Ei tartte kehitellä, tässähän tämä on......Jakke_ kirjoitti:Pitäis kehittää saabin perään jotain jolla sais perässä roikkujat kuriin.

Ei tartte kehitellä, tässähän tämä on......Jakke_ kirjoitti:Pitäis kehittää saabin perään jotain jolla sais perässä roikkujat kuriin.
Musti kirjoitti:Yleensä muiden liikeradat pystyy ennakoimaan, mutta silloin tällöin saattaa jonkun paasilinnan kohdata. Niistä tilanteista selvitään sitten tuurilla tai taidolla (selkäydinreflekseillä).
Voi sitä onnistua yllättämään vaikka ajaisi motaria oikeaan suuntaan ja selvinpäinMusti kirjoitti: paasilinna
Onneksi se ei näy puhalluskokeessa tai huumetesteissä, kokeiltu on useita kertoja.Musti kirjoitti: Syntymähumala on ainoa selitys tuollaiseen käyttäytymiseen
Voi harmi, niin siinä voi käydä jos ennakointi ei onnistunutkaan. Juuri tuollaisia naamoja näkyy peruutuspeilistä melko usein esim kehä2/turunväylä liittymässä.Musti kirjoitti:
Totta, tuota asennetta täällä liikenteessä piisaa liikaawesku kirjoitti:Voi harmi, niin siinä voi käydä jos ennakointi ei onnistunutkaan. Juuri tuollaisia naamoja näkyy peruutuspeilistä melko usein esim kehä2/turunväylä liittymässä.Musti kirjoitti:
Teoriassa kai ABS:n matka on aina pidempi. Olen ollut siinä luulossa että useimmiten myös käytännössä mutta en ala väittämään kun en ole opiskellut asiaa sen enempää. Nykyään alkaa jo unohtaa asioita enemmän kuin oppii uusia.Musti kirjoitti: Olen eri mieltä. Renkaan ja tien välisen kitkan ollessa riittävän suuri hyvin harva pystyy ns optimaalisen jarrutukseen ilman ABS:ää. Kitkan pienetessä Horstin softa antaa kuitenkin periksi, eikä löydä enää maksimihidastuvuutta.
Joka tapauksessa olisi kiva verrata jarrutusmatkoja - sun mopo vs mun saab
No okei, jatketaan...Musti kirjoitti: Minun naamani ei juurikaan muiden tekemisistä muutu. Kuten sanoin, yhdentekevää minulle mitä muut puuhailevat. Ennalta arvaamatonkin ajokäytös on kuitenkin osittain ennakoitavissa, fysiikan lakeja ei kuitenkaan rikota.
Siis tarkoitatko lapsellisella provollasi ihan tosissasi sitä, että "yllättelet" kanssa-autoilijoita ihan huviksesi liikenteessä? Kuinka, estämällä ohituksen yllättävällä kaistanvaihdolla tai kiihdytyksella vai miten?wesku kirjoitti:Monasti onkin hauskaa kun pääsee yllättämään jonkun joka "vielä yhden ohi ehtii ennen kuin tekee nopean kaistanvaihdon" tai luulee ehtivänsä ympyrään ensin tmv., mikä sen hauskempaa kuin virnuilla peruutuspeiliin peräntunkijan vilkutellessa valoshowta.
Aika noviisi minäkin olen näissä ajohommissa. Toinen puoli asiasta lienee että auton massan ansiosta sen liike-energia on moninkertainen mp:än verrattuna joten sen pysäyttämiseen tarvitaankin kitkaa ja jarrutehoa enemmän. Lopullinen totuus on kai tuolla jossain ulkona.Eiköhän kohta tule joku fysiikan tohtori joka sen meille kertoo.Mimmi kirjoitti: Vaitettavasti myös pyörissä jarrutus tapahtuu kitkan avulla ja siihen vaikuttaa jarrujen lisäksi myös renkaan ja tienpinnan välinen pinta-alakin. 4:ssä profiililtaan tasaisessa renkaassa on pointa-alaa reilusti enemmän kuin 2:ssa profiililtaan pyöreässä renkaassa.
Minähän en näistä mitään tiedä, kun en ole ajanut pyörilläkään kuin reilu 200 000km, autoilla on vasta reilu 1 000 000km takana.
Tapoja on monia. Em. esimenrkin turunväylä/kehä2 liittymässä jatkuvasti tyyppejä jotka kärkkyvät nopeammalla kaistalla paikkaa johon voi puikata juuri 50-100 m ennen liittymää jotta pääsevät vielä parin auton ohi ja takana sitten jarrutellaan. Ihme kyllä jo kymmeniä autojakin ohittaneille etuilijoille näyttää tulevanMinuteman kirjoitti: Siis tarkoitatko lapsellisella provollasi ihan tosissasi sitä, että "yllättelet" kanssa-autoilijoita ihan huviksesi liikenteessä? Kuinka, estämällä ohituksen yllättävällä kaistanvaihdolla tai kiihdytyksella vai miten?