat olisikin ottanut vähän "siipeensä".
Kuis noin? Onkos päästöjen kanssa jotain ongelmia?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Kuis noin? Onkos päästöjen kanssa jotain ongelmia?
En oo vielä käynyt mittauttamassa, mutta joskus tuntuu siltä, että pakoputkessa olisi "tukko", joka tuntuu auton käyttäytymisessä (moottorijarrutus, vastaaminen kaasuun jne.). Täytyy jossain vaiheessa kokeilla ajaa autolla niin, että lambda -anturi on kiinni JT:n ekassa paikassa (turbon lähellä) ja varsinainen lambdan paikka on jätetty auki niin, että pakokaasut pääsevät virtaamaan ulos ennen katalysaattoria.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Tuli vaan tässä mieleen, että onhan putkisto äänenvaimentimien osalta varmasti kunnossa? Muutama tapaus on tiedossa, jossa äänenvaimentimen "villat" on päässeet tulpaksi putkeen ja meno on ollut enemmän tai vähemmän tukkoista. Pakokaasua menee läpi, mutta määrän kasvaessa alkaa ahdistamaan..

Oireet kävisi kyllä kohdalleen; tehokkaampi moottorijarrutus, käryä kun putki lämpenee liikaa...

Ei kun vaan katin jälkeen putki pois... :lol:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Turbiini kirjoitti:Tuli vaan tässä mieleen, että onhan putkisto äänenvaimentimien osalta varmasti kunnossa? Muutama tapaus on tiedossa, jossa äänenvaimentimen "villat" on päässeet tulpaksi putkeen ja meno on ollut enemmän tai vähemmän tukkoista. Pakokaasua menee läpi, mutta määrän kasvaessa alkaa ahdistamaan..

Oireet kävisi kyllä kohdalleen; tehokkaampi moottorijarrutus, käryä kun putki lämpenee liikaa...

Ei kun vaan katin jälkeen putki pois... :lol:
Oh-hoh! Eipä juolahtanut tuollainen lainkaan mieleeni! No jossain vaiheessa täytyy varmaan uusia putki katista taaksepäin, kun se on aluminisoitua peltiä, frontpipe on tosin rosteria. Ehkä ei ollutkaan nin hirveän fiksu teko hommata frontpipea integroidulla sportkatilla, sillä kun sportkat sanoo työsopimuksen irti, niin edessä on "kivaa" rälläköintiä" ja hitsausta, jotta frontpipeen saisi kiinni racekatin.

Olen tässä nyt jo kotvan odottanut, että koska Maptun tuo markkinoille oman pakoputkimallistonsa, koska se on rosteria ja kiinnostaisi siksi enemmän kuin "tavallinen" JT -Superflow. Nordicin myymä Ferrita on taas sen verran tyyris, ettei viitsisi sitäkään ostaa.

No toistaiseksi ajellaan JT:n putki kiinni autossa ja hyvinhän tuo auto on kulkenut JT:llä jo puolitoista vuotta :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ja homma jatkuu...

Tuli eilen vaihdettua autoon takaisin normaalitulpat, NGK BCPR 7ES.
Mittasin rakotulkilla, että kärkiväli oli tasan 1,0 mm ja löin kiinni autoon. Auto rupesi heti käymään paljon tasaisemmin ja vastaamaan kaasuun paremmin.

Kuulin eräältä Motonetin myyjältä, että noiden yllämainittujen tulppien default -kärkiväli on 1,1 mm, NGK:n BCR 8 ES -tulppien 0,7 mm.

Ja ennen noita normaalitulppia mulla oli autossa kiinni noi BCR 8 ES:t, joista ei oltu säädetty kärkiväliä. On se aika uskomatonta, kuinka tuollainen 0,3 mm:n kärkivälin muutos voi vaikuttaa Trionic -Saabin sytytykseen ja tätä kautta moottorin käyntiin.

Seuraavaksi täytyy kokeilla noita BCR 8 ES -tulppia 10 mm:n kärkivälillä.
Moottorijarrutus on vielä voimakas silloin tällöin (varsinkin, kun auto on lämmennyt). Täytyy vissiin vielä tsekata lambda-anturi, putkiston kunto, sekä moniurahihnan piirissä olevien käyttölaitteiden vauhtipyörien laakerit.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Seuraavaksi täytyy kokeilla noita BCR 8 ES -tulppia 10 mm:n kärkivälillä.
Kerro mikä oli tuon testin tulos :mrgreen:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
Seuraavaksi täytyy kokeilla noita BCR 8 ES -tulppia 10 mm:n kärkivälillä.
Kerro mikä oli tuon testin tulos :mrgreen:
Joo, heti kun tulee mahdollisuus testata niitä. Eilen oli suojakeli ja ei satanut, joten oli helppo vaihtaa nuo tulpat ulkona.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Musti kirjoitti:[Se tyyppi on NGK BCPR 7ES - 11 , jossa tuo 11 tarkoittaa 1.1 mm kärkiväliä. Ja sehän on se Saabin suosituskin (oli ainakin Trionic5 tonnarissa). Silloin kun itse vaihdoin noita tulppia tarkistin vain että kärkiväli oli oikea. Saabnetissä oli aikoinaan enemmänkin juttua tulppien kärkivälin vaikutuksesta moottorin ominaisuuksiin. Sieltä voisi kaivella lisätietoja.

Terv Musti
Jep. Sitä se Motonetin myyjäkin mulle sanoi. Toi 11 merkkaa 1.1 mm:n kärkiväliä ja BCR 8 ES:ssä kärkiväli on 7 mm. NG900:n WIS:issä sanotaan, että kärkivälin pitäisi olla 1.0-1.1 mm. Säädin sitten ton kärkivälin 1.0 mm:ksi.

Vaikkakin PCS on "hoitanut" mun autoa tosi hyvin, niin ihme, että he eivät muuttaneet noiden BCR 8 ES -tulppien kärkiväliä 1.0-1.1 mm:iin :?: Riku sanoi, että he eivät ole koskeneet noiden tulppien kärkiväleihin, koska Saabin DI on aika tarkka noista kärkiväleistä.

"Vigge", sullahan olis autossasi kanssa BCR 8 ES -tulpat. Onks niiden kärkiväliä modifioitu vai heititkö ne kiinni ihan suoraan paketista? Jos heitit suoraan paketista, niin onko ollut mitään "oireita" verrattuna vakiotulppiin?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin